Just Cause 2 je akční adventura z roku 2010, kterou vyvinulo studio Avalanche Studios, vydala společnost Eidos Interactive a distribuovala společnost Square Enix. Hra je pokračováním hry Just Cause z roku 2006 a byla vytvořena na enginu Avalanche 2.0 od Avalanche Studios. Jeho hrdinou je Rico Rodriguez, hlavní agent fiktivní Agentury, který přijíždí na Panau, aby svrhl diktátora Pandaka "Baby" Panaye a postavil se svému bývalému mentorovi Tomu Sheldonovi.
Panau je prakticky fiktivní dystopický ostrovní stát obklopený mořem v jihovýchodní Asii. Just Cause 2 zavádí systém Chaosu, v němž hráči musí plnit mise a ničit vládní majetek na Panau za body Chaosu. Tyto body jsou nezbytné pro další postup v příběhu.
Hra vznikla jako vylepšení Just Cause 1. Její tým viděl v první hře nevyužité příležitosti, analyzoval je a vylepšil. Výsledkem bylo přepracování designu misí, umělé inteligence a většiny základních herních mechanismů. Fiktivní stát Panau, inspirovaný jihovýchodní Asií, považoval tým za dobrou lokaci pro velkou akční hru. Avalanche Studios při vývoji Just Cause 2 spolupracovalo se studii Square Enix. Hra byla oznámena v roce 2007 a její demo přilákalo přes 2 miliony hráčů.
Hra byla vydána v březnu 2010 pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Hra Just Cause 2 získala vesměs pozitivní recenze od kritiků, kteří chválili její hratelnost, otevřenost, kaskadérské kousky, design světa a grafiku, zatímco kritizovali příběh, střelbu a design misí. Celosvětový prodej šesti milionů kopií překonal původní odhady. Hra byla při vydání podporována stahovatelným obsahem a nakonec byl jako přídavek schválen i fanouškovský projekt pro více hráčů.
Just Cause 2 je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které hráči ovládají Rica Rodrigueze, polního agenta Agentury, ve snaze svrhnout diktaturu na ostrově Panau: otevřený svět, který mohou hráči prozkoumávat. Hra má tři typy misí. Mise Agentury rozvíjejí příběh a jsou hlavní kampaní hry; mise frakcí dávají hráčům za úkol pomáhat třem frakcím ve hře a mise pevností dávají hráčům za úkol infiltrovat vládní základny a osvobodit je pro frakce. K postupu v misích kampaně musí hráč získat body chaosu, což je systém postupu zavedený ve hře. Hráči získávají body chaosu za plnění misí a ničení určeného vládního majetku. S rostoucím počtem bodů chaosu získávají frakce vliv a vláda se začíná hroutit. Kromě typických misí obsahuje Just Cause 2 i závodní výzvy, za které hráči dostanou peníze.
Otevřený svět hry mohou hráči volně prozkoumávat, když zrovna neplní mise. Panau je popisováno jako oblast o rozloze přibližně 1 000 km2 (390 mil čtverečních). Nachází se zde různé krajiny, včetně pouští, hor a džunglí, a více než tři stovky osad. V osadách se nacházejí vládní zařízení a nemovitosti, které lze zničit, a odemykatelné předměty, jako jsou skrýše s penězi a součástkami zbraní, vozidel a brnění. Nalezení všech sběratelských předmětů a zničení všech vládních nemovitostí pomůže hráčům osvobodit osadu a získat body chaosu. Když hráči vytvářejí chaos nebo vstupují do zakázaných oblastí, generují teplo, kterého si všimnou nepřátelští vládní bojovníci; teplo se snižuje, když se jim hráč vyhne. Mapa se zobrazuje v Ricově PDA a jsou v ní vyznačeny body zájmu včetně míst, kde se plní mise, osad, vojenských stanovišť, závodních výzev a postupu hráče. Na PDA lze nastavit body cesty.