V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Proton Satria

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 19. 10. 2011, 16:23; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)

Proton Satria (v druhé generaci nazvaný Proton Satria Neo) je malý automobil, který od roku 1995 vyrábí malajská automobilka Proton. Vůz se vyrábí pouze jako třídvéřový hatchback.

Obsah

Proton Satria

První generace se vyráběla do roku 2005 a vycházela z Mitsubishi Colt. Vzhled vozu byl upraven, aby se podobal typu Proton Wira. Ve spolupráci s automobilkou Lotus vznikl sportovní model Proton Satria GTi. Tu poháněm motor z Mitsubishi Lancer GSR bez turbodmychadla. Dalším sportovním typem byla Satria R3, u které Lotus upravil i řízení.

Motory

  • 1.3 L
  • 1.5 L
  • 1.6 L
  • 1.8 L GTi - 103 kW

Rozměry

  • Délka - 3995 mm
  • Šířka - 1710 mm
  • Výška - 1365 mm
  • Rozvor - 2440 mm
  • Hmotnost - 1005 kg

Proton Satria Neo

Proton Satria Neo

Druhá generace se vyrábí od roku 2006. Tu vyvinula automobilka Proton sama. Australský Top Gear používá tento vůz pro část "Celebrita v autě za rozumnou cenu".

Motory

  • 1.3 L
  • 1.6 L

Rozměry

  • Délka - 3905 mm
  • Šířka - 1710 mm
  • Výška - 1420 mm
  • Rozvor - 2440 mm
  • Hmotnost - 1146-1184 kg

Závodní verze

Proton Satria Neo S2000

Proton Satria Neo S2000

Tento vůz pro kategorii Super 2000 vyvinuli společně Proton Motorpsort a společnost MEM. Tým se objevil na několika závodech Intercontinental Rally Challenge 2009 a Intercontinental Rally Challenge 2010 a plánoval absolvovat kompletní sezonu Intercontinental Rally Challenge 2011. Týmovými jezdci jsou Chris Atkinson, Per-Gunnar Andersson a Alister McRae. Vůz je vybaven celou řadou spoilerů. Uvnitř je ochranný rám z chrom-ocelových trubek.Všechna čtyři kola pohání čtyřválcový motor o objemu 1998 cm3. Výkon je 280 koní a kroutící moment 271 Nm. Šestistupňová sekvenční převodovka je od firmy Xtrac. Brzdy a spojka je jsou od firmy Alcon.[1] Rozměry

  • Délka - 3905 mm
  • Šířka - 1800 mm
  • Rozvor - 2440 mm
  • Hmotnost - 1150 kg

Proton Satria Neo R3

Tento vůz je určen pro závody rallye v nové kategorii R3. Pohání ho motor o objemu 1,6 litru a výkonu 101 kW.

Reference

  1. FROŇEK, Jan. Proton Satria Neo S2000 - technické specifikace, FOTO a VIDEO [online]. Rally Mania, 2008-8-8, [cit. 2011-06-25]. Dostupné online.  


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Proton Satria