Malostranská (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
Řádka 5: | Řádka 5: | ||
== Fotogalerie == | == Fotogalerie == | ||
- | <center> | + | <center><gallery> |
- | <gallery> | + | |
Image:Praha, Malostranská, boční loď.jpg|Boční loď stanice | Image:Praha, Malostranská, boční loď.jpg|Boční loď stanice | ||
Image:Praha, Malostranská, vlak.jpg|Přijíždějící vlak | Image:Praha, Malostranská, vlak.jpg|Přijíždějící vlak | ||
Řádka 13: | Řádka 12: | ||
</gallery> | </gallery> | ||
</center> | </center> | ||
+ | == Externí odkazy == | ||
- | + | {{Commonscat|Malostranská (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} | |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | |
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | ||
+ | [[Kategorie:A (linka metra v Praze)]] |
Aktuální verze z 25. 3. 2022, 09:14
Malostranská je stanice metra v Praze, na trase A, na úseku I.A. Nachází se u řeky Vltavy, byla otevřena v roce 1978 a umožňuje přímou obsluhu Malé Strany. V roce 2004 byla nejméně vytíženou stanicí na trase A.
Charakteristika stanice
Malostranská je ražená, trojlodní stanice, nacházející se 32 m pod Klárovem. Má čtyři páry prostupů na nástupiště a prodlouženou střední loď. Dostavba dodatečného vestibulu není z důvodu umístění stanice možná. Z Malostranské vede jeden vestibul, který je s nástupištěm spojen dvěma trojicemi eskalátorů. Stanice byla v roce 2002 zatopena pětisetletou povodní. Mezi lety 1973-78, kdy probíhala výstavba stanice, bylo na její vybudování vynaloženo 248 milionů Kčs. Obkladem stanice je šedý dekorativní kámen a eloxované hliníkové výlisky v zelené barvě.
Fotogalerie
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |