Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Toyota Motorsport
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Toyota Corolla WRC 01.jpg|thumb|Toyota Corolla WRC]] | + | [[Soubor:Toyota Corolla WRC 01.jpg|thumb|230px|Toyota Corolla WRC]] |
'''Toyota Motorsport''' je tovární tým [[Japonsko|japonské]] automobilky '''Toyota'''. Někdy se pro něj používalo jméno Toyota Team Europe. Zázemí týmu se nacházelo v [[Kolín nad Rýnem|Kolíně]]. Tým byl vytvořen v sedmdesátých letech a mistrovství světa v rallye se účastnil do roku [[mistrovství světa v rallye 1999|1999]]. Také působil v závodech okruhových vozů. Kromě zajištění závodních vozů se staral i o úpravy běžných vozů Toyota. Po roce 1999 byly aktivity v rallye ukončeny a automobilka začala s týmem [[Toyota F1]] působit ve Formuli 1. | '''Toyota Motorsport''' je tovární tým [[Japonsko|japonské]] automobilky '''Toyota'''. Někdy se pro něj používalo jméno Toyota Team Europe. Zázemí týmu se nacházelo v [[Kolín nad Rýnem|Kolíně]]. Tým byl vytvořen v sedmdesátých letech a mistrovství světa v rallye se účastnil do roku [[mistrovství světa v rallye 1999|1999]]. Také působil v závodech okruhových vozů. Kromě zajištění závodních vozů se staral i o úpravy běžných vozů Toyota. Po roce 1999 byly aktivity v rallye ukončeny a automobilka začala s týmem [[Toyota F1]] působit ve Formuli 1. | ||
Řádka 5: | Řádka 5: | ||
[[Soubor:Toyota Celica Gr.A 001.JPG|thumb|left|Toyota Celica GT-4 ST-165]] | [[Soubor:Toyota Celica Gr.A 001.JPG|thumb|left|Toyota Celica GT-4 ST-165]] | ||
První oficiální představení týmu proběhlo na [[RAC Rallye 1972]], kde s vozem [[Toyota Celica]] obsadil [[Ove Andersson]] deváté místo. Kvůli drahému převozu mezi Japonskem a Evropou bylo rozhodnuto o přesunutí základny týmu do Evropy. Tým při svém působení vystřídal města [[Uppsala]], [[Brusel]] a skončil v Kolíně. | První oficiální představení týmu proběhlo na [[RAC Rallye 1972]], kde s vozem [[Toyota Celica]] obsadil [[Ove Andersson]] deváté místo. Kvůli drahému převozu mezi Japonskem a Evropou bylo rozhodnuto o přesunutí základny týmu do Evropy. Tým při svém působení vystřídal města [[Uppsala]], [[Brusel]] a skončil v Kolíně. | ||
- | [[Soubor:Toyota Celica GT-FOUR 01.jpg|thumb|Toyota Celica GT-4 ST-185]] | + | [[Soubor:Toyota Celica GT-FOUR 01.jpg|thumb|230px|Toyota Celica GT-4 ST-185]] |
- | První oficiální vítězství týmu získal [[Hannu Mikkola]], který vybojoval prvenství ve [[Finská rallye 1975|Finsku]] v roce 1975. Tehdy tým startoval s vozy [[Toyota Corolla]] 1600. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1979]] začal tým používat vozy Toyota Celica Turbo. Po zavedení [[Rallye skupina B|skupiny B]] byly vozy Toyota Celica TCT upraveny pro tuto kategorii a získávaly vítězství na afrických soutěžích [[Safari rallye]] a [[Rallye Pobřeží Slonoviny]]. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1987]] se tým přesunul do skupiny A a vyvíjel konkurenční vůz pro automobil [[Lancia Delta]] HF Integrale. Tím byla nová generace vozu Toyota Celica. Ta měla [[pohon všech kol]] a nesla označení GT-Four ST165. Týmovými jezdci byli [[Juha Kankkunen]] a [[Kenneth Eriksson]]. V sezoně [[mistrovství světa v rallye 1990]] poprvé vyhrál jezdec [[Carlos Sainz]] titul mezi jezdci. Na [[Rallye Monte Carlo 1992]] se představila Celica ST-185. S tou opět vyhrál Sainz titul v [[mistrovství světa v rallye 1992]]. V sezonách [[mistrovství světa v rallye 1993|1993]] a [[mistrovství světa v rallye 1994|1994]]. V obou letech vybojovali jezdecké tituly jezdci Toyoty Kankkunen a [[Didier Auriol]]. | + | První oficiální vítězství týmu získal [[Hannu Mikkola]], který vybojoval prvenství ve [[Finská rallye 1975|Finsku]] v roce 1975. Tehdy tým startoval s vozy [[Toyota Corolla]] 1600. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1979]] začal tým používat vozy Toyota Celica Turbo. Po zavedení [[Rallye skupina B|skupiny B]] byly vozy Toyota Celica TCT upraveny pro tuto kategorii a získávaly vítězství na afrických soutěžích [[Safari rallye]] a [[Rallye Pobřeží Slonoviny]]. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1987]] se tým přesunul do skupiny A a vyvíjel konkurenční vůz pro automobil [[Lancia Delta]] HF Integrale. Tím byla nová generace vozu Toyota Celica. Ta měla [[pohon všech kol]] a nesla označení GT-Four ST165. Týmovými jezdci byli [[Juha Kankkunen]] a [[Kenneth Eriksson]]. V sezoně [[mistrovství světa v rallye 1990]] poprvé vyhrál jezdec [[Carlos Sainz]] titul mezi jezdci. Na [[Rallye Monte Carlo 1992]] se představila Celica ST-185. S tou opět vyhrál Sainz titul v [[mistrovství světa v rallye 1992]]. V sezonách [[mistrovství světa v rallye 1993|1993]] a [[mistrovství světa v rallye 1994|1994]]. V obou letech vybojovali jezdecké tituly jezdci Toyoty Kankkunen a [[Didier Auriol]]. |
- | [[Soubor:Toyota Celica GT-FOUR 02.jpg|thumb| | + | [[Soubor:Toyota Celica GT-FOUR 02.jpg|thumb|230px|Toyota Celica GT-4 ST205]] |
+ | [[Soubor:1997 Castrol Tom's Supra 01.jpg|thumb|230px|Toyota Supra]] | ||
V roce 1993 došlo k přejmenování týmu na Toyota Motorsport. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1995]] tým nasazoval novou Celicu ST-205. Kvůli použití nehomologovaného restriktoru byla Toyota vyloučena ze sezony [[mistrovství světa v rallye 1996]]. Toyota se vrátila až v roce [[mistrovství světa v rallye 1997|1997]] do nejvyšší kategorie [[WRC]] s vozem [[Toyota Corolla]]. Jejím prvním startem byla [[Finská rallye 1997]]. Jezdci Sainz a Auriol vybojovali o [[mistrovství světa v rallye 1998|rok později]] druhé místo v poháru značek. Vítězství získal tým při své zatím poslední sezoně [[mistrovství světa v rallye 1999]]. V současné době Toyota uvažuje o návratu do [[rallye]]. Automobilka podporuje vývoj vozu [[Toyota Auris]] S2000, který bude založen na typu Corolla S2000, který vznikl z počinu dealera v jižní Africe. | V roce 1993 došlo k přejmenování týmu na Toyota Motorsport. Od sezony [[mistrovství světa v rallye 1995]] tým nasazoval novou Celicu ST-205. Kvůli použití nehomologovaného restriktoru byla Toyota vyloučena ze sezony [[mistrovství světa v rallye 1996]]. Toyota se vrátila až v roce [[mistrovství světa v rallye 1997|1997]] do nejvyšší kategorie [[WRC]] s vozem [[Toyota Corolla]]. Jejím prvním startem byla [[Finská rallye 1997]]. Jezdci Sainz a Auriol vybojovali o [[mistrovství světa v rallye 1998|rok později]] druhé místo v poháru značek. Vítězství získal tým při své zatím poslední sezoně [[mistrovství světa v rallye 1999]]. V současné době Toyota uvažuje o návratu do [[rallye]]. Automobilka podporuje vývoj vozu [[Toyota Auris]] S2000, který bude založen na typu Corolla S2000, který vznikl z počinu dealera v jižní Africe. | ||
- | + | Kromě rallye se tým angažoval i na [[Rallye Dakar]] a v okruhových závodech. Pro ty byl vyvinut Toyota GT-One. V roce 1999 získal druhé místo v [[Le Mans]]. | |
- | Kromě rallye se tým angažoval i na [[Rallye Dakar]] a v okruhových závodech. Pro ty byl vyvinut Toyota GT-One. V roce 1999 získal druhé místo v [[Le Mans]]. | + | |
- | {{Commonscat|Toyota WRC cars}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Toyota+WRC+car}}{{Commonscat|Toyota WRC cars}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Rallyeové týmy]] | [[Kategorie:Rallyeové týmy]] |
Aktuální verze z 18. 7. 2018, 10:07
Toyota Motorsport je tovární tým japonské automobilky Toyota. Někdy se pro něj používalo jméno Toyota Team Europe. Zázemí týmu se nacházelo v Kolíně. Tým byl vytvořen v sedmdesátých letech a mistrovství světa v rallye se účastnil do roku 1999. Také působil v závodech okruhových vozů. Kromě zajištění závodních vozů se staral i o úpravy běžných vozů Toyota. Po roce 1999 byly aktivity v rallye ukončeny a automobilka začala s týmem Toyota F1 působit ve Formuli 1.
Historie týmu
První oficiální představení týmu proběhlo na RAC Rallye 1972, kde s vozem Toyota Celica obsadil Ove Andersson deváté místo. Kvůli drahému převozu mezi Japonskem a Evropou bylo rozhodnuto o přesunutí základny týmu do Evropy. Tým při svém působení vystřídal města Uppsala, Brusel a skončil v Kolíně.
První oficiální vítězství týmu získal Hannu Mikkola, který vybojoval prvenství ve Finsku v roce 1975. Tehdy tým startoval s vozy Toyota Corolla 1600. Od sezony mistrovství světa v rallye 1979 začal tým používat vozy Toyota Celica Turbo. Po zavedení skupiny B byly vozy Toyota Celica TCT upraveny pro tuto kategorii a získávaly vítězství na afrických soutěžích Safari rallye a Rallye Pobřeží Slonoviny. Od sezony mistrovství světa v rallye 1987 se tým přesunul do skupiny A a vyvíjel konkurenční vůz pro automobil Lancia Delta HF Integrale. Tím byla nová generace vozu Toyota Celica. Ta měla pohon všech kol a nesla označení GT-Four ST165. Týmovými jezdci byli Juha Kankkunen a Kenneth Eriksson. V sezoně mistrovství světa v rallye 1990 poprvé vyhrál jezdec Carlos Sainz titul mezi jezdci. Na Rallye Monte Carlo 1992 se představila Celica ST-185. S tou opět vyhrál Sainz titul v mistrovství světa v rallye 1992. V sezonách 1993 a 1994. V obou letech vybojovali jezdecké tituly jezdci Toyoty Kankkunen a Didier Auriol.
V roce 1993 došlo k přejmenování týmu na Toyota Motorsport. Od sezony mistrovství světa v rallye 1995 tým nasazoval novou Celicu ST-205. Kvůli použití nehomologovaného restriktoru byla Toyota vyloučena ze sezony mistrovství světa v rallye 1996. Toyota se vrátila až v roce 1997 do nejvyšší kategorie WRC s vozem Toyota Corolla. Jejím prvním startem byla Finská rallye 1997. Jezdci Sainz a Auriol vybojovali o rok později druhé místo v poháru značek. Vítězství získal tým při své zatím poslední sezoně mistrovství světa v rallye 1999. V současné době Toyota uvažuje o návratu do rallye. Automobilka podporuje vývoj vozu Toyota Auris S2000, který bude založen na typu Corolla S2000, který vznikl z počinu dealera v jižní Africe.
Kromě rallye se tým angažoval i na Rallye Dakar a v okruhových závodech. Pro ty byl vyvinut Toyota GT-One. V roce 1999 získal druhé místo v Le Mans.
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |