Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Object storage device
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 3. 7. 2011, 20:21
Object storage device (zkratka OSD) objektově založené úložné zařízení, je počítačové zařízení pro ukládání, podobně jako ukládání na disk. Pracuje však na vyšší úrovni. Místo poskytnutí bloku orientovaného rozhraní, které zapisuje a čte pevné, velké bloky dat, OSD organizuje data do flexibilních, datových kontejnerů, tzv. objektů. Každá objekt má data (neinterpretovaná posloupnost bajtů) a metadata (rozšiřitelná sada atributů, popisujících objekt). Příkaz rozhraní OSD, obsahuje příkazy k vytvoření a odstranění objektů, k zápisu přečtených bytů do jednotlivých objektů, nastavení a získání atributů objektů. OSD je zodpovědný za správu ukládání objektů a jejich metadat. Také implementuje bezpečnostní mechanismus, který řídí přístup k objektu. Výzkum skladování objektů a realizování prototypů, systémů s různou sémantikou, přineslo své ovoce. K OSD byla přiřazena standardní sada příkazů pro SCSI.
OSD standard
Příkaz, nastavit SCSI zařízení k ukládání objektů, byl vydán pracovní skupinou Storage Networking Industry Association (SNIA) za spolupráce s International Committee for Information Technology Standards (INCITS) a výborem T10. Který je zodpovědný za všechny SCSI standardy. Výchozí OSD standard "Objektově založené příkazy úložného zařízení" (OSD), byl schválen v roce 2004. v OSD standard, jsou objekty určeny 64-bity ID oddílu a 64-bity ID objektu. Oddíly jsou vytvářeny a odstraňovány v OSD. Objekty jsou zase vytvářeny a odstraňovány v rámci oddílů. Nejsou žádné pevné rozměry spojené s oddíly nebo objekty. Mohou růst nebo se snižovat. Jedinými hranicemi jsou logické kvóty omezení na oddíl a samozřemě velikost zařízení. Rozšiřitelná sada atributů, popisujících objekty. Nekteré atributy jsou implementovány přímo v OSD. Třeba jaký je počet bytů v objektu, nebo čas změny objektu. Je tam zvláštní politika atributu tag, který je součástí bezpečnostního mechanismu. Ostatní atributy nejsou interpretovány v OSD. Jedná se o soubor objektů na vyšší úrovni a úložné systémy které používají OSD pro trvalé uložení. Například, atributy používané ke klasifikaci objektů, nebo vzachycující vztahy mezi různými objekty uloženými na různých OSD. Číst a psát příkazy, může být kombinováno, nebo piggy-backed s příkazy pro získání a nastavení atributů. Tato schopnost snižuje počet případů, kdy na vysoké úrovni je úložný systém větší než rozhraní OSD a může zlepšit celkovou efektivitu.
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |