V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Grand Prix Malajsie 2008

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 15. 4. 2014, 16:17; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)


Grand Prix Malajsie 2008 ( X Petronas Malaysian Grand Prix ) druhý závod 59. ročníku mistrovství světa vozů Formule 1, historicky již 787. grand prix, se uskutešnil na trati Sepang nedaleko města Kuala Lumpur. V dějišti Grand Prix Malajsie panovaly přímo tropické podmínky, teplota vzduchu byla 31 °C, teplota trati 45 °C a vlhkost 71 %. Oficiální plakát

Obsah

Společenské a doprovodné akce

Společenské akce

Air Asia Airlines, představili nové barevné řešení jednoho svého stroje z leteckého parku. Za účasti týmu Williams dostalo jedno z letadel stejné zbarvení jako přilba pilota Nica Rosberga.[1] Grand Prix Malajsie byla doprovázena take slavnostním banketem, za účasti jezdců, konstrůktérů a šéfů týmů. Večerem provázela známa Paula Malai Ali z brunejské televize, kde uvádí pořad ESPN Star Sports. Mezi hosty byl i známý fotograf Steve Slater, Tony Fernández špičkový hráč baseballu z Dominikánské republiky nebo malajsijský modní návrhář Bernard Chandran. Stejně jako v Austrálii tak i v Malajsii bylo vybráno deset dívek, které se utkaly o titul Formula Una. Všechny dívky byly vybrány v Singapuru a vítězkou se stala 18 letá studentka Jamie Lee Frankland [2] Do finále v San Paulo se kvalifikovala Lutfiah Abdul Jabbar 25 letá modelka ze Singapuru.

Závody

Součásti jubilejního desátého ročníku Grand Prix Malajsie byl i závod asijské série GP2, prvnímu závodu dominoval ruský pilot stáje Campos, Vitalij Petrov.[3] V nedělnímu spryntu se pak nejlépe dařilo japonskému pilotovi Kamuj Kobajašimu.[4] Další sérií, která se v Malajsii představila, byla Speedcar Series [5] ve které startuje řada bývalých hvězd formule 1, jako Stefan Johansson, Alex Yoong, Gianni Morbidelli, Jean Alesi, Johnny Herbert, Christian Danner, Heinz-Harald Frentzen nebo Jacques Villeneuve. Na trati v Sepangu si prvenství z prvního závodu odnesl, byvalý pilot Ferrari Jean Alesi a ve druhé jízdě zvítězil Uwe Alzen. Dalším zpestřením závodního víkendu byl asijský Porsche Carrera Cup, ve kterém se o prvenství v obou jízdách podělili Christian Menzel a Darryl O’Young. Další asijskou sérii byla formule BMW, v prvním závodě zvítězil Ross Jamison a ve druhé jízdě zvítězil Simon Moss.

Průběh závodu

Tréninky

Na nově položeném asfaltovém koberci se vozy z počátku potýkali s nedostatečnou přilnavostí. Nejlépe si s tím poradili oba piloti stáje Ferrari, Felipe Massa nadělil svému stájovému kolegovi nečekaně 1,067 sekundy. Je ovšem třeba zdůraznit, že Kimi Räikkönen odjel pouze 8 kol, poté zůstal stát na trati s prázdnou nádrží, dle vyjádření vedení stáje nefungovalo radiové spojení mezi Kimiho vozem a jeho závodním inženýrem. Na trati se odehrávala spousta zajímavých okamžiků. Nejprve Adrian Sutil odstoupil pro poruchu motoru, následně měl problémy David Coulthard, když se po přejetí obrubníku úplně rozsypalo přední zavěšení jeho Red Bullu. Vzhledem k tomu, že i v Austrálii stáj Red Bull měla problémy s křehkostí vzpěr předního zavěšení, byly vozy pod drobnohledem sportovních komisařů, kteří dokonce zvažovali možnost zákazu startu pro Red Bull v GP Malajsie. Oba jezdci stáje Williams se nedokázali vyrovnat s nízkou přilnavosti a Nico Rosberg se na přední pozice dostal jen díky nestandardně měkké směsi pneumatik. Ve druhém tréninku k sobě měla první trojice jezdců (Hamilton, Massa a Räikkönen) mnohem blíže (všichni tři se vtěsnali do 0,373s), než jak tomu bylo v ranním tréninku. Jenson Button na čtvrtém místě ztrácel již téměř jednu sekundu. Nečekaný výpadek měl druhý pilot McLarenu Heikki Kovalainen, který dosáhl jen na sedmou příčku. Stejně překvapující jako čtvrtá příčka Hondy je i umístění Sebastiana Vettela na pátém místě. Během tréninku se dokonce vůz Toro Rosso německého pilota držel dlouhou dobu na druhé příčce, zatímco jeho týmový kolega Bourdais nedokázal zajet jediné měřené kolo. Do první desítky se dostal i velmi vyrovnaně jezdící Giancarlo Fisichella, který tak znovu deklasoval svého týmového kolegu Adriana Sutila. Skvěle si počínal i Fisichelluv krajan Jarno Trulli, který svou Toyotu dovezl na šestou příčku a předčil tak jak McLaren Heikki Kovalainena tak obě BMW. Robert Kubica, lepší z obou pilotů BMW zajel osmý čas, zatímco Nick Heidfeld dosáhl pouze na 13. příčku, kterou uhájil jen těsně před dvojicí jezdců z Renaultu (Alonso a Piquet). Vozy Williams znovu nedokázali najít recept na nedostatečnou přilnavost a obsadili 10. respektive 12. místo (Nakadžima a Rosberg). Poslední příčky patřily vozům Super Aguri a Red Bull, dokonce David Coulthard pod vlivem dopoledních problémů s předním zavěšením, na trať nevyjel. Nick Heidfeld překonal obě Ferrari ve třetím a posledním tréninku na Grand Prix Malajsie. Pilot stáje BMW Sauber se do cěla vyhoupl v samém závěru tréninku a odsunul tak Felipe Massu i Kimi Raikkonena, kteří dominovali z velké části celému rannímu tréninku. Stejně jako v Melbourne se vozy stáje McLaren v této části tréninku na trati příliš neobjevily, Lewis Hamilton a Heikki Kovalainen se umístili na 11. respektive 16. místě. Na čtvrtém místě se umístil Jarno Trulli následován oběma vozy Red Bull Marka Webbera a Davida Coultharda. Určitým překvapením bylo sedmé místo Nelsona Piqueta, který tak po nezdaru v Austrálii překonal svého týmového kolegu Alonsa o tři desetiny sekundy. Brazilec ze stáje Renault získal náskok v prvním sektoru svého posledního kola, ale chyboval v zatáčce 5 a 6. Jenson Button (Honda), Sebastian Vettel (Toro Rosso) a Timo Glock (Toyota) zkompletovali top ten.

Kvalifikace

Jenson Button s vozem Honda.

Nad kvalifikaci vysela hrozba deště a značný zmatek ve stanovení předpovědi, dle oficiálních údajů se měl déš't spustit na trať 30 minut od startu kvalifikace zatímco tým Renault informoval své jezdce, že déšť se spustí za sedm minut. Diváci na trati dostali informaci o 20 minutách do začátku deště. Proto se na trať postupně vydávali všichni jezdci, aby nepromarnili šanci na dobrý čas. V první části kvalifikace se o nejlepší čas přetahovali jezdci Ferrari a McLarenu. Nejprve se na čele střídali Massa a Räikkönen, nakonec se smál ten třetí vzadu, rychle jezdící Kovalainen. Již se zdálo, že jsou karty rozdané, ale šest minut před koncem se do čela dostal nenápadně jezdící Trulli, kterého jž nikdo nepřekonal. Do dálší části kvalifikace nepostoupili dle očekávání oba piloti Super Aguri Anthony Davidson (22.) a Takuma Sato (20.), dále Adrian Sutil na Force India (21.), Sébastien Bourdais s Toro Rosso (19.), Kazuki Nakajima Williams (18.), kterého navíc čekal trest v podobě odsunutí o 10. míst na startu za kolizi s Kubicou z předchozí Grand Prix. Jen těsně se do druhé části nedostal Giancarlo Fisichella, kterého překonal o 4 desetiny Barrichello. Druhá část kvalifikace měla velice podobný průběh tak jako ta první. Nejprve se o vedení přetahovali jezdci McLarenu a Ferrari, ale s blížícím se závěrem se v předu začali objevovat i jiná jména. Ta pravá bitva se strhla áž v samotném závěru, kdy do konce zbývali pouhé dvě minuty. Postup do poslední části a právo bojovat o pole positions si zajistili Raikkonen, Massa, Hamilton, Kovalainen, Heidfeld, Kubica, Trulli, Glock, Alonso a Webber. Nad trati v Sepangu byla stále hrozba přehaňky a tak týmy stále spekulovali nad volbou pneumatik. Před startem do třetí a závěrečné části kvalifikace se na konci pitlane seřadily vozy McLaren, Ferrari a BMW. Ale počáteční snaho o zajetí nejlepšího času se díky špatné předpovědi počasí proměníla v nivěč a o pole se bojovalo, tak jak je už zvykem, v závěrečných kolech. Nejprve šel do čela Räikkönen, ale Massa ho překonal o půl sekundy. Druhou řadu si zajistil McLaren v pořadí Kovalainen - Hamilton, ale oba byli nakonec potrestání posunutím o pět míst na startu za extrémně pomalou jízdu na trati, poté co oba absolvovali své kvalifikační kolo. Na třetí místo se tak dostal Jarno Trulli a ze čtvrtého startoval Robert Kubica.

Závod

Nejlépe odstartoval Räikkönen, který se před první zatáčkou dostal na uroveň týmového kolegy Massy. Nakonec však nepokoušel osud a nechal Massu před sebou. Za zády obou vozu Ferrari se do prekérní situace dostal ze třetí pozice startující Trulli, oba jezdci stáje BMW se ho snažili předjet, ale Ital se nevzdal a svou pozici uhájil. Nejhůře z této trojice dopadl Heidfeld, který se lehce dotkl předního kola Trulliho Toyoty a navíc ztratil další dvě pozice. Ze zadních pozic se dopředu prodral Hamilton a Coulthard, oba si tak polepšili o čtyři místa. Bourdais se po smyku v šesté zatáčce dostal mimo tať a závod tak pro něj skončil. Dalším nešťastníkem byl Timo Glock, kterého zezadu podebra Nico Rosberg a přerazil mu závěs, zatímco Rosbergovi v boxech vyměnili poškozený nos a pokračoval v jízdě. Počínaje 17. kolem začali první zastávky v boxech, jako první ke svým mechanikům zamířili Massa, Trulli a Heidfeld. Na tento okamžik čekal Räikkönen a snažil se zajíždět co nejrychlejší kola, tak aby se po své zastávce dostal před Massu.

Jezdec Kolo před zastávkou Box Kolo se zastávkou Kolo po zastávce
Kimi Räikkönen 1:35,679 29,511 1:38,555 2:02,007
Felipe Massa 1:35,988 (+ 0,309) 29,913 (+ 0,402) 1:38,918 (+ 0,363) 2:02,668 (+ 0,661)

Räikkönenovi jeho strategie vyšla dokonale a po své zastávce se dostal před Massu a po zajeti Kubici do boxu se ujal i vedení. První zastávka se nevydařila Hamiltonovi, který se u mechaniků zdržel přes 41 sekund, navině byla poškozená matice, která nešla povolit. Felipe Massa po 30. kolech ztrácel na svého kolegu již 4,9 sekundy a ve snaze dohnat tuto ztrátu chyboval a dostal se do kačírku ze ktérého se již nedostal. Na druhé místo se tak dostal Kubica, na třetí místo se díky pozdější zastávce dostal Kovalainen, čtvrtý byl skvěle jezdící Trulli, který dokázal odrazit i útok Lewise Hamiltona. Až šestý byl Heidfeld s druhým vozem BMW. Sedmým místem získal první body sezóny i Mark Webber. Jeden bod vybojoval i Alonso s vozem Renault.

Výsledky

  • 23. březen 2008
  • Okruh Sepang
  • 56 kol x 5,433 km = 310,408 km
  • 787. Grand Prix
  • 16. vítězství Kimiho Räikkönena
  • 202. vítězství pro Ferrari
  • 41. vítězství pro Finsko
  • 147. vítězství pro vůz se startovním číslem 1
  • 181. vítězství z 2 pozice na startu
Pozice č. Jezdec Vůz Kolo Čas Pole Body Nej. kolo 1. Pitstop 2. Pitstop 3. Pitstop
1 1. Kimi Räikkönen Ferrari F2008 56 1:31:18.555 2 10 1:35.405 18. / 29.511 38. / 30.139
2 4. Robert Kubica BMW Sauber F1.08 56 á 0:19,570 4 8 1:35.921 (6.) 21. / 30.507 43. / 28.121
3 23. Heikki Kovalainen McLaren MP4-23 56 á 0:38,450 8 6 1:35.922 (7.) 20. / 31.880 45. / 28.723
4 11. Jarno Trulli Toyota TF108 56 á 0:45,832 3 5 1:36.068 (8.) 17. / 30.926 40. / 28.692
5 22. Lewis Hamilton McLaren MP4-23 56 á 0:46,548 9 4 1:35.462 19. / 41.548 44. / 30.255
6 3. Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 56 á 0:49,833 5 3 1:35.366 17. / 30.255 41. / 27.944
7 10. Mark Webber Red Bull RB4 56 á 1:08,130 6 2 1:36.696 (12.) 16. / 31.528 39. / 29.249
8 5. Fernando Alonso Renault R28 56 á 1:10,041 7 1 1:36.288 (10.) 22. / 30.071 41. / 28.534
9 9. David Coulthard Red Bull RB4 56 á 1:16,220 12 1:36.206 (9.) 23. / 31.229 44. / 28.307
10 16. Jenson Button Honda RA108 56 á 1:26,214 11 1:35.715 (4.) 22. / 30.459 43. / 28.205
11 6. Nelson Piquet jr. Renault R28 56 á 1:32,202 13 1:36.956 (15.) 24. / 28.678 40. / 29.264
12 21. Giancarlo Fisichella Force India VJM01 55 á 1 kolo 17 1:36.962 (16.) 20. / 30.125 38. / 30.231
13 17. Rubens Barrichello Honda RA108 55 á 1 kolo 14 1:36.693 (11.) 24. / 29.566 39. / 28.516 46. / 18.949
14 7. Nico Rosberg Williams FW30 55 á 1 kolo 16 1:36.782 (13.) 2. / 38.701 29. / 33.756
15 19. Anthony Davidson Super Aguri SA08 55 á 1 kolo 21 1:38.171 (18.) 20. / 30.945 39. / 29.311
16 18. Takuma Sató Super Aguri SA08 54 á 2 kola 19 1:38.504 (19.) 18. / 30.627 35. / 30.981
17 8 Kazuki Nakadžima Williams FW30 54 á 2 kolo 22 1:37.711 (17.) 16. / 30.474 29. / 30.755
Pozice č. Odstoupili Vůz Kolo Důvod Pole Body Nej. kolo 1. Pitstop 2. Pitstop 3. Pitstop
Ret 15. Sebastien Vettel Toro Rosso STR2B 39 Motor 15 1:36.870 (14.) 24. / 29.252
Ret 2. Felipe Massa Ferrari F2008 30 Mimo trať 1 1:35.914 (5.) 17. / 29.913
Ret 20. Adrian Sutil Force India VJM01 5 Hydraulika 20 1:40.330 (20.)
Ret 12. Timo Glock Toyota TF108 1 Nehoda 10
Ret 14. Sébastien Bourdais Toro Rosso STR2B 0 Mimo trať 18.
  • žlutě - nejrychlejší pitstop
  • zeleně - nejpomalejší pitstop
  • červeně - Neplánováná zastávka
    • Rubens Barrichello byl penalizován Stop Go, za překročení rychlosti v pit line.

Nejrychlejší kolo

Nick Heidfeld- BMW Sauber F1.08-1:35.366
  • 1. nejrychlejší kolo Nicka Heidfelda
  • 1. nejrychlejší kolo pro BMW Sauber
  • 96. nejrychlejší kolo pro Německo
  • 47. nejrychlejší kolo pro vůz se startovním číslem 3

Vývoj nejrychlejšího kola

Kolo Čas Jezdec Vůz
55. kolo 1:35.366 Nick Heidfeld BMW
37. kolo 1:35.4 Kimi Räikkönen Ferrari
17. kolo 1:35.7 Kimi Räikkönen Ferrari
14. kolo 1:35.9 Kimi Räikkönen Ferrari
14. kolo 1:36.0 Felipe Massa Ferrari
12. kolo 1:36.1 Felipe Massa Ferrari
10. kolo 1:36.3 Felipe Massa Ferrari
8. kolo 1:36.7 Kimi Räikkönen Ferrari
6. kolo 1:36.8 Felipe Massa Ferrari
5. kolo 1:37.0 Felipe Massa Ferrari
3. kolo 1:37.3 Felipe Massa Ferrari
2. kolo 1:38.0 Felipe Massa Ferrari
1. kolo 1:43.3 Felipe Massa Ferrari

Vedení v závodě

Průběh závodu kolo za kolem

Kola km Jezdec  %
1-16 kolo 88.688 Km Felipe Massa 29%
17-18 kolo 11.086 Km Kimi Räikkönen 4%
19-21 kolo 16.629 Km Robert Kubica 5%
22-38 kolo 94.231 Km Kimi Räikkönen 30%
39-43 kolo 27.715 Km Robert Kubica 9%
44-56 kolo 72.059 Km Kimi Räikkönen 23%
Massa
R
K
Räikkönen
Kubica
Räikkönen

Postavení na startu

Felipe Massa- Ferrari-1:35.748
  • 10. Pole position pro Felipe Massu
  • 196. Pole position pro Ferrari
  • 119. Pole position pro Brazílii
  • 86. Pole position pro vůz se startovním číslem 2
* * Kvalifikace III. Kvalifikace II. Kvalifikace I.
_______1_______
Felipe Massa
Ferrari
1:35.748
Felipe Massa
Ferrari
1:35.748
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:34.188
Jarno Trulli
Toyota
1:35.205
_______2_______
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:36.230
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:36.230
Felipe Massa
Ferrari
1:34.412
Heikki Kovalainen
McLaren
1:35.227
_______3_______
Jarno Trulli
Toyota
1:36.711
Heikki Kovalainen
McLaren
1:36.613
Lewis Hamilton
McLaren
1:34.627
Felipe Massa
Ferrari
1:35.347
_______4_______
Robert Kubica
BMW
1:36.727
Lewis Hamilton
McLaren
1:36.709
Nick Heidfeld
BMW
1:34.648
Lewis Hamilton
McLaren
1:35.392
_______5_______
Nick Heidfeld
BMW
1:36.753
Jarno Trulli
Toyota
1:36.711
Heikki Kovalainen
McLaren
1:34.759
Mark Webber
Red Bull
1:35.440
_______6_______
Mark Webber
Red Bull
1:37.009
Robert Kubica
BMW
1:36.727
Robert Kubica
BMW
1:34.811
Kimi Räikkönen
Ferrari
1:35.645
_______7_______
Fernando Alonso
Renault
1:38.450
Nick Heidfeld
BMW
1:36.753
Jarno Trulli
Toyota
1:34.825
Nick Heidfeld
BMW
1:35.729
_______8_______
Heikki Kovalainen
McLaren
1:36.613
Mark Webber
Red Bull
1:37.009
Mark Webber
Red Bull
1:34.967
Robert Kubica
BMW
1:35.794
_______9_______
Lewis Hamilton
McLaren
1:36.709
Fernando Alonso
Renault
1:38.450
Timo Glock
Toyota
1:35.000
Nico Rosberg
Williams
1:35.843
_______10_______
Timo Glock
Toyota
1:39.656
Timo Glock
Toyota
1:39.656
Fernando Alonso
Renault
1:35.140
Jenson Button
Honda
1:35.847
_______11_______
Jenson Button
Honda
1:35.208
Jenson Button
Honda
1:35.208
Timo Glock
Toyota
1:35.891
_______12_______
David Coulthard
Red Bull
1:35.408
David Coulthard
Red Bull
1:35.408
Fernando Alonso
Renault
1:35.983
_______13_______
Nelson Piquet Jr.
Renault
1:35.562
Nelson Piquet Jr.
Renault
1:35.562
David Coulthard
Red Bull
1:36.058
_______14_______
Rubens Barrichello
Honda
1:35.622
Rubens Barrichello
Honda
1:35.622
Nelson Piquet Jr.
Renault
1:36.074
_______15_______
Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:35.648
Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:35.648
Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:36.111
_______16_______
Nico Rosberg
Williams
1:35.670
Nico Rosberg
Williams
1:35.670
Rubens Barrichello
Honda
1:36.198
_______17_______
Giancarlo Fisichella
Force India
1:36.240
Giancarlo Fisichella
Force India
1:36.240
_______18_______
Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:36.677
Kazuki Nakajima
Williams
1:36.388
_______19_______
Takuma Sató
Super Aguri
1:37.087
Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:36.677
_______20_______
Adrian Sutil
Force India
1:37.101
Takuma Sató
Super Aguri
1:37.087
_______21_______
Anthony Davidson
Super Aguri
1:37.481
Adrian Sutil
Force India
1:37.101
_______22_______
Kazuki Nakajima
Williams
1:36.388
Anthony Davidson
Super Aguri
1:37.481
  • Šedá -
    • Kazuki Nakajima penalizován odsunutím o 10 míst na startu, za havárii s Robertem Kubicou v předchozí Grand Prix
    • Heikki Kovalainen a Lewis Hamilton potrestáni posunutím o 5 míst na startu za blokování soupeřů během kvalifikace.

Tréninky

* I. Trénink * II. Trénink * III. Trénink
1 Felipe Massa
Ferrari
1:35.392
1 Lewis Hamilton
McLaren
1:35.055
1 Nick Heidfeld
BMW
1:35.019
2 Kimi Räikkönen
Ferrari
1:36.459
2 Felipe Massa
Ferrari
1:35.206
2 Kimi Räikkönen
Ferrari
1:35.262
3 Heikki Kovalainen
Mclaren
1:36.556
3 Kimi Räikkönen
Ferrari
1:35.428
3 Felipe Massa
Ferrari
1:35.388
4 Nico Rosberg
Williams
1:36.578
4 Jenson Button
Honda
1:36.037
4 Jarno Trulli
Toyota
1:35.389
5 Lewis Hamilton
McLaren
1:36.626
5 Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:36.474
5 Mark Webber
Red Bull
1:35.437
6 Fernando Alonso
McLaren
1:37.022
6 Jarno Trulli
Toyota
1:37.540
6 David Coulthard
Red Bull
1:35.653
7 Nelson Piquet Jr.
Renault
1:37.034
7 Heikki Kovalainen
Mclaren
1:36.512
7 Nelson Piquet Jr.
Renault
1:35.768
8 Robert Kubica
BMW
1:28.579
8 Robert Kubica
BMW
1:36.671
8 Jenson Button
Honda
1:35.781
9 Jenson Button
Honda
1:37.282
9 Giancarlo Fisichella
Force India
1:36.756
9 Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:35.827
10 Jarno Trulli
Toyota
1:37.540
10 Kazuki Nakadžima
Williams
1:36.838
10 Timo Glock
Toyota
1:35.911
11 Nick Heidfeld
BMW
1:37.649
11 Rubens Barrichello
Honda
1:36.879
11 Lewis Hamilton
McLaren
1:35.927
12 Kazuki Nakadžima
Williams
1:37.649
12 Nico Rosberg
Williams
1:37.106
12 Fernando Alonso
McLaren
1:36.068
13 Rubens Barrichello
Honda
1:37.076
13 Nick Heidfeld
BMW
1:37.106
13 Kazuki Nakadžima
Williams
1:36.183
14 Timo Glock
Toyota
1:37.782
14 Fernando Alonso
McLaren
1:37.328
14 Giancarlo Fisichella
Force India
1:36.229
15 Sebastian Vettel
Toro Rosso
1:38.219
15 Nelson Piquet Jr.
Renault
1:37.331
15 Nico Rosberg
Williams
1:36.490
16 David Coulthard
Red Bull
1:38.232
16 Mark Webber
Red Bull
1:37.346
16 Heikki Kovalainen
Mclaren
1:36.529
17 Mark Webber
Red Bull
1:38.707
17 Timo Glock
Toyota
1:37.512
17 Robert Kubica
BMW
1:36.618
18 Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:38.798
18 Adrian Sutil
Force India
1:37.614
18 Sébastien Bourdais
Toro Rosso
1:36.668
19 Giancarlo Fisichella
Force India
1:39.046
19 Takuma Sató
Super Aguri
1:39.021
19 Takuma Sató
Super Aguri
1:36.908
20 Takuma Sató
Super Aguri
1:40.178
20 Anthony Davidson
Super Aguri
1:39.361
20 Adrian Sutil
Force India
1:36.939
21 Anthony Davidson
Super Aguri
1:40.351
21 Sébastien Bourdais
Toro Rosso
- -- ---
21 Anthony Davidson
Super Aguri
1:37.140
22 Adrian Sutil
Force India
1:41.269
22 David Coulthard
Red Bull
- -- ---
22 Rubens Barrichello
Honda
1:37.703

Zajímavosti

  • 10. GP pro Sebastiana Vettela
  • Nick Heidfeld získal své první nejrychlejší kolo, zároveň vytvořil nový rekord a to tím, že své první nejrychlejší kolo zaje ve své 134 GP, překonal tak Rubense Barrichella a Thieryho Boutsena, nejrychlejší kolo zajeli ve svých 114 GP.
Pole position Vítězství Nej. kolo
Felipe Massa Kimi Räikkönen Nick Heidfeld
Ferrari F2008 Ferrari F2008 BMW Sauber F1.08
1'35.748 1:31'18.555 1'35.366
208.410 km/h 203.971 km/h 209.244 km/h

Stav MS

  • GP - body získané v této Grand Prix
* Jezdec Body GP * Vůz Body GP * Stát Body GP
1 Lewis Hamilton 14 4 1 McLaren 24 10 1 Finsko 21 16
2 Nick Heidfeld 11 3 2 BMW 19 11 2 Německo 17 3
3 Kimi Räikkönen 11 10 3 Ferrari 11 10 3 Velká Británie 14 4
4 Heikki Kovalainen 10 6 4 Williams 9 4 Polsko 8 8
5 Robert Kubica 8 8 5 Renault 6 1 3 Španělsko 6 1
6 Nico Rosberg 6 6 Toyota 5 5 3 Itálie 5 5
7 Fernando Alonso 6 1 4 Toro Rosso 2 4 Japonsko 3
8 Jarno Trulli 5 5 8 Red Bull 2 2 8 Francie 2
9 Kazuki Nakadžima 3 9 Austrálie 2 2
10 Sébastien Bourdais 2
11 Mark Webber 2 2

Reference

Externí odkazy





Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Grand Prix Malajsie 2008