Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Niki Lauda
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(Výrazné vylepšení) |
||
| Řádka 3: | Řádka 3: | ||
! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:#DEC89D;" | Niki Lauda | ! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:#DEC89D;" | Niki Lauda | ||
|- | |- | ||
| - | | colspan="2" style="text-align: center;" | [[Soubor: | + | | colspan="2" style="text-align: center;" | [[Soubor:Lauda Frankfurt 1996.JPG|200px]]<br /> |
|- | |- | ||
| colspan="2" style="text-align: center;" | '''F1 Record''' | | colspan="2" style="text-align: center;" | '''F1 Record''' | ||
| Řádka 52: | Řádka 52: | ||
[[Rakousko|rakouský]] pilot [[Formule 1]], trojnásobný mistr světa z let [[Formule 1 v roce 1975|1975]], [[Formule 1 v roce 1977|1977]] a [[Formule 1 v roce 1984|1984]]. | [[Rakousko|rakouský]] pilot [[Formule 1]], trojnásobný mistr světa z let [[Formule 1 v roce 1975|1975]], [[Formule 1 v roce 1977|1977]] a [[Formule 1 v roce 1984|1984]]. | ||
| - | Přesně [[1. srpna]] [[1976]] měl Niki na německé trati [[Nürburgring]] potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života. | + | Přesně [[1. srpen|1. srpna]] [[1976]] měl Niki na německé trati [[Nürburgring]] potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života. |
| - | O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před [[Jamesem Huntem]]. O rok později, v roce [[1977]] opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce [[1984]]. | + | O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před [[James Hunt|Jamesem Huntem]]. O rok později, v roce [[1977]] opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce [[1984]]. |
== Lauda Air == | == Lauda Air == | ||
V dubnu [[1979]] založil leteckou společnost [[Lauda Air]], která začala být plně operativní v roce [[1985]]. | V dubnu [[1979]] založil leteckou společnost [[Lauda Air]], která začala být plně operativní v roce [[1985]]. | ||
| + | |||
| + | == Velká Galerie == | ||
| + | * '''[[:Kategorie:Album Niki Lauda|Mnoho fotografií Niki Laudy]]''' | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
| Řádka 64: | Řádka 67: | ||
| - | {{Flickr|Niki+Lauda}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Niki+Lauda}}{{Commonscat|Niki Lauda}}{{Článek z Wikipedie}} |
| - | [[Kategorie:Rakouský pilot F1 | + | {{DEFAULTSORT:Lauda, Niki}} |
| - | [[Kategorie:Žijící lidé | + | [[Kategorie:Rakouský pilot F1]] |
| + | [[Kategorie:Žijící lidé]] | ||
| + | [[Kategorie:Muži]] | ||
Verze z 23. 2. 2016, 12:36
| Niki Lauda | |
|---|---|
| | |
| F1 Record | |
| Národnost | Rakousko |
| Narozen | 22. únor 1949 |
| Tým | March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren |
| Grand Prix | 172 |
| Mistr světa | 3x 1975, 1977, 1984 |
| Vítězství | 25 |
| Podium | 54 |
| Pole position | 24 |
| Nej. kolo | 24 |
| Body | 420,5 |
| První GP | Grand Prix Rakouska 1971 |
| První vítězství | Grand Prix Španělska 1974 |
| Sezóny v F1 | 1971 - 1979, 1982 - 1985 |
Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda (* 22. února 1949, Vídeň) je rakouský letec, podnikatel, ale především je bývalý rakouský pilot Formule 1, trojnásobný mistr světa z let 1975, 1977 a 1984.
Přesně 1. srpna 1976 měl Niki na německé trati Nürburgring potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života.
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před Jamesem Huntem. O rok později, v roce 1977 opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce 1984.
Lauda Air
V dubnu 1979 založil leteckou společnost Lauda Air, která začala být plně operativní v roce 1985.
Velká Galerie
Externí odkazy
|
|
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
