V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Peugeot 306

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 18. 10. 2011, 16:22; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Peugeot 306
Peugeot 306 front 20080118.jpg
Peugeot 306
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka
Šířka
Výška
Rozvor
Hmotnost
Objem nádrže
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka

Peugeot 306 byl malý osobní automobil francouzské automobilky Peugeot. Výroba probíhala v letech 19932002. Kromě tří- a pětidvéřového hatchbacku se vyráběl i kabriolet, sedan a combi. Nahradil Peugeot 309 a jeho nástupce byl Peugeot 307.

Obsah

Historie

Na jaře 1993 se představily obě varianty hatchbacku se zážehovými motory. Na podzim přibyly motory vznětové. Už o rok později byla nabídka motorů obměněna, přibyly sportovní verze XSi a S16 a verze Cabrio a Sedan. Ten měl objem zavazadlového prostoru 463 litrů. Od roku 1996 byla verze S16 vybavována šestistupňovou převodovkou. V roce 1997 prošel model faceliftem. Přední světlomety získaly čirou optiku. Z nabídky byl vypuštěn model XSi a přibylo kombi 306 Break. Od roku 2000 přestala být nabízena verze S16. Do standardní výbavy bylo přidáno ABS. V nárazových testech euro NCAP získal v roce 1997 tři hvězdičky z pěti možných. Je velmi podobný Peugeotu 106.

Verze S16

Představila se v roce 1994 a ve výrobě vydržela do roku 2002. Jako jeden z mála vozů měla samoříditelnou zadní nápravu. Na výběr byla klasická verze s omezeným vkonem na 150 HP a silnější varianta Premium o výkonu 167 koní s šestistupňovou převodovkou. Oproti sériovým verzím měla S16 patnáctipalcová kola, rozšířené blatníky, hlubší čelní masku, spojler, zrcátka, kliky a nárazníky v barvě karoserie. Po faceliftu v roce 1997 dostal vůz výraznější světlomety, které dostaly v roce 2000 čiré kryty. V témže roce se v interieru objevila imitace hliníku. Standardně byl vůz vybaven anatomickými sedadly

Technická data

  • Pohotovostní hmotnost 1215
  • Motor řadový čtyřválec, 1998 cm3, dohc
  • Zdvihový objem (cm3) 1998
  • Výkon (kW/PS) 167 koní při 6500 ot/min
  • Točivý moment (Nm) 193 Nm při 5500 ot/min
  • 0-100 km/h (s) 8,8
  • Nejvyšší rychlost (km/h) 220

Motory

Zážehové

  • 1.1 l, 44 kW, 60ps, 1994
  • 1,4 l, 44 kW, 75ps, 1993
  • 1,4 l, 55 kW, 75ps, 1994
  • 1,6 l, 65 kW, 88ps, 1993
  • 1,8 l, 74 kW, 100ps, 1993
  • 1,8 l, 81 kW, 110ps, 2000
  • 2,0 l, 98 kW, 121ps, 1994
  • 2,0 l 8V, 90 kW, 132ps, 1994, model XSi
  • 2,0 l 16V, 120 kW, 1994, model S16

Vznětové

  • 1,8 l, 43 kW, 58ps
  • 1,9 l, 47 kW, 68ps, 1993
  • 1,9 l, 51 kW, 69ps, 1997
  • 1,9 l, 66 kW, 90ps, 1993
  • 2,0 l, 66 kW, 90ps, 1999

Závodní verze

Pro závody rallye byla vyvinuta verze 306 MAXI. Ta dosahoval značných úspěchů. Nahrazena byla vozem Peugeot 206 S1600. S tímto vozem závodil například Jean-Louis Schlesser.

Galerie