V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

DIVE

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při)
(+ Externí odkazy)
Řádka 32: Řádka 32:
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://www.os2ezine.com/v4n6/gameprog.htm Multiplatform Game Programming in OS/2 (anglicky)]
+
* [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_1 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 1 (1999, anglicky)]
 +
* [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_2 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 2 (1999, anglicky)]
 +
* [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_3 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 3 (1999, anglicky)]
 +
* [http://www.edm2.com/index.php/DIVEing_into_OS/2_Games! DIVEing into OS/2 Games ! (anglicky)]
 +
 
[[Kategorie:Multimediální technologie]]
[[Kategorie:Multimediální technologie]]
[[Kategorie:OS/2]]
[[Kategorie:OS/2]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Verze z 23. 4. 2014, 09:44

DIVE (Direct Interface Video Extensions) je multimediální technologie umožňující programátorům snížit množství systémových režijních operací v systému OS/2 tím, že obchází jeho grafické rozhraní (GPI) a zapisuje přímo do bitové mapy. Kompletní bitové obrázky přenáší pomocí optimalizovaných funkcí do obrazové vyrovnávací paměti. DIVE má vlastnosti, které odpovídají technologii WinG firmy Microsoft. Navíc se v některých parametrech silně přibližuje technologii DirectX, která se stala součástí operačních systémů Windows 95/NT. V aplikacích DIVE poskytuje následující výhody:

Obsah

Rychlost

Chcete-li vytvořit náročnější akční hru, bez technologie DIVE nemáte šanci na úspěch. V grafickém prostředí OS/2 prostě neexistuje jiná efektivní metoda, schopná vaši grafiku či animaci rychle dopravit na pracovní plochu. Standardní aplikační rozhraní (GPI) je totiž relativně pomalé, a proto nevhodné pro moderní multimediální hry uživající bitmapové animace a sprajty. DIVE také vývojáři umožní složit na pozadí jednotlivé bitmapy a výsledný kompletní obrázek vrhnout na obrazovku.

Integrace

S DIVE můžete rychlé hry nejen vytvářet, ale také je bezešvým způsobem integrovat do grafického prostředí WPS. Zatímco spuštěná hra běží v aplikačním okně, uživatel se může přepínat mezi mnoha dalšími aplikacemi pouhým stisknutím tlačítka myši.

Podpora barev

V rámci vývoje nové hry se programátor může zaměřit pouze na jeden barevný formát a DIVE automaticky zajistí převody do všech ostatních formátů (10 vstupních a 5 výstupních). DIVE podporuje osmi až 32bitovou hloubku barev v aplikačním okně nebo v režimu celé obrazovky.

EnDIVE

EnDIVE (Enhanced Direct Interface Video Extensions) je technologie významně rozšiřující původní DIVE o mnoho nových funkcí s prefixem DEVESC_, které nabízejí detailní informace o barevných formátech podporovaných hardwarem, efektivní řízení obrazové paměti a zpracování dynamických video sekvencí v režimu celé obrazovky. V principu jde druhou verzi technologie DIVE.

Podívejte se na

290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se)

<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>

Externí odkazy