Fiat Fiorino

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 18. 3. 2014, 08:50

Fiat Fiorino
Fiat Fiorino front 20080111.jpg
Základní charakteristika
Výrobce
Koncern
Produkce
Vyrobeno
Místa výroby
Karoserie
Designér
Třída
Technické údaje
Délka 4520 mm
Avant 4488 mm
Šířka 1730 mm
Výška 1415 mm
1440 mm
Rozvor 2615 mm
Hmotnost
Objem nádrže 62 litrů
Motor a převodovka
Motor
Objem
Počet válců
Výkon
Převodovka


Model Fiorino je malý dodávkový automobil italské firmy Fiat. Jednotlivé série vznikají úpravou jiných, menších automobilů, například první série byla založená na modelu Fiat 127. Vyrábí se od roku 1977 dodnes, částečně protože má ve své třídě největší nákladní prostor.

Obsah

Fiat Fiorino mk1 1977 – 1984

První verze Fiatu Fiorino byla založena na 2. generaci „stosedmadvacítek“, jejichž zadní část byla opatřena „dodávkovým boxem“. Její výroba započala v roce 1977. Roku 1980 prodělala tato verze facelift. Fioriona používala stejné motory jako Fiat 127.

Motory

  • 903 ccm benzinový
  • 1050 ccm benzinový
  • 1300 ccm naftový

Fiat Fiorino mk2 1984 – 2003

2. generace Fiatu Fiorino

V roce 1984 se na trhu objevila modernizovaná verze, jejímž základem byl Fiat Uno.

Motory

  • 1,0 LPG
  • 1,4 benzinový
  • 1,5 LPG (verze spi a mpi)
  • 1,7 naftový


Fiat Fiorino mk3 1994 – dodnes

Poslední generace Fiatu Fiorino byla určena pro jihoamerický trh a jejím základem je vůz Fiat Mille. Motory, s nimiž je vůz v současné době dodáván, jsou 8ventilový 1.2 Fire a 1.7 Turbo Diesel s nepřímým vstřikováním. Tato verze je dosud v prodeji v Brazílii, v Argentině a v Chile.

Motory

  • 1.242 Fire benzinový
  • 1.697 TD turbodiesel

Fiat Fiorino mk4 2008 –

Nový Fiat Fiorino 2008

Fiat Fiorino Mk4 byl předveden v létě 2007 a do prodeje se dostal začátkem roku 2008. Má společnou architekturu s novým Citroënem Nemo a s Peugeotem Bipper. Úpravou se liší od současného Fiatu Doblò. Nové Fiorino bylo vyvíjeno společně automobilkami Fiat, PSA Peugeot Citroën a Tofaş na platformě Fiatu Panda.

Tento projekt může být nahlížen jako průlom v historii turecké automobilky Tofaş. Vozy se montují v továrně v Burse.

Fiat představil osobní verzi tohoto vozu na Ženevském autosalonu v březnu 2008 pod označením Fiat Fiorino Qubo.

Motory

  • 1368 ccm 8v
  • 1248 ccm 16v Multijet

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Fiat Fiorino