Nižší střední třída
Z Multimediaexpo.cz
Nižší střední třída (označuje se také jako segment C[1]) je kategorie automobilů, která patří v evropských zemích k nejprodávanějším. Typickou karosérií vozů nižší střední třídy je hatchback a kombi, častý je i sedan; velké automobilky nabízejí také v této velikosti MPV a odvozené modely s otevřenou karosérií. Automobily nižší střední třídy dosahují zpravidla délky 4,0 až 4,5 metru. Motory jsou benzínové a naftové čtyřválce s objemem mezi 1,4 a 2,0 litru. Nejsilnější verze mají motory s objemem nad 2 litry a výkon přibližně v rozsahu 140-200 kW. Poháněna jsou přední nebo všechna čtyři kola, v minulosti byly vyráběny automobily nižší střední třídy také s poháněnou zadní nápravou. Podle statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) bylo v roce 2007 v ČR zaregistrováno 20.305 automobilů nižší střední třídy [2]. V tomto čísle ale není zahrnuta Škoda Octavia, kterou SDA chybně považuje za automobil střední třídy.
Příklady automobilů nižší střední třídy
- Citroën C4
- Fiat Bravo
- Ford Focus
- Honda Civic
- Hyundai i30
- Kia Cee'd
- Mazda 3
- Opel Astra
- Peugeot 308
- Renault Mégane
- Škoda Octavia TOUR
- Toyota Auris/Toyota Corolla
- Volkswagen Golf
- Alfa Romeo 147
Zástupci prémiových značek
Reference
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |