MaNGOS

Z Multimediaexpo.cz


MaNGOS (Massive Network Game Object Server) je open source, multiplatformní, objektově orientovaný serverový projekt, donedávna hostovaný na SourceForge.net (od 21. září 2006), nicméně v říjnu 2008 projekt přešel z SVN na distribuovaný systém Git hostovaný na serveru GitHub. MaNGOS je šířen pod licencí GPL. Tento projekt je jeden z hlavních otevřených server emulátorů, které podporují síťový protokol hry World of Warcraft. Je používán k vytváření privátních serverů.

MaNGOS je napsán C++ a C# a může být provozován pod různými databázovými prostředími, například MySQL, SQLite nebo PostgreSQL.

Obsah

Historie

MaNGOS projekt byl založen v září 2005. První verze byla vypuštěna 13. září 2005.
Je založen na zdrojových kódech emulátoru WoWD 0.9.0, který byl napsán v C++.

Roadmapa

Trinity Core (fork)

V druhé polovině roku 2008 se od vývojářů MaNGOSu odštěpilo několik lidí a začalo pracovat na svém vlastním emulátoru (serverovém projektu), kterému dali název Trinity Core, a který z MaNGOSu přímo vychází (takové "odnoži" se říká fork).

Toto "rozdvojení" projektu vzniklo hlavně kvůli rozepřím ohledně způsobu programování tohoto emulátoru (Trinity Core má například jiné umístění skriptů, trochu jinou databázovou strukturu a mnoho dalších menších úprav kódu [1]).

Od té doby pokračuje vývoj obou emulátorů samostatně.

Externí stránky