V pondělí 16. září 2024 začala naše další
nová soutěž o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte rychle soutěžit o lákavé ceny !!

Beneš-Mráz Be-550

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při)
m (Nahrazení textu „{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> {{#widget:AddThis |page_name={{PAGENAME}} |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} |account_id=my)
Řádka 20: Řádka 20:
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br />
+
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}<br style="clear: both;" />
{{#widget:AddThis
{{#widget:AddThis
|page_name={{PAGENAME}}
|page_name={{PAGENAME}}
Řádka 28: Řádka 28:
|logo_background=FFFFFF
|logo_background=FFFFFF
|logo_color=FFFFFF
|logo_color=FFFFFF
-
|brand=My Wiki
+
|brand=Multimediaexpo.cz
-
|options=favorites, email, digg, delicious, more
+
|options=favorites, facebook, twitter, email, more
|offset_top=0
|offset_top=0
|offset_left=0
|offset_left=0

Verze z 21. 6. 2014, 10:24

Beneš-Mráz Be-550 Bibi byl československý sportovní a cvičný dvoumístný dolnoplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem ostruhového typu.

Jeho vývoj a výroba probíhala v letech 19361939.

Trup letounu tvořila poloskořepinová konstrukce ze smrkových podélníků a čtrnácti přepážek. Jejich průřez byl v dolní partii obdélníkový a v horní lichoběžníkový, se zaoblenými rohy. Do prostorné a bohatě prosklené kabiny se vstupovalo dvířky na obou stranách trupu. Za pilotními sedačkami byl relativně velký zavazadlový prostor. Sedačky měly kožený potah a celá kabina textilní čalounění.

Řízení letadla

Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo na sportovní letoun relativně slušné.
Pilot měl k dispozici – rychloměr, výškoměr, kompas, hodiny, příčný i podélný sklonoměr, otáčkoměr (motoru), teploměr (motoru), tlakoměr oleje a hasicí přístroj.

Technické údaje

  • Rozpětí: 11,50 m
  • Délka: 7,15 m
  • Nosná plocha: 14,00 m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 320 kg
  • Vzletová hmotnost letounu: 560 kg
  • Maximální rychlost: 195 km/h
  • Cestovní rychlost: 170 km/h
  • Dostup: 5 200 metrů
  • Dolet: 780 km

290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se)