V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Opel Astra

Z Multimediaexpo.cz

Astra první generace

Opel Astra je německý vůz nižší střední třídy. V roce 2008 se prodává jeho třetí generace. V Británii se prodává pod značkou Vauxhall už jako pátá generace. Starší modely vycházely z typu Kadett. Je nejprodávanějším modelem značky.

Obsah

První generace

Nese označení F. Objevila se v roce 1991 ve pěti karosářských verzích - tří- a pětidveřový hatchback, sedan, combi označováné jako caravan a užitkový van. V roce 1993 byla nabídka doplněna o verzi kabriolet. Astry nemají dobrou pověst zejména díky kolísající kvalitě výroby a špatné antikorozní ochraně.

Motory

Zážehové

  • 1,4 - 44 kW
  • 1.4- 60kW
  • 1,4 8V - 44 kW
  • 1,4i 16V - 66kW
  • 1,6 - 55 kW
  • 1,6 8V - 55kw
  • 1,6i 16V - 74kW
  • 1,8 - 66 kW
  • 1,8i 16V GSI - 85kW
  • 1,8 16V - 92kW
  • 2,0 - 85 kW
  • 2,0 8V
  • 2,0i 16V-100 kW
  • 2,0 16V GSI - 110 kW

Vznětové

  • 1,7 D - 44 kW
  • 1,7 TD - 66 kW
  • 1,7 TDS - 60 kW (tento motor pochází od Isuzu)
Astra druhé generace

Druhá generace

Je označována písmenem G. Objevila se v roce 1998. Vzhled byl zcela přepracován, nabídka karosářských variací zůstala. Výroba probíhala v Antverpách (Belgie), Bochumi a Eisenachu (Německo) a v Ellesmere Port (Velká Británie). Pestrá nabídka karosářských verzí obsahovala pětidvéřový hatchback, sedan, kombi, dvoudvéřové kupé a kabriolet. V roce 1999 vůz podstoupil nárazové testy Euro-NCAP, ve kterých získal 4 hvězdičky.

Od roku 2004 se pod označením Opel Astra Classic II vyrábí v polských Gliwicích, odtud je dodávána převážně do zemí východní Evropy kde je stále oblíbená i přesto, že byla v roce 2004 představena třetí generace Opelu Astra (označení H).

S druhou generací Opelu Astra se nově představila ryze sportovní verze s označením OPC (Opel performance center), nejprve ve slabší verzi označované OPC 1 se zážehovým atmosférickým motorem X20XER naladěným na výkon 118 kW (160 k) bez větších změn vzhledu. Později ve verzi OPC 2 se zážehovým přeplňovaným motorem (výfukové turbodmychadlo) Z20LET o výkonu 141 kW (192 k), později 147 kW (200 k) a s rozsáhlou úpravou vzhledu vozu (speciální nárazníky, prahy, spoilery, kola atd.). Pro všechny vozy Opel s označením OPC je typická modrá (metalická) barva s označením Arden Blau. Tato barva nelze objednat na žádné jiné provedení vozu. Opel Astra OPC se ale také objevuje i v dalších barvách (černá - metalická, stříbrná - metalická, červená - základní).

Karoserie všech verzí druhé generace Opelu Astra je plně galvanizována.

Druhá generace Opel Astra již netrpí kolísající kvalitou výroby a špatnou antikorozní ochranou.

Opel Astra Van, třídveřová dodávka odvozená od vozu Opel Astra G, získala titul "Van of the year 1999".

Motory

Zážehové motory

  • 1.2 16V ECOTEC Z12XE (48kW/68 k)
  • 1.4 16V ECOTEC X14XE/Z14XE (66 kW/90 k)
  • 1.6 8V X16SZR (55 kW/75 k)
  • 1.6 8V Z16SE (62 kW/84 k)
  • 1.6 16V ECOTEC X16XE/Z16XE (74 kW/100 k)
  • 1.8 16V ECOTEC X18XE/Z18XE(85 kW/115 k)
  • 2.0 16V ECOTEC X20XEV (100 kW/136 k)
  • 2.0 16V ECOTEC X20XER (118 kW/160 k)
  • 2.0 16V Turbo ECOTEC Z20LET (141 kW/192 k, 147 kW/200 k)

Vznětové motory

  • 1.7 TD 8V X17DTL (50 kW/68 k)
  • 1.7 DTI 16V Y17DT (55 kW/75 k)
  • 1.7 CDTI 16V (59 kW/80 k)
  • 2.0 DI 16V ECOTEC X20DTL/Y20DTL (60 kW/82 k)
  • 2.0 DTI 16V ECOTEC Y20DTH (74 kW/101 k)
  • 2.2 DTI 16V ECOTEC Y22DTR (92 kW/125 k)
třetí generace ve verzi OPC

Třetí generace

Generace H se představila ve Frankfurtu v roce 2003. Tvary vozu jsou velmi sportovní. Karosářské verze opět zůstaly.

verze OPC

Je poháněn přeplňovaným motorem 2.0 Turbo o výkonu 176 kW/240 k, který pohání přední kola. Převodovka je manuální šestistupňová. Zrychlení z 0 na 100 km/h je méně než 7 sekund a rychlost více než 240 km/h. Vysokému výkonu motoru je uzpůsoben podvozek.

Vůz je vybaven osmnáctipalcovými litými koly s pneumatikami 225/45 R18. Na přání lze dodat kola devatenáctipalcová. Oproti běžné verzi má Astra OPC větší sací otvory v předním nárazníku. Maska chladiče má strukturu včelí plástve. Nad zadním oknem je umístěn střešní spojler. Koncovka výfuku s lichoběžníkovým průřezem je vyvedena uprostřed. V interiéru jsou sportovní sedadla Recaro. Vůz je v prodeji od roku 2005.

Motory

Zážehové motory

  • 1,4 TWINPORT 66 kW (90 k) a točivý moment 125 Nm
  • 1,6 77 kW (105 k) a 150 Nm.
  • 1,8 Ecotec 92 kW (125 k) a 170 Nm
  • 2,0 125 kW (170 k) a 250 Nm již při 1950 ot/min
  • 2,0 147 kW (200 k) a 265 Nm.

Vznětové motory

  • 1,7 CDTI s 59 kW (80 k) a 170 Nm v 1800 ot/min
  • 1,7 CDTI s turbodmychadlem 74 kW (100 k) a 240 Nm
  • 1,9 CDTI s Common-rail 110 kW (150 k) a 315 Nm

Externí odkazy