Volkswagen Schwimmwagen

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:VW Schwimmwagen 1.jpg|thumb|KdF 166 Schimmwagen]]
+
[[Soubor:VW Schwimmwagen 1.jpg|thumb|240px|KdF 166 Schimmwagen]]
-
[[Soubor:KdF_166.JPG|thumb|KdF 166 Schimmwagen]]
+
[[Soubor:KdF_166.JPG|thumb|240px|KdF 166 Schimmwagen]]
-
'''Volkswagen Schwimmwagen''' ([[němčina|německy]]: ''Volkswagen Typ 166 Schwimmwagen'' nebo ''KdF 166 Schimmwagen'') byl vojenský [[obojživelný automobil]] s pohonem všech čtyř kol (4×4) se čtyřmístnou karoserií, s motorem umístěným vzadu a sklopným lodním šroubem na zádi. Sériová výroba byla zahájena v roce 1942. Karoserii vyráběla berlínská firma [[Ambi-Budd]].
+
'''Volkswagen Schwimmwagen''' ([[němčina|německy]]: ''Volkswagen Typ 166 Schwimmwagen'' nebo ''KdF 166 Schimmwagen'') byl vojenský [[obojživelný automobil]] s pohonem všech čtyř kol (4×4) se čtyřmístnou karoserií, s motorem umístěným vzadu a sklopným lodním šroubem na zádi. Sériová výroba byla zahájena v roce 1942. Karoserii vyráběla berlínská firma Ambi-Budd.
== Historie ==
== Historie ==
Řádka 15: Řádka 15:
== Fotogalerie ==
== Fotogalerie ==
<gallery>
<gallery>
-
Image:VW_Schwimmwagen_2.jpg|Interiér vozu
+
File:VW_Schwimmwagen_2.jpg|Interiér vozu
-
Image:IMG_5436.jpg|KdF 166 Schimmwagen
+
File:IMG_5436.jpg|KdF 166 Schimmwagen
-
Image:VW_Schwimmwagen_3.jpg|Lodní šroub
+
File:VW_Schwimmwagen_3.jpg|Lodní šroub
-
Image:KDF 166.jpg|KdF 166 Schimmwagen
+
File:KDF 166.jpg|KdF 166 Schimmwagen
</gallery>
</gallery>
Řádka 26: Řádka 26:
-
{{Flickr|Volkswagen+Schwimmwagen}}{{Commonscat|Volkswagen_Schwimmwagen}}
+
{{Flickr|Volkswagen+Schwimmwagen}}{{Commonscat|Volkswagen_Schwimmwagen}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
[[Kategorie:Vojenské automobily]]
[[Kategorie:Vojenské automobily]]
[[Kategorie:Obojživelné automobily]]
[[Kategorie:Obojživelné automobily]]
[[Kategorie:Automobily Volkswagen|Schwimmwagen]]
[[Kategorie:Automobily Volkswagen|Schwimmwagen]]

Aktuální verze z 11. 3. 2019, 08:51

KdF 166 Schimmwagen
KdF 166 Schimmwagen

Volkswagen Schwimmwagen (německy: Volkswagen Typ 166 Schwimmwagen nebo KdF 166 Schimmwagen) byl vojenský obojživelný automobil s pohonem všech čtyř kol (4×4) se čtyřmístnou karoserií, s motorem umístěným vzadu a sklopným lodním šroubem na zádi. Sériová výroba byla zahájena v roce 1942. Karoserii vyráběla berlínská firma Ambi-Budd.

Obsah

Historie

První prototypy obojživelných KdF vznikly v roce 1940 na základě armádní zakázky. V záři byly postupně testovány tři prototypy pod označením KdF 128. Obojživelníci s karoserií podobnou typu KdF 82 měli rozvor 2400 mm, rozchod kol obou náprav 1360 mm a jeho podvozek byl spřízněn s typem KdF 87 (VW Brouk 4×4), rychlost na vodě 10 km/h. Ve výbavě u těchto prototypů byla i pádla a třimetrová tyč na měření hloubky. Pohon všech kol měl vypínatelný pohon přední nápravy.

Celkem bylo vyrobeno do podzimu 1944 celkem 14 276 vozů KdF 166 při ceně 4200 RM.

Technické specifikace

  • Motor: benzínový vzduchem chlazený čtyřválec 1131 cm³, 25 koní, převodovka měla zvláštní převod pro bezpečné vyjíždění na břeh.
  • Rozměry: karoserie 3825×1480×1615 mm, rozvor 2000 mm, rozchod 1220/1230 mm, pohotovostní hmotnost 910 kg, celková max. hmotnost 1345 kg.
  • Výkony: rychlost 80 km/h na silnici, 10 km/h na vodě, spotřeba 9–10 litrů na 100 km na silnici, 10 litrů na hodinu plavby, objem dvou nádrží v přídi 50 litrů.

Fotogalerie

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Volkswagen Schwimmwagen
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Volkswagen Schwimmwagen