Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Karel Abrahám
Z Multimediaexpo.cz
Karel Abraham (* 2. ledna 1990, Brno, Žebětín) je český motocyklový závodník.
Od roku 1995 to nevypadalo, že by se stal motocyklovým závodníkem, jelikož se aktivně věnoval lyžování. Od roku 2001 však začal jezdit na motorkách a sbíral úspěšná umístění na juniorských závodech a v roce 2004 byl bronzový na mistrovství České republiky v kategorii do 125 cm³. V roce 2005 se poprvé objevil na okruzích seriálu Mistrovství světa silničních motocyklů v kategorii do 125 cm³. O rok později získal prvních 8 bodů v tomto seriálu a na sezónu 2007 už se stěhoval do kategorie 250 cm³, kde získal 31 bodů a největším úspěchem byla dvě desátá místa ve Velké Británii a Portugalsku. Celkově obsadil 16. místo v konečném součtu bodů. Zajímavostí byl fakt, že Karel byl v roce 2007 nejmladším jezdcem ve třídě 250cc.
V roce 2008 se na trati opět potkával s krajanem Lukášem Peškem. Začátek sezóny měl Abraham vynikající, když v úvodním závodě v Kataru dojel sedmý. Takové umístění však dokázal zopakovat už pouze jednou v italském Mugellu, ale jinak během roku zaznamenal mnoho pádů a technických poruch, což mu celkově v sezóně přineslo 40 bodů a opět 16. místo v konečné klasifikaci jezdců.
Na rok 2009 dostal mladý Brňan k dispozici tovární motocykl Aprilia a s ním přišlo i mnoho očekávání lepších výsledků. Ten sice nepřišel hned v Kataru, kde po pádu nedokončil, ale dostavil se v následující velké ceně Japonska, tam obsadil deváté místo. Nejlepší výsledek v probíhající sezóně bylo zatím sedmé místo v Nizozemsku.
V roce 2010 Karel Abraham startoval v nové třídě Moto2, která nahradila kubaturu do 250 cm³. V průběhu sezony přesedlal na rám FTR a na tomto motocyklu na podzim nejprve získal první pódium v japonském Motegi (3. místo) a sezonu uzavřel vítězstvím ve Valencii.[1] a stal se tak po Františku Šťastném a Lukáši Peškovi historicky třetím českým vítězem závodu Grand Prix.
Ještě před vítězným závodem ve Valencii Abraham oznámil, že v sezoně 2011 bude závodit v královské kubatuře MotoGP na motocyklu Ducati. Ve dvaceti letech se stal nejmladším jezdcem v nejprestižnější kubatuře. Celkem pětkrát Abraham dojel v nejlepší desítce, nejlepším výsledkem jsou dvě sedmá místa (Jerez a Silverstone).
V sezoně 2012 jezdil Karel Abraham na motocyklu Ducati Desmosedici GP12 s motorem o objemu 1000 cm³.
V sezoně 2013 Karel Abraham vyzkoušel motorku aprilia ale získal pouhých pět bodů což ho vedlo k změně motocyklu na Hondu se kterou první sezonu zajel slušně ale ve druhé se protrápil a dokonce ani nebyl celkově kvalifikován. V roce 2016 přešel do superbiků kde dostal takřka nepojízdnou motorku a tak bohužel nemohl ujet nějaký kvalitní výsledek.V roce 2017 se ovšem vrátil do MotoGP kde jezdí Aspar Pull a Bear Racing Team a povedlo se mu už po čtvrté vyrovnat nejlepší výsledek v nejsilnější kubatuře.
Kompletní výsledky Karla Abrahama v mistrovství světa
(Legenda; tučně vyznačené závody znamenají zisk pole position, závody vyznačené kurzívou označují zajetí nejrychlejšího kola v závodě)
Rok | Třída | Tým | Továrna | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Body | Umístění |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2005 | 125cc | Semprucci Cardion Blauer | Aprilia | SPA 22 | POR DNF | CHN 27 | FRA 21 | ITA 27 | CAT DNF | NED DNF | GBR 17 | GER 17 | CZE DNF | JPN 28 | MAL DNF | QAT 28 | TUR 18 | VAL DNF | 0 | ||||
2006 | 125cc | Cardion AB Motoracing | Aprilia | SPA 23 | QAT 24 | TUR 22 | CHN 26 | FRA 25 | ITA DNF | CAT 21 | NED DNF | GBR 28 | GER DNF | CZE DNF | MAL 18 | AUS 17 | JPN 13 | POR 11 | VAL DNF | 8 | 24. místo | ||
2007 | 250cc | Cardion AB Motoracing | Aprilia | QAT DNF | SPA 15 | TUR 12 | CHN DNF | FRA DNF | ITA 16 | CAT 14 | GBR 10 | NED 15 | GER DNF | CZE 14 | RSM 14 | POR 10 | JPN DNF | AUS 13 | MAL 12 | VAL DNF | 31 | 16. místo | |
2008 | 250cc | Cardion AB Motoracing | Aprilia | QAT 7 | SPA 13 | POR 16 | CHN DNF | FRA DNF | ITA 7 | CAT DNF | GBR 12 | NED DNF | GER DNF | CZE DNF | RSM 10 | AUS 11 | MAL 12 | VAL 17 | 40 | 16. místo | |||
2009 | 250cc | Cardion AB Motoracing | Aprilia | QAT DNF | JPN 9 | SPA DNF | FRA 12 | ITA 13 | CAT 8 | NED 7 | GER DNF | GBR 14 | CZE DNF | INP 10 | RSM 11 | POR 10 | AUS 6 | MAL 12 | VAL 6 | 74 | 14. místo | ||
2010 | Moto2 | Cardion AB Motoracing | FTR | QAT 14 | SPA 28 | FRA DNF | ITA 17 | GBR DNF | NED 9 | CAT 4 | GER 5 | CZE DNS | INP DNQ | RSM DNS | ARA 18 | JPN 3 | MAL 6 | AUS 10 | POR 10 | VAL 1 | 96 | 10. místo | |
2011 | Moto GP | Cardion AB Motoracing | Ducati | QAT 13 | SPA 7 | POR DNF | FRA 10 | CAT 10 | GBR 7 | NED DNF | ITA 12 | GER 12 | USA 11 | CZE DNF | INP DNF | RSM 12 | ARA DNF | JPN DNS | AUS 10 | MAL CAN | VAL 8 | 64 | 14. místo |
2012 | Moto GP | Cardion AB Motoracing | Ducati | QAT DNF | SPA 17 | POR DNF | FRA DNF | CAT 12 | GBR DNS | NED DNS | GER DNS | ITA DNS | USA 10 | INP 8 | CZE 9 | RSM DNF | ARA 9 | JPN 11 | MAL 10 | AUS 9 | VAL 7 | 59 | 14. místo |
2013 | Moto GP | Cardion AB Motoracing | Aprilia | QAT
DFN | AME
DNS | SPA
DNS | FRA
15 | ITA
15 | CAT
DFN | NED
15 | GER
18 | USA
14 | IND
DSN | CZE
19 | GBR | RSM
DFN | ARA | MAL | AUS | JPN | VAL | 5 | 24. místo |
2014 | Moto GP | Cardion AB Motoracing | Honda | QAT
13 | AME
14 | ARG
13 | SPA
DFN | FRA
15 | ITA
12 | CAT
DFN | NED
14 | GER
13 | IND
11 | CZE
14 | GBR
13 | RSM
11 | ARA
DFN | JPN
DFN | AUS
DFN | MAL
DFN | VAL
17 | 33 | 17. místo |
2015 | Moto GP | Cardion AB Motoracing | Honda | QAT
DFN | AME
DFN | ARG
21 | SPA
DFN | FRA
DFN | ITA
17 | CAT
NDS | NED
/ | GER
/ | IND
/ | CZE
21 | GBR
19 | RSM
21 | ARA
DFN | JPN
/ | AUS
/ | MAL
/ | VAL
/ | NC | / |
2017 | Moto GP | Aspar Pull & Bear Racing Team | Ducati | QAT
14 | ARG
10 | AME
DFN | SPA
15 | FRA
DFN | ITA
16 | CAT
14 | NED
7 | GER
17 | CZE
13 | AUT
14 | GBR
13 | RSM | ARA | JPN | AUS | MAL | VAL | 28* | 17. místo* |
Reference
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |