V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Trup letadla
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Masivní vylepšení) |
(+ Moje fotky) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:Muzeum-Kbely-2014-062.jpg|thumb|240px|Trup letadla [[Aero L-159 Alca]]]] |
- | '''Trup''' je hlavní část [[letoun]]u, která spojuje [[nosná plocha|nosné plochy]] a prostředky řiditelnosti a stability ([[VOP]], [[SOP]], [[balanční křidélka]] apod.). Může ( | + | [[Soubor:Aeroflot Airbus A320 Olympic livery unveiling-12.JPG|thumb|240px|Trup letadla [[Airbus A320]]]] |
+ | '''Trup''' je hlavní část [[letoun]]u, která spojuje [[nosná plocha|nosné plochy]] a prostředky řiditelnosti a stability ([[VOP]], [[SOP]], [[balanční křidélka]] apod.). Může (ale nemusí) zde být umístěn prostor pro posádku a náklad. Trup musí mít tvar s co nejmenším odporem, konstrukce musí mít vysokou pevnost a trvanlivost a musí být maximálně využity jeho všechny vnitřní prostory. | ||
==Konstrukční řešení== | ==Konstrukční řešení== |
Aktuální verze z 28. 3. 2016, 11:27
Trup je hlavní část letounu, která spojuje nosné plochy a prostředky řiditelnosti a stability (VOP, SOP, balanční křidélka apod.). Může (ale nemusí) zde být umístěn prostor pro posádku a náklad. Trup musí mít tvar s co nejmenším odporem, konstrukce musí mít vysokou pevnost a trvanlivost a musí být maximálně využity jeho všechny vnitřní prostory.
Obsah |
Konstrukční řešení
Samonosné trubkové
- tento trup je tvořen trubkou, na kterou je na jednou konci upevněn motor, křídlo, podvozek a prostor pro pilota. Na druhém konci nosníku jsou upevněna kormidla. Jedná se o nejjednodušší konstrukci trupu, která se používá pouze u ultralightů, protože je velmi levná.
Příhradové
- Jedná se o starou a osvědčenou konstrukci, která se v omezené míře používá do současnosti. Je tvořena dvěma nosníky, které jsou propojeny příhradami (příčkami). U letadel, která jsou tvořena touto konstrukci je u trupu velmi málo místa, takže se takovýto trup používá pouze u sportovních a zemědělských letounů.
Poloskořepinové
- Tato konstrukce je tvořena silným nosným potahem, který je vyztužen celou sadou podélných výztuh. Tyto výztuhy dodávají poloskořepinové konstrukci patřičnou pevnost. Vnitřní prostor konstrukce je volný, takže je lze využít k umístění nákladu, cestujících.
Skořepinové
- Takovýto trup je tvořen silným potahem. Zpravidla se jedná o více vrstvý potah sandwichového typu - i takovýto trup poskytuje dostatek prostoru pro cestující a pro zboží.
Smíšené
- Tato konstrukce je tvořena spojením dvou předchozích konstrukcí dohromady. Kombinuje se příhradová s poloskořepinovou nebo příhradová se skořepinovou.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |