Niki Lauda

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(Výrazné vylepšení)
Řádka 3: Řádka 3:
! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:#DEC89D;" | Niki Lauda
! colspan="2" style="text-align: center; font-size: larger; color: black; background:#DEC89D;" | Niki Lauda
|-
|-
-
| colspan="2" style="text-align: center;" | [[Soubor:LaudaNiki19760731Ferrari312T2.jpg|200px]]<br />
+
| colspan="2" style="text-align: center;" | [[Soubor:Lauda Frankfurt 1996.JPG|200px]]<br />
|-
|-
| colspan="2" style="text-align: center;" | '''F1 Record'''
| colspan="2" style="text-align: center;" | '''F1 Record'''
Řádka 52: Řádka 52:
[[Rakousko|rakouský]] pilot [[Formule 1]], trojnásobný mistr světa z let [[Formule 1 v roce 1975|1975]], [[Formule 1 v roce 1977|1977]] a [[Formule 1 v roce 1984|1984]].
[[Rakousko|rakouský]] pilot [[Formule 1]], trojnásobný mistr světa z let [[Formule 1 v roce 1975|1975]], [[Formule 1 v roce 1977|1977]] a [[Formule 1 v roce 1984|1984]].
-
Přesně [[1. srpna]] [[1976]] měl Niki na německé trati [[Nürburgring]] potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života.
+
Přesně [[1. srpen|1. srpna]] [[1976]] měl Niki na německé trati [[Nürburgring]] potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života.
-
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před [[Jamesem Huntem]]. O rok později, v roce [[1977]] opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce [[1984]].
+
O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před [[James Hunt|Jamesem Huntem]]. O rok později, v roce [[1977]] opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce [[1984]].
== Lauda Air ==
== Lauda Air ==
V dubnu [[1979]] založil leteckou společnost [[Lauda Air]], která začala být plně operativní v roce [[1985]].
V dubnu [[1979]] založil leteckou společnost [[Lauda Air]], která začala být plně operativní v roce [[1985]].
 +
 +
== Velká Galerie ==
 +
* '''[[:Kategorie:Album Niki Lauda|Mnoho fotografií Niki Laudy]]'''
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 64: Řádka 67:
-
{{Flickr|Niki+Lauda}}{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Niki+Lauda}}{{Commonscat|Niki Lauda}}{{Článek z Wikipedie}}
-
[[Kategorie:Rakouský pilot F1|Lauda, Niki]]
+
{{DEFAULTSORT:Lauda, Niki}}
-
[[Kategorie:Žijící lidé|Lauda, Niki]]
+
[[Kategorie:Rakouský pilot F1]]
 +
[[Kategorie:Žijící lidé]]
 +
[[Kategorie:Muži]]

Verze z 23. 2. 2016, 12:36

Niki Lauda
Lauda Frankfurt 1996.JPG
F1 Record
Národnost Rakousko
Narozen 22. únor 1949
Tým March, BRM, Ferrari, Brabham, McLaren
Grand Prix 172
Mistr světa 3x 1975, 1977, 1984
Vítězství 25
Podium 54
Pole position 24
Nej. kolo 24
Body 420,5
První GP Grand Prix Rakouska 1971
První vítězství Grand Prix Španělska 1974
Sezóny v F1 1971 - 1979, 1982 - 1985

Andreas Nikolaus „Niki“ Lauda (* 22. února 1949, Vídeň) je rakouský letec, podnikatel, ale především je bývalý rakouský pilot Formule 1, trojnásobný mistr světa z let 1975, 1977 a 1984.

Přesně 1. srpna 1976 měl Niki na německé trati Nürburgring potvrdit, že je blízko k obhajobě titul. Ale při závodě měl nehodu, o které se mluví dodnes. Rakušan Niki Lauda se řítil po trati svým Ferrari rychlostí více než 250 km/h k místu zvanému Bergwerk, když jeho vůz neovladatelně zatočil doprava a narazil do plotu, který ho následně vymrštil zpět na dráhu. Do Nikiho vraku poté narazil Brett Lunger. Jeho vůz tak začal hořet následkem exploze palivové nádrže, a to už Niki neměl helmu, o tu přišel po srážce s Lungerem, Niki se tak ocitl v pekle s více než 900 °C. Niki jen o vlásek unikl smrti, ale byl ve vážném stavu. Plíce měl poškozené, hlavu a další části těla měl těžce popálené. Z nejhoršího se Niki dostal, jizvy na tváři mu ale zůstanou až do konce života.

O 42 dní později se Niki Lauda opět usadil do svého monopostu a s obrovskými bolestmi bojoval o titul až do konce sezony. Titul nakonec o jeden bod neuhájil před Jamesem Huntem. O rok později, v roce 1977 opět získal titul mistra světa a to se mu povedlo znovu v roce 1984.

Lauda Air

V dubnu 1979 založil leteckou společnost Lauda Air, která začala být plně operativní v roce 1985.

Velká Galerie

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Niki Lauda
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Niki Lauda