Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Junkers W 34
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(vylep.) |
||
Řádka 24: | Řádka 24: | ||
* '''Délka:''' 10,27 m | * '''Délka:''' 10,27 m | ||
* '''Výška:''' 3,53 | * '''Výška:''' 3,53 | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 43 | + | * '''Nosná plocha:''' 43 m<sup>2</sup> |
- | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' | + | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1 700 kg |
- | * '''Max. vzletová hmotnost:''' | + | * '''Max. vzletová hmotnost:''' 3 200 kg |
* '''Maximální rychlost:''' 233 km/h s nákladem | * '''Maximální rychlost:''' 233 km/h s nákladem | ||
- | * '''Dostup:''' | + | * '''Dostup:''' 6 300 m |
* '''Dolet:''' 900 km | * '''Dolet:''' 900 km | ||
Řádka 34: | Řádka 34: | ||
* 1 × hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec [[BMW 132|BMW 132A]] | * 1 × hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec [[BMW 132|BMW 132A]] | ||
** '''Výkon motoru:''' 660 k (485 kW) | ** '''Výkon motoru:''' 660 k (485 kW) | ||
+ | == Reference == | ||
+ | <references/> | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Letouny německé Legie Condor za španělské občanské války}}{{Článek z Wikipedie}} |
{{Německé vojenské letouny druhé světové války}} | {{Německé vojenské letouny druhé světové války}} | ||
[[Kategorie:Dopravní letadla]] | [[Kategorie:Dopravní letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Junkers|W 34]] | [[Kategorie:Letadla Junkers|W 34]] |
Aktuální verze z 30. 8. 2015, 22:35
Junkers W 34 | ||
Image:Junkers W34 2 ExCC.jpg | ||
První Junkers W 34 výr. č. 795 při zkoušce plováků v roce 1926 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | Dopravní letoun | |
Výrobce | Junkers | |
Konstruktér | ||
První let | 1926 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ~ 2000[1] | |
Varianty | Junkers W 33 | |
Uživatel | Německo | |
Junkers W 34 byl německý celokovový jednomotorový dopravní dolnoplošník používaný na střední tratě. Jednalo se o další vývoj typu Junkers F 13. Stroj byl současně vyráběn s řadovým motorem jako model W 33 a s hvězdicovým motorem jako W 34.[1] Existovala i jeho plováková verze.
První prototyp W 34, poháněný motorem Gnome-Rhône 9A (licenční britský motor Bristol Jupiter VI), vzlétl roku 1926. Sériové stroje poháněly různé typy motorů a byly exportovány do řady zemí. Hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec BMW 132A měla poslední sériová verze typu W 34, která byla až do počátku druhé světové války nejrozšířenějším transportním letounem Luftwaffe.[1] Z přibližně 2000 sériových kusů W 34 byla přibližně polovina používána civilními uživateli.
Několik kusů W 34 používala německá Legie Condor ve Španělsku.[1] Luftwaffe typ provozovala až do konce druhé světové války. Po jejím ukončení byly Junkersy W-34, které zůstaly na území Československa jako válečná kořist, přeznačeny jako D-43.
Hlavní technické údaje
- Osádka: 2
- Počet cestujících: 6
- Rozpětí: 17,75 m
- Délka: 10,27 m
- Výška: 3,53
- Nosná plocha: 43 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 1 700 kg
- Max. vzletová hmotnost: 3 200 kg
- Maximální rychlost: 233 km/h s nákladem
- Dostup: 6 300 m
- Dolet: 900 km
Pohonná jednotka
- 1 × hvězdicový vzduchem chlazený devítiválec BMW 132A
- Výkon motoru: 660 k (485 kW)
Reference
- ↑ 1,0 1,1 1,2 1,3 SKOTNICKY, Mariusz; NOWAKOWSKI, Tomasz; ZALEWSKI, Krzystof. Legion Condor. 1. vyd. Hostomice : Intermodel, 1996. ISBN 80-901976-1-3. S. 229.
Letouny německé Legie Condor za španělské občanské války |
---|
Ar 68 E • Ar 95 W • Do 17 • Fi-156 • He 45 • He 46 • He 50 • He 51 • He 59 • He 60 • He 70 • He 111 • He 112 • Hs 123 • Hs 126 • Ju 52 • Ju 86 • Ju 87 • W 34 • Kl 32 • Bf 108 • Bf 109 |
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |