V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne/2015/80

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Masivní vylepšení)
(+ Optimalizace)
Řádka 5: Řádka 5:
Za velkými koly se ukrývají unikátní keramické [[brzda|brzdy]]. Při sešlápnutí brzdového pedálu pomáhá [[ABS]] a při rychlosti vyšší 200&nbsp;km/h se vysouvá přítlačné křídlo na zádi, díky čemuž dokáže Veyron zabrzdit z 400&nbsp;km/h za necelých 10&nbsp;sekund. Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7993 cm<sup>3</sup>, dosahuje 736 kW (tj. 1001 [[koňská síla|koní]]) při 6000 ot./min a nejvyšší [[Krouticí moment|točivý moment]] 1&nbsp;250 Nm je k dispozici mezi 2&nbsp;200 a 5&nbsp;500 ot./min. [[automatická převodovka DSG|Převodovka DSG]] byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.
Za velkými koly se ukrývají unikátní keramické [[brzda|brzdy]]. Při sešlápnutí brzdového pedálu pomáhá [[ABS]] a při rychlosti vyšší 200&nbsp;km/h se vysouvá přítlačné křídlo na zádi, díky čemuž dokáže Veyron zabrzdit z 400&nbsp;km/h za necelých 10&nbsp;sekund. Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7993 cm<sup>3</sup>, dosahuje 736 kW (tj. 1001 [[koňská síla|koní]]) při 6000 ot./min a nejvyšší [[Krouticí moment|točivý moment]] 1&nbsp;250 Nm je k dispozici mezi 2&nbsp;200 a 5&nbsp;500 ot./min. [[automatická převodovka DSG|Převodovka DSG]] byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.
-
Rekordní hodnoty se týkají také [[Spotřeba automobilu|spotřeby]] a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4&nbsp;l/100&nbsp;km, mimo město 14,7&nbsp;l/100&nbsp;km, kombinovaná spotřeba činí 24,1&nbsp;l/100&nbsp;km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise [[Oxid uhličitý|CO<sub>2</sub>]] 960&nbsp;g/km ve městě, 350&nbsp;g/km mimo město a 574&nbsp;g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400&nbsp;km, v praxi to však bude asi ještě méně.
+
Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4&nbsp;l/100&nbsp;km, mimo město 14,7&nbsp;l/100&nbsp;km, kombinovaná spotřeba činí 24,1&nbsp;l/100&nbsp;km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise [[Oxid uhličitý|CO<sub>2</sub>]] 960&nbsp;g/km ve městě, 350&nbsp;g/km mimo město a 574&nbsp;g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400&nbsp;km, v praxi to však bude asi ještě méně.
 +
 
 +
Přesto, že cena vozu je více než jeden milion [[Euro|eur]], je o automobil velký zájem. Těchto vozů se vyrábí pouze 75&nbsp;ročně. Z důvodů exkluzivity vozu bylo vyrobeno pouze 300&nbsp;kusů. Od roku [[2010]] se vyrábí i verze Super Sport, s maximální rychlostí až 431&nbsp;km/h (elektronicky omezena na 415&nbsp;km/h, jelikož neexistují pneumatiky, které by vydržely delší jízdu při tak vysoké rychlosti), která byla vyrobena v 30 kusech.
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>

Verze z 26. 10. 2015, 10:20

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport v německém Düsseldorfu.

Bugatti Veyron 16,4 byl nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. V roce 2005 vytvořil světový rychlostní rekord o hodnotě 407,16 km/h. Akceleruje z 0 na 100 za 2,5 sekundy a z 0 na 300 za 17 sekund. Délka 4 465 mm, šířka 2 000 mm, rozvor 2 710 mm, vysoký 1 204 mm a pohotovostní hmotnost je 1 888 kg. Na podzim roku 2007 byl rychlostní rekord překonán vozem SSC Ultimate Aero TT, který dosáhl rychlosti 412,23 km/h a následně Barabus TKR, který dosahuje rychlosti 435 km/h. Jeho design vytvořil a odpovídal za něj designér slovenského původu Jozef Kabaň. Od roku 2008 se vyrábí i verze Grand Sport.

Za velkými koly se ukrývají unikátní keramické brzdy. Při sešlápnutí brzdového pedálu pomáhá ABS a při rychlosti vyšší 200 km/h se vysouvá přítlačné křídlo na zádi, díky čemuž dokáže Veyron zabrzdit z 400 km/h za necelých 10 sekund. Motor je vidlicový šestnáctiválec do W, má zdvihový objem 7993 cm3, dosahuje 736 kW (tj. 1001 koní) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1 250 Nm je k dispozici mezi 2 200 a 5 500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy.

Rekordní hodnoty se týkají také spotřeby a ceny. Ve městě má Bugatti Veyron spotřebovat 40,4 l/100 km, mimo město 14,7 l/100 km, kombinovaná spotřeba činí 24,1 l/100 km. Těmto hodnotám odpovídají také gigantické emise CO2 960 g/km ve městě, 350 g/km mimo město a 574 g/km v kombinovaném provozu. Teoretický dojezd se stolitrovou palivovou nádrží činí jen o málo více než 400 km, v praxi to však bude asi ještě méně.

Přesto, že cena vozu je více než jeden milion eur, je o automobil velký zájem. Těchto vozů se vyrábí pouze 75 ročně. Z důvodů exkluzivity vozu bylo vyrobeno pouze 300 kusů. Od roku 2010 se vyrábí i verze Super Sport, s maximální rychlostí až 431 km/h (elektronicky omezena na 415 km/h, jelikož neexistují pneumatiky, které by vydržely delší jízdu při tak vysoké rychlosti), která byla vyrobena v 30 kusech.