Volvo RM12
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu „{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> {{#widget:AddThis |page_name={{PAGENAME}} |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} |account_id=my) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
== Použití == | == Použití == | ||
F404: | F404: | ||
- | * | + | * [[McDonnell Douglas F/A-18 Hornet]] |
*Boeing [[Boeing X-45|X-45C]] [[UCAV]] | *Boeing [[Boeing X-45|X-45C]] [[UCAV]] | ||
*[[Dassault]] [[Dassault Rafale|Rafale]] (během vývoje) | *[[Dassault]] [[Dassault Rafale|Rafale]] (během vývoje) | ||
Řádka 30: | Řádka 30: | ||
*[[Rockwell]]/[[Messerschmitt|Messerschmitt-Bölkow-Blohm]] [[Rockwell-MBB X-31|X-31]] | *[[Rockwell]]/[[Messerschmitt|Messerschmitt-Bölkow-Blohm]] [[Rockwell-MBB X-31|X-31]] | ||
F414: | F414: | ||
- | * | + | * [[Boeing F/A-18E/F Super Hornet]] |
F414M: | F414M: | ||
- | *[[EADS]] [[EADS Mako/High Energy Advanced Trainer|Mako/HEAT]] | + | * [[EADS]] [[EADS Mako/High Energy Advanced Trainer|Mako/HEAT]] |
Volvo RM12: | Volvo RM12: | ||
- | *[[ | + | * [[JAS-39 Gripen|Saab JAS-39 Gripen]] |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
Řádka 57: | Řádka 42: | ||
+ | {{220 sociálních sítí}} | ||
[[Kategorie:Letecké motory]] | [[Kategorie:Letecké motory]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 2. 5. 2017, 21:27
Volvo Aero RM12 je dvouproudový motor modulové konstrukce. Má třístupňový nízkotlaký a sedmistupňový vysokotlaký axiální (osový) kompresor, každý stupeň pohání jednostupňová turbína. Motor pohání moderní švédské nadzvukové stíhací letadlo JAS-39 Gripen. Byl vytvořen švédskou společností Volvo Aero.
Konstrukce motoru Volvo RM12 vychází z licence amerického motoru General Electric F404. Optimalizovaná aerodynamika kompresoru spolu s vysokou teplotou plynů před turbínou (což je dáno jednak využitím nových materiálů, jednak použitím chlazených lopatek turbíny) přispívají k dosažení vysoké ekonomie provozu i velice příznivé hodnoty poměru tah ÷ hmotnost. Tah motoru v režimu přídavného spalování je plynule regulovatelný od nuly po maximum.
Motor obsahuje nové bezpečnostní technologie včetně zvýšené odolnosti při střetu s ptáky. Integrovaný program tzv. „údržby podle stavu“ rovněž zaručuje velmi příznivé provozní náklady.
Specifikace (RM12)
- Celková délka: 4,04 m
- Maximální průměr: 0,884 m
- Průměr vstupního otvoru: 0,709 m
- Hmotnost suchého motoru: 1 055 kg
- Maximální stupeň stlačení: 27,5:1
- Obtokový poměr: 0,31
- Maximální tah: 54,0 kN
- Maximální tah s přídavným spalováním: 80,5 kN
Použití
F404:
- McDonnell Douglas F/A-18 Hornet
- Boeing X-45C UCAV
- Dassault Rafale (během vývoje)
- HAL Tejas (během vývoje)
- Israel Aerospace Industries Kfir-C2 Nammer
- Grumman X-29
- Lockheed F-117 Nighthawk
- Korea Aerospace Industries T-50 Golden Eagle
- McDonnell Douglas TA-4SU Super Skyhawk (varianta pro Singapur)
- Northrop F-20 Tigershark
- Rockwell/Messerschmitt-Bölkow-Blohm X-31
F414:
F414M:
Volvo RM12:
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|