V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne/2012/23

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE“ textem „<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE“)
 

Aktuální verze z 10. 1. 2018, 23:16

StarCraft box art.jpg

StarCraft je real-timová strategická počítačová hra uvedená na trh společností Blizzard Entertainment v roce 1998. Již v tomto roce vyhrála cenu za nejlepší strategickou počítačovou hru 1998 (the Origins Award for Best Strategy Computer Game of 1998). Později došlo k uveřejnění i datadisku StarCraft: BroodWar (SC:BW). Blizzard odhaduje, že do roku 2005 bylo prodáno více než 10,5 miliónů kopií obou disků. Oblíbená je obzvláště v online hře pro více hráčů.

Starcraft je velmi podobný jiné populární hře Blizzardu, Warcraft 2. Vývojáři se snažili odlišit hru tak, aby nebyla známá jako “Warcraft ve vesmíru,” a nakonec přepsali celý herní engine. Hlavní děj hry sleduje válku mezi třemi galaktickými druhy: lidskou rasou známou jako Terrani, mysl sdílejícím hmyzem zvaným Zergové a humanoidní duchovními bojovníky Protossy. StarCraft je mimořádně populární v Jižní Koreji.

Hra se soustřeďuje na získání kontroly nad zdroji, které jsou nutné k budování bojových jednotek a staveb. Význačné jsou dva druhy zdrojů: nerosty (nutné pro skoro všechny jednotky) a Vespene plyn (požadovaný pro pokročilé jednotky a vylepšení). Nerosty se objeví jako modré krystalické formace trčící ze země a jsou těženy jednotkami dělníků, zatímco Vespene plyn se objevuje jako gejzír se zelenými obláčky, na kterém musí být vybudována patřičná budova (rafinerie pro Terrany, extraktor pro Zergy, asimilátor pro Protossy), ze které dělníci mohou těžit Vespene plyn. Hráči mohou vytvořit jen omezené množství jednotek (s výjimkou Zerg Overlord). Každá jednotka má “zásobovací a podpůrná” kriteria, která souvisí s bojovou sílou jednotky a hráči musí udržovat dost podpůrných jednotek na podporu jejich sil.

Hráči budují řadu typů staveb, které poskytují specializované vylepšení k poražení počítače nebo protihráčů. Vedení prostředků, expanze k surovinovým zdrojům na mapě a efektivní použití útoku a obranných bojových taktik jsou klíče k vítězství. Typy jednotek dostupné každé rase definují její rasovou identitu.