Nová soutěž o nejlepší webovou stránku !
Neváhejte a začněte rychle soutěžit o lákavé ceny !

Junkers F 13

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Fotografie)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 2: Řádka 2:
|název = Junkers F 13
|název = Junkers F 13
|typ = [[Dopravní letoun]]
|typ = [[Dopravní letoun]]
-
|výrobce = [[Junkers]]
+
|výrobce = Junkers
-
|image = Soubor:Junkers-f13.jpg
+
|image = [[Soubor:Junkers f13.jpg|240px]]
|text = Junkers F 13
|text = Junkers F 13
|konstruktér = Otto Reuter
|konstruktér = Otto Reuter
Řádka 10: Řádka 10:
|hlavní uživatel =
|hlavní uživatel =
|více uživatelů =
|více uživatelů =
-
}}
+
}}[[Soubor:Ad Astra Aero - JuF13CH91.jpg|thumb|240px|Junker F13 (CH91)]]
-
'''Junkers F 13''' bylo německé [[Dopravní letoun|dopravní letadlo]], které poprvé vzlétlo [[25. červen|25. června]] [[1919 v letectví|1919]]. Bylo to první civilní [[letadlo]], které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro [[cestující]]. Mělo velmi pokročilý [[design]]. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce [[1932 v letectví|1932]]. Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě.
+
'''Junkers F 13''' bylo německé [[Dopravní letoun|dopravní letadlo]], které poprvé vzlétlo [[25. červen|25. června]] [[1919 v letectví|1919]]. Bylo to první civilní [[letadlo]], které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro [[cestující]]. Mělo velmi pokročilý [[design]]. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce [[1932 v letectví|1932]].  
 +
 
 +
Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě.
== Hlavní technické údaje ==
== Hlavní technické údaje ==
Řádka 20: Řádka 22:
* '''Délka:''' 9,60 m
* '''Délka:''' 9,60 m
* '''Výška:''' 4,10 m
* '''Výška:''' 4,10 m
-
* '''Nosná plocha:''' 43
+
* '''Nosná plocha:''' 43 m<sup>2</sup>
-
* '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1225 kg
+
* '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1 225 kg
-
* '''Max. vzletová hmotnost:''' 2000 kg
+
* '''Max. vzletová hmotnost:''' 2 000 kg
* '''Maximální rychlost:''' 185 km/h
* '''Maximální rychlost:''' 185 km/h
-
* '''Dostup''': 5000 m
+
* '''Dostup''': 5 000 m
* '''Stoupavost:''' 198 m/min
* '''Stoupavost:''' 198 m/min
* '''Dolet''': 980 km
* '''Dolet''': 980 km
* '''Pohonná jednotka''': 1× řadový vodou chlazený šestiválec [[Junkers L5]] o výkonu 228 kW
* '''Pohonná jednotka''': 1× řadový vodou chlazený šestiválec [[Junkers L5]] o výkonu 228 kW
 +
== Externí odkazy ==
{{Článek z Wikipedie}}
{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
[[Kategorie:Dopravní letadla]]
 +
[[Kategorie:Letadla Junkers]]

Aktuální verze z 25. 9. 2016, 09:41

Junkers F 13
Junkers f13.jpg
Junkers F 13
Základní charakteristika
Určení Dopravní letoun
Výrobce Junkers
Konstruktér Otto Reuter
První let 25. června 1919
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 322
Varianty
Uživatel
Junker F13 (CH91)

Junkers F 13 bylo německé dopravní letadlo, které poprvé vzlétlo 25. června 1919. Bylo to první civilní letadlo, které bylo celé pokryto vlnitým plechem a jako první mělo bezpečnostní pásy pro cestující. Mělo velmi pokročilý design. Výroba Junkersů F 13 byla zastavena v roce 1932.

Bylo vyrobeno kolem 60 různých variant. Letoun byl používán mnoha aeroliniemi po celém světě.

Hlavní technické údaje

Junkers F 13de

  • Osádka: 2
  • Kapacita cestujících: 4
  • Rozpětí: 17,75 m
  • Délka: 9,60 m
  • Výška: 4,10 m
  • Nosná plocha: 43 m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 1 225 kg
  • Max. vzletová hmotnost: 2 000 kg
  • Maximální rychlost: 185 km/h
  • Dostup: 5 000 m
  • Stoupavost: 198 m/min
  • Dolet: 980 km
  • Pohonná jednotka: 1× řadový vodou chlazený šestiválec Junkers L5 o výkonu 228 kW

Externí odkazy