Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Peugeot 205
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 10. 11. 2011, 20:15
Peugeot 205 byl malým osobním automobilem, který v letech 1983 až 1997 vyráběla francouzská automobilka Peugeot. Celkem bylo vyrobeno 5,3 milionu vozů ve verzích tří- nebo pětidvéřový hatchback nebo dvoudvéřový kabriolet. Jeho předchůdcem byl Peugeot 104 a jeho nástupcem Peugeot 206. Vůz byl úspěšný i v rallye a získal také titul Auto osmdesátých let od časopisu Car Magazine.
Obsah |
Historie
Díky typu 205 měla automobilka proniknout do segmentu malých vozů. Původně přebíral motory od svého předchůdce. V roce 1994 se objevila verze 205D Turbo. Tu poháněl přeplňovaný motor. Už po roce ale byla zastavena výroba a tento typ byl nahrazen modelem GTI. Model 205 nikdy neprošel faceliftem. Obměňovány byly pouze drobné části nebo vzhlůed interiéru. Výroba byla zastavena až po nástupu typu 206. Design kabrioletu navrhl Pininfarina.
205 GTI
U sportovní verze byly na výběr pohonné jednotky o objemech 1,6 (77 kW) a 1,9 l (86 kW). Později byl výkonější motor nahrazen jiným o výkonu 94 kW a stejném objemu. Ve výbavě vozu byly sportovní sedadla, kotoučové brzdy na všech kolech, která byly čtrnácti- nebo patnáctipalcová z lehkých slitin. Několik vozů GTI se objevilo i s karoserií kabriolet. V rámci série GTI se objevilo několik speciálních edic sloužících jako homologační série pro rallye.
205 Rallye
Další sportovní verze se vyráběla v letech 1989 až 1992. Výroba probíhala ve spolupráci s Peugeot-Talbot sport. Hlavní důraz byl kladen na co nejmenší hmotnost vozu, která nakonec byla pouhých 794 kg. Bylo vyrobeno okolo 30 000 vozů, které se prodávaly jen ve Francii, Belgii, Nizozemí a Španělsku.
205 Turbo 16
Speciál postavený pro závody ve skupině B. Pro homologaci musela být postavena dvousetkusová série. Motor byl umístěn za předními sedadly a vůz měl pohon všech kol. T bylo označení pro turbodmychadlo a číslice 16 znamenala šestnáctiventilový motor. Tým pod vedení Jeana Todta získal v letech 1985 a 1986 pohár konstruktérů a tituly mistra světa jezdců získali piloti Timo Salonen a Juha Kankkunen.
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |