V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Arado Ar 96

Z Multimediaexpo.cz

Verze z 22. 6. 2023, 17:11; Sysop (diskuse | příspěvky)
(rozdíl) ← Starší verze | zobrazit aktuální verzi (rozdíl) | Novější verze → (rozdíl)
Arado Ar 96
Arado Ar-96.jpg
Základní charakteristika
Určení cvičný letoun
Výrobce Arado
Konstruktér
První let 1938
Zařazen 1939
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 11 546 kusů
Varianty
Uživatel Německo

Arado Ar 96 byl německý cvičný letoun pro pokračovací výcvik z doby druhé světové války. Vzniklo na požadavek velení Luftwaffe, které chtělo nový typ moderního jednoplošného celokovového stroje. První prototyp Ar 96 vzlétl roku 1938 a sériové stroje začaly být dodávány o rok později. Tyto letouny byly vybaveny motorem Argus As 10C, jehož výkon byl nedostatečný. Proto bylo rozhodnuto, že bude nahrazen výkonnějším motorem Argus As 410 A-1.

Letouny byly vyráběny nejen v samotném Německu, ale i v Protektorátu - od roku 1941 ve firmě Avia Praha, později v továrně Letov Praha. Letouny dodávala Třetí říše i svým spojencům Maďarsku, Bulharsku a Slovenskému štátu. Po skončení druhé světové války se v Československu dále vyráběla neozbrojená cvičná a civilní verze nazvaná Avia C-2 a vyzbrojená cvičná Avia C-2 B. Tyto letouny sloužily nejen v tuzemsku, ale byly dodávány i na export.

Technické údaje

  • Rozpětí: 10,96 m
  • Délka: 9,13 m
  • Výška: 2,60 m
  • Nosná plocha: 17,30 m2
  • Hmotnost prázdného stroje: 1 412 kg
  • Vzletová hmotnost: 1 700 kg
  • Motor: Argus As 410
  • Výkon motoru: 342 kW
  • Max. rychlost: 310 km/h
  • Dostup: 7 100 m
  • Dolet: 685 km
  • Výzbroj : kulomet MG ráže 7,9 mm, možnost nést bomby pod křídly

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Arado Ar 96
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Arado Ar 96