Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Webová stránka
Z Multimediaexpo.cz
Webová stránka zobrazuje pomocí webového prohlížeče (klient), který je možné zobrazit na monitoru počítače či mobilního přístroje, informace poskytované v rámci World Wide Webu. Informace jsou prezentovány v podobě hypertextu, který je vytvořen použitím značek HTML nebo XHTML. Stránky se skládají z textu, multimediálních dat (obrázky, videa, zvuky, …) a odkazů, které umožňují přechod na další webové stránky. Webové stránky mohou být uloženy v podobě souborů na pevném disku nebo je poskytují webové servery prostřednictvím počítačové sítě nebo Internetu, kde jsou přenášeny pomocí protokolu HTTP.
Stránky mohou být statické (obsahují stále stejný obsah, jsou uloženy v souborech) nebo dynamické (mění svůj obsah v čase, vytváří je program na straně webového serveru). Stránka se může měnit i přímo v prohlížeči použitím skriptovacích jazyků, Javy, ActiveX a dalších technologií. Úspěšnost webových stránek záleží nejen na kvalitě technického a grafického zpracování, obsahu webu nebo aktuálnosti informací, ale také na síti kontaktů, které webové stránky sdružují. Čím více je webová stránka oblíbena na jiných webových stránkách, které na ni odkazují, tím lépe je web hodnocen vyhledávači a zařazován na vyšší pozice ve fulltextovém vyhledávání.
Obsah |
Typy webových stránek
Firemní webové stránky
Firemní webové stránky jsou informačním webovým serverem provozovaným obchodní společností, nevýdělečnou organizací nebo jinou organizací registrovanou v obchodním rejstříku, za účelem oficiální prezentace společnosti a nabízených produktů či služeb. Cílovou skupinou firemních webových stránek jsou většinou potenciální zákazníci, současní zákazníci, obchodní partneři, zaměstnanci, akcionáři či odborná veřejnost. Korporátní webové stránky jsou webovým serverem velké obchodní organizace, jež obvykle obsahují souhrnné informace o všech obchodních činnostech a složkách, které náleží korporaci.
Osobní webové stránky
Osobní webové stránky jsou zřizovány fyzickými osobami a to buď za účelem prezentace jich samotných, nebo společenství, do kterých jsou tito lidé zapojeni (např. rodinné nebo komunitní webové stránky). Fyzické osoby také často vytvářejí stránky týkající se jejich osobních zájmů a zálib (zájmové weby).
Další typy
- Produktové webové stránky
- Microsite
- Zážitkové webové stránky
- Komunitní webové stránky
- Internetové portály
Tvorba webové prezentace
- Průzkum existující webové prezentace (pokuď existuje), marketingového plánu a dosavadní marketingové komunikace
- Analýza konkurence na Internetu, vymezení cílové skupiny webových stránek
- Kreativní koncepce a vytvoření strategie optimalizace pro vyhledávače (SEM, SEO)
- Vystavění technické koncepce - výběr vhodných modulů redakčního systému (pokuď bude nasazován) a jejich zapojení do struktury a funkcí webu
- Tvorba informační struktury(mapa webu) a grafického návrhu webu
- Kódování webových šablon (HTML, CSS) a napojení redakčního systému (CMS, WCMS)
- Tvorba obsahu - copywriting, SEO úprava dodaných materiálů
- Testy funkčnosti
- Spuštění projektu
- Helpdesk, periodické analýzy návštěvnosti, aktualizace redakčního systému, poradenství
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |