Junkers F 13
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Fotografie) |
||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Junkers F 13 | |název = Junkers F 13 | ||
|typ = [[Dopravní letoun]] | |typ = [[Dopravní letoun]] | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Junkers |
- | |image = Soubor:Junkers | + | |image = [[Soubor:Junkers f13.jpg|240px]] |
|text = Junkers F 13 | |text = Junkers F 13 | ||
|konstruktér = Otto Reuter | |konstruktér = Otto Reuter | ||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
|hlavní uživatel = | |hlavní uživatel = | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
- | }} | + | }}[[Soubor:Ad Astra Aero - JuF13CH91.jpg|thumb|240px|Junker F13 (CH91)]] |
- | '''Junkers F 13''' bylo německé [[Dopravní letoun|dopravní letadlo]], které poprvé vzlétlo [[25. červen|25. června]] [[1919 v letectví|1919]]. Bylo to první civilní [[letadlo]], které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro [[cestující]]. Mělo velmi pokročilý [[design]]. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce [[1932 v letectví|1932]]. Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě. | + | '''Junkers F 13''' bylo německé [[Dopravní letoun|dopravní letadlo]], které poprvé vzlétlo [[25. červen|25. června]] [[1919 v letectví|1919]]. Bylo to první civilní [[letadlo]], které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro [[cestující]]. Mělo velmi pokročilý [[design]]. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce [[1932 v letectví|1932]]. |
+ | |||
+ | Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě. | ||
== Hlavní technické údaje == | == Hlavní technické údaje == | ||
Řádka 20: | Řádka 22: | ||
* '''Délka:''' 9,60 m | * '''Délka:''' 9,60 m | ||
* '''Výška:''' 4,10 m | * '''Výška:''' 4,10 m | ||
- | * '''Nosná plocha:''' 43 | + | * '''Nosná plocha:''' 43 m<sup>2</sup> |
- | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' | + | * '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1 225 kg |
- | * '''Max. vzletová hmotnost:''' | + | * '''Max. vzletová hmotnost:''' 2 000 kg |
* '''Maximální rychlost:''' 185 km/h | * '''Maximální rychlost:''' 185 km/h | ||
- | * '''Dostup''': | + | * '''Dostup''': 5 000 m |
* '''Stoupavost:''' 198 m/min | * '''Stoupavost:''' 198 m/min | ||
* '''Dolet''': 980 km | * '''Dolet''': 980 km | ||
* '''Pohonná jednotka''': 1× řadový vodou chlazený šestiválec [[Junkers L5]] o výkonu 228 kW | * '''Pohonná jednotka''': 1× řadový vodou chlazený šestiválec [[Junkers L5]] o výkonu 228 kW | ||
+ | == Externí odkazy == | ||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Dopravní letadla]] | [[Kategorie:Dopravní letadla]] | ||
+ | [[Kategorie:Letadla Junkers]] |
Aktuální verze z 25. 9. 2016, 09:41
Junkers F 13 | ||
Junkers F 13 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | Dopravní letoun | |
Výrobce | Junkers | |
Konstruktér | Otto Reuter | |
První let | 25. června 1919 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 322 | |
Varianty | ||
Uživatel | ||
Junkers F 13 bylo německé dopravní letadlo, které poprvé vzlétlo 25. června 1919. Bylo to první civilní letadlo, které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro cestující. Mělo velmi pokročilý design. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce 1932.
Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě.
Hlavní technické údaje
Junkers F 13de
- Osádka: 2
- Kapacita cestujících: 4
- Rozpětí: 17,75 m
- Délka: 9,60 m
- Výška: 4,10 m
- Nosná plocha: 43 m2
- Hmotnost prázdného letounu: 1 225 kg
- Max. vzletová hmotnost: 2 000 kg
- Maximální rychlost: 185 km/h
- Dostup: 5 000 m
- Stoupavost: 198 m/min
- Dolet: 980 km
- Pohonná jednotka: 1× řadový vodou chlazený šestiválec Junkers L5 o výkonu 228 kW
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |