Foreground plně podporuje – RWD, HTML 5.0, Super Galerii a YouTube 2.0 !
Dodge Viper
Z Multimediaexpo.cz
| Dodge Viper | ||
| Dodge Viper Logo.jpg | ||
| Logo Dodge Viper | ||
| Základní charakteristika | ||
|---|---|---|
| Výrobce | ||
| Koncern | Chrysler LLC | |
| Produkce | ||
| Vyrobeno | ||
| Místa výroby | ||
| Karoserie | ||
| Designér | Tom Gale | |
| Třída | ||
| Technické údaje | ||
| Délka | ||
| Šířka | ||
| Výška | ||
| Rozvor | ||
| Hmotnost | ||
| Objem nádrže | ||
| Motor a převodovka | ||
| Motor | ||
| Objem | ||
| Počet válců | ||
| Výkon | ||
| Převodovka | manuální šestistupňová | |
Dodge Viper je sportovní auto s motorem V10 od divize Dodge firmy Chrysler LLC. Výroba dvousedadlových automobilů začala roku 1992.
Obsah |
První generace (1992–2002)
Viper RT/10
RT/10 je roadster. Jeho první prototyp byl testovám v lednu 1989. Roku 1991 se poprvé uvedl jako safety car v závodu Indianapolis 500 a jeho prodej začal v roce 1992.
Kromě chybějící střechy (k dispozici byla skládací plátěná) a postraních oken, nemělo auto ani vnější kliky u dveří.
Vrcholem auta byl jeho motor s vnitřním spalováním, který produkoval 400 koňských sil (298kW) při 4600 otáčkách za minutu. Ten byl ale nejprve moc těžký, a tak Lamborghini vyměnili původní litinu za hliníkovou slitinu. Maximální rychlost byla 290 km/h.
Samotné auto bylo vyrobeno z trubkové oceli.
Viper GTS
Uzavřené coupé, nazývané Viper GTS, následovalo v roce 1996. Stejně jako jeho předchůdce bylo vybráno jako safety car pro Indianapolis 500.
Zajímavým rysem byla tzv. Double Bubble střecha - mírně zvednutá nad každým sedadlem. Dalším rozdílem byl např. silnější motor a kompletně přepracovaný podvozek, který byl o 27 kg lehčí.
Po vylepšení výkonu přišel na řadu i luxus. Roku 1996 byly autu přidány dva přední airbagy.
V prvních šesti letech jich bylo prodáno asi 10 000.
Roku 2002 byl oslaven konec druhé generace vyrobením 360 modelů z tzv. "Final Edition". Ty byly červené s bílými pruhy.
Druhá generace (2003 – současnost)
Roku 2003 podstoupil Dodge Viper velkou změnu designu. Nový SRT-10 měl ostřejší a šikmější karoserii a stal se z něj kabriolet. Jeho váha byla 230 kg a nový motor produkoval 500 koňských sil (370 kW). Podvozek byl pevnější a lehčí o 36 kg.
V roce 2004 oznámil Dodge edici Mamba. Tyto vozy měly černý interiér s červenými švy. Byly o 3000 dolarů dražší a vyrobeno jich bylo pouze 200.
Roku 2005 byl představen nový Viper SRT-10 Coupe. Ten vypadal skoro stejně jako GTS a opět se u něj objevila Double Bubble střecha.
Externí odkazy
|
|
| Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
|---|
| Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |
