Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Formule 1 v roce 2008
Z Multimediaexpo.cz
LIX. Mistrovství Světa Formule 1 2008 | |
---|---|
Formule 1 v roce 2007****Formule 1 v roce 2009 | |
Mistr světa | |
Kimi Räikkönen 75.b Ferrari | |
Poháru konstruktérů | |
BMW Sauber 135.b | |
Grand Prix | |
1. Velká Británie | 10. Brazílie |
V pořadí 59. ročník Mistrovství světa jezdců Formule 1 a 50. ročník poháru konstruktérů. Začal 16. března prvním závodem na okruhu v Austrálii a skončí 2. listopadu v Brazílii. V závodech se objevil jeden nový tým - Force India (bývalý Spyker). Do této sezóny měl také nastoupit tým Prodrive Davida Richardse, který měl používat šasi týmu McLaren. Ovšem z dohody mezi týmy nakonec sešlo a navíc nebyla potvrzena nová Concordská smlouva, podle které by právě mohly týmy dodávat svá šasi jiným týmům formule 1. Richards se však svého místa ve formuli 1 nevzdává a plánuje vstup svého týmu do mistrovství světa v roce 2009. V roce 2008 se také pojedou dva nové závody, na nových městských okuzích. Grand Prix Evropy ve Valencii a Grand Prix Singapuru, která se poprvé v historii formule 1 pojede za umělého osvětlení v noci.
Před sezónou
V kalendáři znovu přibyla osmnáctá Grand Prix, dva nové okruhy a závod za umělého osvětlení. První polovina kalendáře byla téměř beze změny, vypadla pouze Grand Prix USA v Indianapolis a z letních měsíců se na začátek sezóny posunula Grand Prix Turecka. Druhá polovina kalendáře doznala pestřejších změn. Do kalendáře se znovu vrací Grand Prix Německa, loni se v Německu sice jelo na Nürburgringu, ale jako Grand Prix Evropy. Evropskou Grand Prix tak hostil nový okruh ve Valencii, druhým premiérovým okruhem byla Marina Bay, kde se jela první uměle osvětlená Grand Prix a to Velká cena Singapuru. Situace ohledně učastnících se týmu byla také jasná. Již 14. února 2006 prezident FIA Max Mosley, oznámil, že všechny týmy, které chtějí startovat v sezóně 2008 musejí během jednoho týdne doručit oficiální přihlášku.[1] Všech jedenáct týmu účastnících se šampionátu 2006 doručilo žádost dle daných kritérií stejně jako další zájemci o vstup do šampionátu. Mezi novými zájemci se objevili indický magnát Vijay Mallya, jenž koncem sezóny 2007 koupil upadající Spyker, nebo stále se vracející David Richards [2] s projektem Prodrive. Žádosti zamítnuté v předkole patřili Paulu Stoddartovi [3] , který se pokusil navrátit Minardi do světa Grand Prix, dále Eddimu Jordanovi [4] a projektům Direxiv [5] a Carlin Motorsport.
Obsah |
Testy
Šedé zvýraznění = uzavřený test jednoho týmu
Složení týmů
Tým | Konstruktér | Šasi | Motor1 | Pneu | č. | Pilot | Testovací piloti | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Scuderia Ferrari Marlboro | Ferrari | F2008 | Ferrari 056 | 1 | Kimi Räikkönen | 31 | Michael Schumacher | |
2 | Felipe Massa | |||||||
BMW Sauber F1 Team | BMW Sauber | F1.08 | BMW P86/8 | 3 | Nick Heidfeld | 32 | Marko Asmer | |
4 | Robert Kubica | |||||||
ING Renault F1 Team | Renault | R28 | Renault RS28 | 5 | Fernando Alonso | 33 | Robert Doornbos | |
6 | Nelson Piquet jr. | |||||||
AT&T Williams | Williams | FW30 | Toyota RVX-08 | 7 | Nico Rosberg | 34 | Narain Karthikeyan | |
8 | Kazuki Nakadžima | |||||||
Red Bull Racing | Red Bull | RB4 | Renault RS28 | 9 | David Coulthard | 35 | Sébastien Buemi | |
10 | Mark Webber | |||||||
Panasonic Toyota Racing | Toyota | TF108 | Toyota RVX-08 | 11 | Jarno Trulli | 36 | Kamuj Kobajaši | |
12 | Timo Glock | |||||||
Scuderia Toro Rosso | Toro Rosso | STR2B | Ferrari 056 | 14 | Sébastien Bourdais | 37 | Brendon Hartley | |
15 | Sebastian Vettel | |||||||
Honda Racing F1 Team | Honda | RA108 | Honda RA808E | 16 | Jenson Button | 38 | Luca Filippi | |
17 | Rubens Barrichello | |||||||
Super Aguri F12 | Super Aguri | SA08 | Honda RA808E | 18 | Takuma Sató | 39 | James Rossiter | |
19 | Anthony Davidson | |||||||
Force India Formula One Team | Force India | VJM-01 | Ferrari 056 | 20 | Giancarlo Fisichella | 40 | Giedo van der Garde | |
21 | Adrian Sutil | |||||||
Vodafone McLaren Mercedes | McLaren | MP4-23 | Mercedes-Benz FO108V | 22 | Lewis Hamilton | 41 | Gary Paffett | |
23 | Heikki Kovalainen |
1 Všechny motory jsou specifikace 2.4 V8, vyrobené podle pravidel ze sezony 2006.
2 Tým Super Aguri odstoupil k 6.5.2008 z Formule 1.
Představení vozů
Tým | Šasi | Datum | Místo |
---|---|---|---|
Ferrari | F2008 | 6. leden | Fiorano, Itálie |
McLaren-Mercedes | MP4-23 | 7. leden | Stuttgart, Německo |
Toyota | TF108 | 10 leden | Kolín nad Rýnem, Německo |
BMW Sauber | F1.08 | 14. leden | Mnichov, Německo |
Red Bull-Renault | RB4 | 16. leden | Circuito Permanente de Jerez, Španělsko |
Honda | RA108 | 29. leden | Brackley, Velká Británie |
Renault | R28 | 31. leden | Paříž, Francie |
Force India-Ferrari | VJM-01 | 7. únor | Mumbai, Indie |
Williams-Toyota | FW30 | žádné oficiální představení | |
Toro Rosso-Ferrari | STR3 | žádné oficiální představení | |
Super Aguri-Honda | SA08 | žádné oficiální představení |
Velké ceny
Datum | Grand Prix | Náhled | Akce | Jezdec | Vůz | Stav MS | Konstruktéři |
---|---|---|---|---|---|---|---|
786. GP 16. březen | Austrálie Melbourne (Výsledky) | Závod | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | Lewis Hamilton | McLaren | |
Kolo | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
787. GP 23. březen | Malajsie Sepang (Výsledky) | Závod | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||
Kolo | Nick Heidfeld | BMW F1.08 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
788. GP 6. duben | Bahrajn Sakhir (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | Kimi Räikkönen | BMW | |
Kolo | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | |||||
Pole | Robert Kubica | BMW F1.08 | |||||
789. GP 27. duben | Španělsko Barcelona (Výsledky) | Závod | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | Ferrari | ||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
790. GP 11. květen | Turecko Istanbul (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
791. GP 25. květen | Monako Monte Carlo (Výsledky) | Závod | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | Lewis Hamilton | ||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
792. GP 8. červen | Kanada Montreal (Výsledky) | Závod | Robert Kubica | BMW F1.08 | Robert Kubica | ||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
793. GP 22. červen | Francie Magny-Cours (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | Felipe Massa | ||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
794. GP 6. červenec | Velká Británie Silverstone (Výsledky) | Závod | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | |||||
795. GP 20. červenec | Německo Hockenheim (Výsledky) | Závod | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | Lewis Hamilton | ||
Kolo | Nick Heidfeld | BMW F1.08 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
796. GP 3. srpen | Maďarsko Hungaroring (Výsledky) | Závod | Heikki Kovalainen | McLaren MP4-23 | |||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
797. GP 24. srpen | Evropa Valencie (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||
Kolo | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
798. GP 7. září | Belgie Spa-Francorchamps (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
799. GP 14. září | Itálie Monza (Výsledky) | Závod | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR03 | |||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Sebastian Vettel | Toro Rosso STR03 | |||||
800. GP 28. září | Singapur Singapur (Výsledky) | Závod | Fernando Alonso | Renault RS27 | McLaren | ||
Kolo | Kimi Räikkönen | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
801. GP 12. říjen | Japonsko Fuji (Výsledky) | Závod | Fernando Alonso | Renault RS27 | Ferrari | ||
Kolo | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
802. GP 19. říjen | Čína Šanghaj (Výsledky) | Závod | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||
Kolo | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
Pole | Lewis Hamilton | McLaren MP4-23 | |||||
803. GP 2. listopad | Brazílie Interlagos (Výsledky) | Závod | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||
Kolo | Felipe Massa | Ferrari F2008 | |||||
Pole | Felipe Massa | Ferrari F2008 |
Australský chaos
Úvodní závod sezóny přivítala znovu Austrálie a to 16. března. Start závodu se očekával s největším napětím, jezdci neměli ve svých vozech namontované pomůcky jako je kontrola prokluzu. Start proběhl bez komplikaci, zato první zatáčka ukázala své neduhy. Vypadlo hned šest pilotu a na trať vyrazil Safety car, který závod přerušil jěště ve 26 kole, když kolidoval Massa a Coulthard a ještě ve 45 kole po havárii Tima Glocka. Závod se nevyvíjel dobře pro tým Ferrari, po odstoupení Massi neviděl cíl ani úřadující mistr světa Räikkönen, který nakonec ale získal jeden bod po té co byl diskvalifikován Barrichello. Lewis Hamilton s vozem McLaren zvítězil v Grand Prix Austrálie, za svými zády tak nechal německé piloty Nicka Heidfelda (BMW) a Nica Rosberga (Williams). Závod dokončilo pouze šest vozů, což v historii formule 1 nabídla pouze Grand Prix Monaka 1996, kdy jen Olivier Panis, David Coulthard a Johnny Herbert dokončili závod v plánovaném počtu kol. Dalším závodem s nízkým počtem závodníku v cíli byla Grand Prix USA 2005, kde byla situace zkomplikována firmou Michelin, která jako dodavatel pneumatiky většiny týmů, nebyla schopna zajistit vhodné pneumatiky a týmům účast v závodě nedoporučila.
Srovnání skóre
Po problematické úvodní Grand Prix sezóny je Ferrari zpátky ve hře o titul. Oba jezdci Kimi Räikkönen i Felipe Massa, neponechali nic náhodě a již v trénincích udávali tón. Vše pak završili dokonalou kvalifikací, kde obsadili celou první řadu. Také během závodu oba jezdci v rudých vozech plnili roly favoritů závodu, to vše platilo až do 31. kola, kdy chyboval Felipe Massa. Nicméně Kimi Räikkönen se nenechal vyvézt z míry a dotáhl své snahy do vítězného konce. Jedinou konkurencí mu tak byly vozy BMW a McLaren. O vyrovnanosti letošní sezóny hovoří fakt, že po dvou závodech máme šest různých jezdců na stupních vítězů (v roce 2007 to bylo během celé sezóny pouze 5 jezdců). Nejlepší týmy doplnila, díky výkonům Jarna Trulliho, Toyota a je nepochybné, že se japonská automobilka oproti loňské sezóně výrazně zlepšila. Naopak tým, který v Sepangu výkonnostně úplně propadl, byl Williams. Také u Renaultu a Red Bullu nemohou být spokojení, při pomyšlení, že se na ně ze zadu startovního pole dotahuje nevýrazná Honda. Chvost pelotonu prozatím uzavírá trojlístek Toro Rosso, Force India a Super Aguri. První nejrychlejší kolo v kariéře si připsal Nick Heidfeld a zároveň i jeho tým BMW.
Bahrajnský double Ferrari
Již v pátečních trénincích bylo znát předsezónní testování na bahrajském okruhu, které dokázalo Ferrari beze zbytků zúročit. Kvalifikace sice rudým vozům nevyšla dle jejich předpokladů, pole positions si poprvé v kariéře vybojoval vůz BMW i její pilot Robert Kubica. V první řadě s ním stál Felipe Massa, Räikkönenovo Ferrari odsunul na čtvrtou příčku Lewis Hamilton s McLarenem. Nejlépe odstartoval Felipe Massa, který využil zaváhání Roberta Kubici a proklouzl do čela. Výborně připravený na startovní proceduru byl i Heikki Kovalainen, jenž využil volný levý okraj dráhy a předjel svého krajana Kimi Räikkönena. Naopak jednička McLarenu Lewis Hamilton při zhasnutí červených světel zůstal téměř stát a propadl se z třetího na desáté místo, navíc při nájezdu do první zatáčky šel příliš pozdě na brzdy a pošťouchl před ním jedoucího Alonsa. Při tomto manévru si poškodil přední přítlačné křídlo a musel k mechanikům do boxů a do závodu se vrátil na 18. místě. Oba vozy Ferrari si bez problému hlídaly čelo závodu a zajistily si tak letošní první double, zároveň Räikkönen slavil padesáté podium a Massa při svém šestém vítězství slavil první triumf, který nezískal z pole positions. Zásluhou třetího a čtvrtého místa v bahrajnské Grand Prix se BMW dostalo do vedení poháru konstruktérů.Změny předpisů
- Hlavním dodavatelem pneumatik bude v sezónách 2008-2010 japonská firma Bridgestone.
- Zavedení standardizované elektronické řídící jednotky (tzv. ECU), kterou bude dodávat firma McLaren Electronic Systems, pod záštitou Microsoftu.
- Každý vůz musí použít tutéž převodovku ve 4 po sobě následujících závodních víkendech. Výměna převodovky se trestá posunem o 5 míst dozadu na startovním roštu.
- Otáčky motorů byly omezeny na 19 000 ot./min.
- Zákaz kontoly trakce, společně s několika dalšími elektronickými pomocníky, včetně brzdění motorem.
- Zpřísněny požadavky na ochranné prostředky v kokpitu.
- První část kvalifikace byla prodloužena na 20 minut a závěrečná část kvalifikace byl zkrácena na 10 minut, kvůli snížení tzv. "fázi spalování benzinu". Týmy účastnící se třetí části kvalifikace, nebudou moci po jejím skončení doplnit palivo na původní stav, který byl před začátkem kvalifikace.
- První neplánovaná výměna motoru, z důvodu jeho poruchy, u každého vozu nebude potrestána jako obvykle posunem o 10 míst dozadu na startovním roštu.
Konečné hodnocení
Mistrovství světa jezdců
(Legenda)
Pos | Jezdec | Team | AUS | MAL | BHR | ESP | TUR | MON | CAN | FRA | GBR | GER | HUN | EUR | BEL | ITA | SIN | JPN | CHN | BRA | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hamilton | McLaren | 1 | 5 | 13 | 3 | 2 | 1 | Ret | 10 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | 7 | 3 | 12 | 1 | 5 | 98 |
2 | Massa | Ferrari | Ret | Ret | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 13 | 3 | 17† | 1 | 1 | 6 | 13 | 7 | 2 | 1 | 97 |
3 | Räikkönen | Ferrari | 8† | 1 | 2 | 1 | 3 | 9 | Ret | 2 | 4 | 6 | 3 | Ret | 18† | 9 | 15† | 3 | 3 | 3 | 75 |
4 | Kubica | BMW Sauber | Ret | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | Ret | 7 | 8 | 3 | 6 | 3 | 11 | 2 | 6 | 11 | 75 |
5 | Alonso | Renault | 4 | 8 | 10 | Ret | 6 | 10 | Ret | 8 | 6 | 11 | 4 | Ret | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 61 |
6 | Heidfeld | BMW Sauber | 2 | 6 | 4 | 9 | 5 | 14 | 2 | 13 | 2 | 4 | 10 | 9 | 2 | 5 | 6 | 9 | 5 | 10 | 60 |
7 | Kovalainen | McLaren | 5 | 3 | 5 | Ret | 12 | 8 | 9 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 10† | 2 | 10 | Ret | Ret | 7 | 53 |
8 | Vettel | Toro Rosso | Ret | Ret | Ret | Ret | 17 | 5 | 8 | 12 | Ret | 8 | Ret | 6 | 5 | 1 | 5 | 6 | 9 | 4 | 35 |
9 | Trulli | Toyota | Ret | 4 | 6 | 8 | 10 | 13 | 6 | 3 | 7 | 9 | 7 | 5 | 16 | 13 | Ret | 5 | Ret | 8 | 31 |
10 | Glock | Toyota | Ret | Ret | 9 | 11 | 13 | 12 | 4 | 11 | 12 | Ret | 2 | 7 | 9 | 11 | 4 | Ret | 7 | 6 | 25 |
11 | Webber | Red Bull | Ret | 7 | 7 | 5 | 7 | 4 | 12 | 6 | 10 | Ret | 9 | 12 | 8 | 8 | Ret | 8 | 14 | 9 | 21 |
12 | Piquet | Renault | Ret | 11 | Ret | Ret | 15 | Ret | Ret | 7 | Ret | 2 | 6 | 11 | Ret | 10 | Ret | 4 | 8 | Ret | 19 |
13 | Rosberg | Williams | 3 | 14 | 8 | Ret | 8 | Ret | 10 | 16 | 9 | 10 | 14 | 8 | 12 | 14 | 2 | 11 | 15 | 12 | 17 |
14 | Barrichello | Honda | DSQ | 13 | 11 | Ret | 14 | 6 | 7 | 14 | 3 | Ret | 16 | 16 | Ret | 17 | Ret | 13 | 11 | 15 | 11 |
15 | Nakajima | Williams | 6 | 17 | 14 | 7 | Ret | 7 | Ret | 15 | 8 | 14 | 13 | 15 | 14 | 12 | 8 | 15 | 12 | 17 | 9 |
16 | Coulthard | Red Bull | Ret | 9 | 18 | 12 | 9 | Ret | 3 | 9 | Ret | 13 | 11 | 17 | 11 | 16 | 7 | Ret | 10 | Ret | 8 |
17 | Bourdais | Toro Rosso | 7† | Ret | 15 | Ret | Ret | Ret | 13 | 17 | 11 | 12 | 18 | 10 | 7 | 18 | 12 | 10 | 13 | 14 | 4 |
18 | Button | Honda | Ret | 10 | Ret | 6 | 11 | 11 | 11 | Ret | Ret | 17 | 12 | 13 | 15 | 15 | 9 | 14 | 16 | 13 | 3 |
19 | Fisichella | Force India | Ret | 12 | 12 | 10 | Ret | Ret | Ret | 18 | Ret | 16 | 15 | 14 | 17 | Ret | 14 | Ret | 17 | 18 | 0 |
20 | Sutil | Force India | Ret | Ret | 19 | Ret | 16 | Ret | Ret | 19 | Ret | 15 | Ret | Ret | 13 | 19 | Ret | Ret | Ret | 16 | 0 |
21 | Sato | Super Aguri | Ret | 16 | 17 | 13 | WD | 0 | |||||||||||||
22 | Davidson | Super Aguri | Ret | 15 | 16 | Ret | WD | 0 | |||||||||||||
Pos | Jezdec | Team | AUS | MAL | BHR | ESP | TUR | MON | CAN | FRA | GBR | GER | HUN | EUR | BEL | ITA | SIN | JPN | CHN | BRA | Body |
* | Jezdec | Body | Vítězství | Podium | Pole | Nej. kolo | Km v čele | Km ujeté |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 97 | 5 | 10 (5-2-3) | 7 | 1 | 1420 | 5255 |
2 | Felipe Massa | 96 | 6 | 10 (6-2-2) | 6 | 3 | 1750 | 5162 |
3 | Kimi Räikkönen | 75 | 2 | 9 (2-2-5) | 2 | 10 | 930 | 5129 |
4 | Robert Kubica | 75 | 1 | 7 (1-3-3) | 1 | 0 | 303 | 5312 |
5 | Fernando Alonso | 61 | 2 | 3 (2-1-0) | 0 | 0 | 297 | 4903 |
6 | Nick Heidfeld | 60 | 0 | 4 (0-4-0) | 0 | 2 | 98 | 5465 |
7 | Heikki Kovalainen | 53 | 1 | 3 (1-1-1) | 1 | 2 | 157 | 4985 |
8 | Sebastian Vettel | 35 | 1 | 1 (1-0-0) | 1 | 0 | 284 | 3941 |
9 | Jarno Trulli | 31 | 0 | 1 (0-0-1) | 0 | 0 | 61 | 4910 |
10 | Timo Glock | 25 | 0 | 1 (0-1-0) | 0 | 0 | 13 | 4655 |
11 | Mark Webber | 21 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4879 |
12 | Nelson Piquet Jr. | 19 | 0 | 1 (0-1-0) | 0 | 0 | 64 | 3831 |
13 | Nico Rosberg | 17 | 0 | 2 (0-1-1) | 0 | 0 | 56 | 5273 |
14 | Rubens Barrichello | 11 | 0 | 1 (0-0-1) | 0 | 0 | 31 | 4799 |
15 | Kazuki Nakajima | 9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5013 |
16 | David Coulthard | 8 | 0 | 1 (0-0-1) | 0 | 0 | 4 | 4129 |
17 | Sébastien Bourdais | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 | 4427 |
18 | Jenson Button | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4574 |
19 | Giancarlo Fisichella | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3970 |
20 | Adrian Sutil | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3358 |
21 | Takuma Sato | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1075 |
22 | Anthony Davidson | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 645 |
DHL Fastest Lap Award
- Kimi Räikkönen (Ferrari) - 10x zajel nejrychlejší kolo [6]
- Felipe Massa (Ferrari) - 3x zajel nejrychlejší kolo
- Heikki Kovalainen (McLaren) - 2x zajel nejrychlejší kolo
- Nick Heidfeld (BMW) - 2x zajel nejrychlejší kolo
- Lewis Hamilton (McLaren) - 1x zajel nejrychlejší kolo
Pohár konstruktérů
(Legenda)
Pos | Konstruktér | Vůz č. | AUS | MAL | BHR | ESP | TUR | MON | CAN | FRA | GBR | GER | HUN | EUR | BEL | ITA | SIN | JPN | CHN | BRA | Body |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ferrari | 1 | 8† | 1 | 2 | 1 | 3 | 9 | Ret | 2 | 4 | 6 | 3 | Ret | 18† | 9 | 15† | 3 | 3 | 3 | 172 |
2 | Ret | Ret | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 13 | 3 | 17† | 1 | 1 | 6 | 13 | 7 | 2 | 1 | |||
2 | McLaren-Mercedes | 22 | 1 | 5 | 13 | 3 | 2 | 1 | Ret | 10 | 1 | 1 | 5 | 2 | 3 | 7 | 3 | 12 | 1 | 5 | 151 |
23 | 5 | 3 | 5 | Ret | 12 | 8 | 9 | 4 | 5 | 5 | 1 | 4 | 10 | 2 | 10 | Ret | Ret | 7 | |||
3 | BMW Sauber | 3 | 2 | 6 | 4 | 9 | 5 | 14 | 2 | 13 | 2 | 4 | 10 | 9 | 2 | 5 | 6 | 9 | 5 | 10 | 135 |
4 | Ret | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | Ret | 7 | 8 | 3 | 6 | 3 | 11 | 2 | 6 | 11 | |||
4 | Renault | 5 | 4 | 8 | 10 | Ret | 6 | 10 | Ret | 8 | 6 | 11 | 4 | Ret | 4 | 4 | 1 | 1 | 4 | 2 | 80 |
6 | Ret | 11 | Ret | Ret | 15 | Ret | Ret | 7 | Ret | 2 | 6 | 11 | Ret | 10 | Ret | 4 | 8 | Ret | |||
5 | Toyota | 11 | Ret | 4 | 6 | 8 | 10 | 13 | 6 | 3 | 7 | 9 | 7 | 5 | 16 | 11 | Ret | 5 | Ret | 8 | 56 |
12 | Ret | Ret | 9 | 11 | 13 | 12 | 4 | 11 | 12 | Ret | 2 | 7 | 9 | 13 | 4 | Ret | 7 | 6 | |||
6 | Toro Rosso-Ferrari | 14 | 7† | Ret | 15 | Ret | Ret | Ret | 13 | 17 | 11 | 12 | 18 | 10 | 7 | 18 | 12 | 10 | 13 | 14 | 39 |
15 | Ret | Ret | Ret | Ret | 17 | 5 | 8 | 12 | Ret | 8 | Ret | 6 | 5 | 1 | 5 | 6 | 9 | 4 | |||
7 | Red Bull-Renault | 9 | Ret | 9 | 18 | 12 | 9 | Ret | 3 | 9 | Ret | 13 | 11 | 17 | 11 | 16 | 7 | Ret | 10 | Ret | 29 |
10 | Ret | 7 | 7 | 5 | 7 | 4 | 12 | 6 | 10 | Ret | 9 | 12 | 8 | 8 | Ret | 8 | 14 | 9 | |||
8 | Williams-Toyota | 7 | 3 | 14 | 8 | Ret | 8 | Ret | 10 | 16 | 9 | 10 | 14 | 8 | 12 | 14 | 2 | 11 | 15 | 12 | 26 |
8 | 6 | 17 | 14 | 7 | Ret | 7 | Ret | 15 | 8 | 14 | 13 | 15 | 14 | 12 | 8 | 15 | 12 | 17 | |||
9 | Honda | 16 | Ret | 10 | Ret | 6 | 11 | 11 | 11 | Ret | Ret | 17 | 12 | 13 | 15 | 15 | 9 | 14 | 16 | 13 | 14 |
17 | DSQ | 13 | 11 | Ret | 14 | 6 | 7 | 14 | 3 | Ret | 16 | 16 | Ret | 17 | Ret | 13 | 11 | 15 | |||
10 | Force India-Ferrari | 20 | Ret | Ret | 19 | Ret | 16 | Ret | Ret | 19 | Ret | 15 | Ret | Ret | 13 | 19 | Ret | Ret | Ret | 16 | 0 |
21 | Ret | 12 | 12 | 10 | Ret | Ret | Ret | 18 | Ret | 16 | 15 | 14 | 17 | Ret | 14 | Ret | 17 | 18 | |||
11 | Super Aguri-Honda‡ | 18 | Ret | 16 | 17 | 13 | WD | 0 | |||||||||||||
19 | Ret | 15 | 16 | Ret | WD | ||||||||||||||||
Pos | Konstruktérr | Vůz č. | AUS | MAL | BHR | ESP | TUR | MON | CAN | FRA | GBR | GER | HUN | EUR | BEL | ITA | SIN | JPN | CHN | BRA | Body |
Reference
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |