V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

GAZ 67

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 22. 4. 2014, 08:56; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
GAZ 67
Gaz-67.jpg
GAZ 67
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka


GAZ 67 byl sovětský terénní užitkový automobil, který byl vyvinut na základě poznatků a zkušeností ze svého předchůdce vozidla GAZ 64. Modernizace byla zahájena koncem léta roku 1942. Zlepšil se výkon motoru, byl rozšířen rozchod kol, došlo k zesílení rámu, byly provedeny další dílčí změny. Vůz byl spolehlivější a odolnější, než jeho předchůdce, roku 1943 se při srovnávacích zkouškách ukázalo, že je v mnoha parametrech lepší, než americké vozy Bantam BRC-40, Ford GP, či Jeep Willys MB. Automobil, se začal vyrábět v září roku 1943. Stroj, nazývaný jako „Čapajev“, byl postupně modernizován, v lednu 1944 vznikla verze GAZ 67B. Po ukončení druhé světové války začaly být "GAZy" (či "Gazíky") používány i v civilní sféře, zejména v zemědělství a lesnictví. Vozy se vyvážely s úspěchem do ciziny, a to nejen do tehdejších socialistických států. Vyráběny byly až do roku 1953, celkem bylo za deset let vyrobeno 92.483 kusů automobilů GAZ 67 a GAZ 67 B.

Technické údaje

  • délka - 3350 mm
  • šířka - 1685 mm
  • výška - 1700 mm
  • hmotnost - 1320 kg
  • objem motoru - 3285 cm³
  • výkon motoru - 40 kW při 2800 ot/min
  • pohon - 4x2 / 4x4
  • max. rychlost - 92 km/h
  • rychlost s přívěsem nebo kanónem - do 83 km/h
  • stoupání po nezpevněném povrchu - 38 stupňů
  • brodění - do 0,8 m, sníh - 0,4 m
  • spotřeba paliva na silnici - 12,6 l/100km
  • dojezd - 635 km

Související články

Externí odkazy