Formule 1 v roce 1963
Z Multimediaexpo.cz
XIV. Mistrovství Světa Formule 1 / 1963 | |
---|---|
Formule 1 v roce 1962****Formule 1 v roce 1964 | |
![]() | |
Mistr světa![]() ![]() ![]() | |
Pohár konstruktérů Lotus 54 BRM 36 Brabham 28 | |
Grand Prix | |
1. ![]() 2. ![]() 3. ![]() 4. ![]() 5. ![]() | 6. ![]() 7. ![]() 8. ![]() 9. ![]() 10. ![]() |
XIV. Mistrovství Světa Formule 1 a 6. ročník poháru konstruktérů, byl zahájen 26. května Velkou cenou Monaka v ulicích Monte Carla. Posledním závodem ve kterém se bojovalo o mistrovské body byla jihoafrická Grand Prix pořádaná v East Londonu 28. prosince. Třináctého ročníku mistrovství světa se zúčastnilo celkem 61 pilotů, z tohoto počtu bylo 18 nováčků. Patnáct konstruktérů představilo celkem 29 modelů či různých specifikací svých vozů. Oficiální kalendář mistrovství světa obsahoval 10 závodů, z toho se jich 7 pořádalo v Evropě a po jednom v USA, Mexiku a Jihoafrické republice. Sezóna 1963 zahrnovala krom, závodu započítávaných do mistrovství světa i dalších 16 nemistrovských Grand Prix, dále pak mezinárodní mistrovství Jihoafrické republiky, které sestávalo z dalších 11 Grand Prix.
Obsah |
Pravidla
Boduje prvních 6 jezdců podle klíče:
- místo – 9 bodů
- místo – 6 bodů
- místo – 4 bodů
- místo – 3 bodů
- místo – 2 body
- místo – 1 bod
- Do šampionátu se započítáva pouze 6 nejlepších výslédků.
- Motory se mohou používat atmosferické o objemu v rozmezí 1300cc - 1500cc.
- Minimální hmotnost vozu byla stanovena na 450 kg
- V poháru konstruktérů může bodovat pouze jeden vůz z týmu a to ten který v dané Grand Prix dojede na lépe bodované pozici. Lotus se do poháru zapsal na dvou pozicích, dle komisařů byl rozdělen na Lotus se specifikací motoru od Climax a se specifikací motoru od BRM. Zákaznické vozy jsou z poháru konstruktérů vyloučeny. Bodový systém je stejný jako u jezdců.
Mistrovství světa
Závody započítávané do MS
Datum | Grand Prix | Okruh | Vítěz | Vůz | Výsledky |
---|---|---|---|---|---|
26. květen | ![]() | Monte Carlo | ![]() | BRM | Výsledky |
9. červen | ![]() | Spa-Francorchamps | ![]() | Lotus | Výsledky |
23. červen | ![]() | Zandvoort | ![]() | Lotus | Výsledky |
30. červen | ![]() | Reims | ![]() | Lotus | Výsledky |
20. červenec | ![]() | Silverstone | ![]() | Lotus | Výsledky |
4. srpen | ![]() | Nürburgring | ![]() | Ferrari | Výsledky |
8. září | ![]() | Monza | ![]() | Lotus | Výsledky |
6. říjen | ![]() | Watkins Glen | ![]() | BRM | Výsledky |
27. říjen | ![]() | Hermanos Rodriguez | ![]() | Lotus | Výsledky |
28. prosinec | ![]() | East London | ![]() | Lotus | Výsledky |
Hodnocení jezdců
* | Jezdec | MON![]() | BEL![]() | NED![]() | FRA![]() | GBR![]() | GER![]() | ITA![]() | USA![]() | MEX![]() | RSA![]() | B. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ![]() | 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | (2) | 1 | (3) | 1 | (1) | 54 (73) |
2 | ![]() | 1 | Ret | Ret | 3 | 3 | Ret | 16 | 1 | 4 | 3 | 29 |
3 | ![]() | 2 | 4 | (5) | Ret | (4) | 3 | 2 | 2 | 3 | Ret | 29 (34) |
4 | ![]() | 4 | Ret | 3 | Ret | 2 | 1 | Ret | 9 | DSQ | Ret | 22 |
5 | ![]() | Ret | 3 | 2 | 5 | Ret | Ret | 14 | Ret | 6 | 2 | 19 |
6 | ![]() | 3 | 2 | Ret | 12 | Ret | Ret | 3 | 11 | Ret | 4 | 17 |
7 | ![]() | 9 | Ret | Ret | 4 | Ret | 7 | 5 | 4 | 2 | 13 | 14 |
8 | ![]() | 5 | 7 | Ret | 2 | 9 | Ret | 6 | Ret | Ret | 7 | 9 |
9 | ![]() | Ret | Ret | 4 | 9 | Ret | Ret | 4 | 6 | |||
10 | ![]() | 10 | 5 | Ret | Ret | 5 | Ret | 5 | 6 | |||
11 | ![]() | 7 | 5 | 11 | NC | Ret | 6 | 7 | 8 | 5 | 6 | 6 |
12 | ![]() | Ret | 4 | 3 | ||||||||
13 | ![]() | Ret | Ret | 8 | 11 | 6 | 5 | 8 | 10 | 8 | 3 | |
14 | ![]() | 6 | 9 | 10 | Ret | DNQ | 6 | 10 | 10 | 2 | ||
15 | ![]() | Ret | Ret | 7 | 6 | Ret | 9 | Ret | Ret | 9 | 1 | |
16 | ![]() | 6 | Ret | 10 | 13 | Ret | 8 | Ret | Ret | 8 | 1 | |
17 | ![]() | 6 | DNS | 1 | ||||||||
18 | ![]() | DNS | Ret | Ret | 7 | 7 | Ret | DNS | Ret | 0 | ||
19 | ![]() | Ret | 7 | 0 | ||||||||
20 | ![]() | 7 | 0 | |||||||||
21 | ![]() | Ret | 8 | 9 | 0 | |||||||
22 | ![]() | 8 | 10 | 0 | ||||||||
23 | ![]() | 8 | Ret | Ret | Ret | DNQ | 0 | |||||
24 | ![]() | 9 | 0 | |||||||||
25 | ![]() | DNQ | 10 | 0 | ||||||||
26 | ![]() | Ret | Ret | NC | 11 | Ret | Ret | 0 | ||||
27 | ![]() | Ret | 11 | Ret | Ret | Ret | 0 | |||||
28 | ![]() | 11 | 0 | |||||||||
29 | ![]() | 11 | 0 | |||||||||
30 | ![]() | 12 | 12 | 0 | ||||||||
31 | ![]() | 12 | 0 | |||||||||
32 | ![]() | 13 | 0 | |||||||||
33 | ![]() | 13 | 0 | |||||||||
34 | ![]() | 14 | 0 | |||||||||
35 | ![]() | Ret | Ret | 15 | Ret | Ret | 0 | |||||
— | ![]() | Ret | Ret | Ret | 0 | |||||||
— | ![]() | Ret | Ret | 0 | ||||||||
— | ![]() | Ret | Ret | 0 | ||||||||
— | ![]() | Ret | DNQ | DNQ | 0 | |||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | Ret | DNS | 0 | ||||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | Ret | 0 | |||||||||
— | ![]() | DNQ | DNQ | 0 | ||||||||
— | ![]() | DNQ | 0 | |||||||||
— | ![]() | DNQ | 0 | |||||||||
— | ![]() | DNQ | 0 | |||||||||
— | ![]() | DNQ | 0 | |||||||||
— | ![]() | DNQ | 0 | |||||||||
* | Jezdec | MON![]() | BEL![]() | NED![]() | FRA![]() | GBR![]() | GER![]() | ITA![]() | USA![]() | MEX![]() | RSA![]() | B. |
Pohár konstruktérů
* | Konstruktér | Body |
---|---|---|
1 | ![]() | 54 (74) |
2 | ![]() | 36 (45) |
3 | ![]() | 28 (30) |
4 | ![]() | 26 |
5 | ![]() | 25 (26) |
6 | ![]() | 6 |
7 | ![]() | 5 |
8 | ![]() | 4 |
9 | ![]() | 0 |
10 | ![]() | 0 |
11 | ![]() | 0 |
12 | ![]() | 0 |
13 | ![]() | 0 |
14 | ![]() | 0 |
15 | ![]() | 0 |
16 | ![]() | 0 |
17 | ![]() | 0 |
18 | ![]() | 0 |
19 | ![]() | 0 |
Mistrovství Jihoafrické republiky
Závody
Závody nezapočítávané do MS
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |