V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Dishonored 2

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(Verze hry)
(+ Dalších 410 snímků hry Dishonored 2 Nexus...je už na cestě...:-))
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 19: Řádka 19:
== Verze hry ==
== Verze hry ==
* Aktuální verze hry: '''1.77.9''' (GOG.com)
* Aktuální verze hry: '''1.77.9''' (GOG.com)
-
* Dishonored 2 oficiálně podporuje následující jazyky – Angličtina, Němčina, Španělština, Francouzština, Italština, Polština, Brazilská portugalština a Ruština.
+
* Dishonored 2 oficiálně podporuje následující jazyky – [[angličtina]], [[němčina]], [[španělština]], [[francouzština]], [[italština]], [[polština]], brazilská portugalština a [[ruština]].
-
* Neoficiální podpora Češtiny - tady (zde)
+
* Neoficiální podpora '''[[:Soubor:Dishonored-2-2022-343.png|češtiny]]''' však funguje také výborně.
== Vývoj hry ==
== Vývoj hry ==
Řádka 67: Řádka 67:
'''Emily''' má nové schopnosti v sérii, včetně schopnosti <u>Far Reach</u>, která jí umožňuje přitahovat k sobě předměty a nepřátele a cestovat bez fyzického pohybu tím, že se něčeho přichytí.
'''Emily''' má nové schopnosti v sérii, včetně schopnosti <u>Far Reach</u>, která jí umožňuje přitahovat k sobě předměty a nepřátele a cestovat bez fyzického pohybu tím, že se něčeho přichytí.
* Pomocí schopnosti <u>Mesmerize</u> dokáže odlákat pozornost nepřátel a uvést je do stavu sedace.  
* Pomocí schopnosti <u>Mesmerize</u> dokáže odlákat pozornost nepřátel a uvést je do stavu sedace.  
-
* <u>Domino</u> umožňuje Emily spojit několik nepřátel dohromady tak, aby měli stejný výsledek.  
+
* <u>Domino</u> umožňuje Emily spojit několik nepřátel dohromady tak, aby je potkal stejný truchlivý osud.  
* Pomocí <u>Stínové chůze</u> se promění ve stínový oblak, který se rychle pohybuje a libovolně mění hmatatelnost.  
* Pomocí <u>Stínové chůze</u> se promění ve stínový oblak, který se rychle pohybuje a libovolně mění hmatatelnost.  
* <u>Doppelganger</u> vykouzlí věrný klon Emily, aby zmátl její protivníky, a může fungovat společně s <u>Domino</u>.
* <u>Doppelganger</u> vykouzlí věrný klon Emily, aby zmátl její protivníky, a může fungovat společně s <u>Domino</u>.
Řádka 110: Řádka 110:
== Velká Galerie ==
== Velká Galerie ==
-
* '''[[:Kategorie:Game Dishonored 2|Mnoho fotografií – Dishonored 2]]'''
+
* '''[[:Kategorie:Game Dishonored 2|Mnoho fotografií hry – Dishonored 2]]'''
 +
* '''[[:Kategorie:Game Dishonored 2 Nexus|Mnoho fotografií vylepšené hry – Dishonored 2 Nexus]]'''
== YouTube ==
== YouTube ==

Aktuální verze z 31. 8. 2022, 15:03

Hlavní menu hry
Loď Meagan Fosterové
Svět Dishonored 2

Dishonored 2 je steampunková stealth akční adventura z roku 2016, kterou vyvinulo Arkane Studios a vydala Bethesda Softworks pro Microsoft Windows, PlayStation 4 a Xbox One. Jedná se o pokračování hry Dishonored z roku 2012. Poté, co je císařovna Emily Kaldwinová sesazena čarodějnicí Delilah Copperspoonovou, si hráč může vybrat, zda bude hrát za Emily, nebo za jejího královského ochránce a otce Corva Attana, který se snaží získat trůn zpět. Emily a Corvo využívají vlastní řadu nadpřirozených schopností, ačkoli hráč se může alternativně rozhodnout, že se těchto schopností zcela vzdá. Vzhledem k nelineární hratelnosti hry existuje mnoho způsobů, jak mise dokončit, od nesmrtícího plížení až po záměrně násilný konflikt.

Posunutí časové linie přinesl návrh na Emily Kaldwinovou, dítě ve hře Dishonored, jako hratelnou postavu. Estetika hry byla ovlivněna obrazy a sochami. Děj se odehrává ve fiktivním městě Karnaca a jeho historie byla vymyšlena během jednoho roku. Samotné město vycházelo z jihoevropských zemí, jako je Řecko, Itálie a Španělsko, a čerpalo z architektury, módy a technologií roku 1851.

Mezi hlasové herce hry patří Rosario Dawson, Sam Rockwell, Robin Lord Taylor, Jamie Hector, Pedro Pascal a Vincent D'Onofrio.

Hra Dishonored 2 se dočkala značně pozitivního přijetí. Chválena byla vylepšení, která byla provedena od první hry: náročnější stealth, přizpůsobivost schopností Emily a Corva oběma herním stylům, výtvarné vedení, kreativní design jednotlivých misí, realizace herního světa i znovuhratelnost a umělá inteligence.

Kritika směřovala k nedostatečnému zaměření zastřešujícího příběhu. Kromě toho byly nepříznivě přijaty technické chyby a také problémy s PC verzí při uvedení na trh [1][2], a kritizován byl i nedostatek obsahu při uvedení na trh. Aby se tyto problémy napravily, byla hra během svého životního cyklu mnohokrát aktualizována, a to pomocí režimu New Game Plus, funkce rychlého ukládání a rychlého načítání, černo-bílého režimu a do hry byla přidána přizpůsobitelná obtížnost.

Hra Dishonored 2 získala ocenění za nejlepší akční/dobrodružnou hru na The Game Awards 2016 a za kostýmy na NAVGTR Awards 2017.

Verze hry

Vývoj hry

Hru vyvinulo studio Arkane Studios a vydala ji společnost Bethesda Softworks. Harvey Smith, který se podílel na režii první hry, pracoval na Dishonored 2 jako režisér.

Ačkoli první Dishonored vyvíjely oba týmy Arkane ve francouzském Lyonu a americkém Austinu, její pokračování bylo vyvíjeno převážně jen v Lyonu, protože Arkane Studios Austin se soustředilo na vývoj hry Prey z roku 2017. Obě studia na hře spolupracovala a vzájemně si testovala sestavy.

Hra běží na enginu VOID společnosti Arkane, na rozdíl od Unreal Enginu 3, který byl dříve použit v Dishonored. Engine VOID přímo vychází z id Tech 6. Většina původního enginu však byla přepsána. Arkane z enginu odstranilo nepotřebné prvky, jako je miniaturní otevřený svět, a přepracovalo grafiku. Nový engine zlepšil osvětlení ve hře a postprocessing, což výrazně pomohlo vizuální stránce hry.

Nastavení hry

Hráči sice začínají a končí hru v Dunwallu, ale velká většina příběhu se odehrává v pobřežním městě Karnaca, hlavním městě Serkonosu, které leží v jižní oblasti Ostrovní říše, jehož hlavním vývozním artiklem je stříbro. Na rozdíl od Dunwallu, který se spoléhal na energii z velrybího oleje, je Karnaca téměř výhradně poháněna větrnými turbínami, které jsou napájeny větrnými proudy vznikající u rozštěpené hory podél hranic města.

Větry, které vanou nad městem a do města, však způsobují, že se ve městě vyskytují prachové bouře, zejména v jeho důlní oblasti, kvůli nimž se mu začalo říkat "Prachová oblast". V době, kdy hra začíná, vedou v okrsku násilný konflikt dvě frakce, Howlerové a Dozorci, přičemž Howlerové se snaží postavit proti novému vévodovi a celé jeho rodině.

Dishonored 2 je akční adventura se stealth prvky, která se hraje z pohledu první osoby. Po hraní za císařovnu Emily Kaldwin během prologu, se hráči mohou rozhodnout, zda budou hrát za Emily, nebo za Corva Attana, hlavního hrdinu z předchozí hry Dishonored. Vedlejší mise odemykají alternativní metody vraždy, nesmrtící přístupy a cesty, jak projít hlavní misi. Obě postavy ovládají pistoli, kuši, výsuvnou čepel, granáty a miny – všechny tyto zbraně lze vylepšovat. Vylepšení lze zakoupit v obchodech na černém trhu, které se nacházejí v jednotlivých úrovních, a modré návody (blueprints) rozeseté po celém prostředí odemykají nová vylepšení. K nákupu těchto vylepšení jsou zapotřebí mince, které lze nalézt v úrovních nebo získat z jiných sběratelských předmětů, například z krádeží obrazů. Hráči si mohou vybrat, zda budou hrát skrytě, nebo ne, a mohou hru dokončit, aniž by přišel o život jediný nepřítel. Elixíry zdraví a spotřební materiál na jídlo obnoví zdraví, zatímco elixíry many doplní manu.

Detekce nepřátel funguje na principu přímé viditelnosti, přičemž hráči mohou využívat krytí nebo vyvýšená místa mimo zorný kužel nepřátel, aby zůstali neodhaleni. Tma může hráči pomoci zůstat skrytý, ale je účinná pouze na dálku. Měřiče výstrahy nepřátel a hudební signály dávají hráči vědět, zda byl spatřen. Hluk způsobí, že se nepřátelé vydají na průzkum, včetně hluku způsobeného rozbitými lahvemi nebo údery hráče mečem o zeď. Toho lze využít k záměrnému nalákání stráží do pastí nebo k narušení jejich hlídkové trasy. Hráči se mohou dívat klíčovými dírkami, které jim pomohou prozkoumat místnost před vstupem, a mohou se naklánět, aby se podívali z úkrytu, aniž by se zcela odhalili. Hráč může být odhalen, pokud příliš dlouho vykukuje zpoza zdi, což je vlastnost, která se v Dishonored nevyskytovala.

Aby se hráč vyhnul odhalení, může lidi přiškrtit nebo jim podříznout hrdlo. Těla lze odnést a ukrýt. Alarmy lze vypnout, aby nepřátelé nebyli upozorněni na hráčovu přítomnost. Světelné stěny, smrtící elektrické bariéry poháněné větrem nebo velrybím tukem, lze vypnout nebo přepojit tak, aby se při průchodu jimi zabíjeli pouze nepřátelé. Kanystry s velrybím olejem při větším nárazu explodují, a díky tomu je můžeme házet na nepřátele jako vysoce účinné bomby.

Ve hře se objevují nesmrtící bojové pohyby, které vyvedou člověka z rovnováhy nebo ho přivedou do bezvědomí – chvaty, bloky, tlaky, kopy, skluzy z podřepu, pády z výšky, uspávací šipky, omračující miny a různé nadpřirozené schopnosti. Dishonored 2 obsahuje pokročilý systém chaosu, který výrazně překonává první hru. Zabíjením postav získává hráč chaos představující destabilizaci světa a stále temnější konec hry.

Hra přidává do systému prvek, kdy je na začátku mise náhodným nehráčským postavám procedurálně přiřazen jeden ze tří stavů: sympatický, vinný a vražedný. Zabití "sympatické" postavy přináší hráči více chaosu než zabití ostatních, naopak zabití vraždící postavy přináší hráči menší množství chaosu. Množství nasbíraného chaosu ovlivňuje dialogy, které Emily a Corvo používají, a množství nepřátel přítomných v každé dané úrovni. Dále si hmyz zvaný krevní mouchy vytváří hnízda v mrtvolách, proto pokud je zabito mnoho lidí, dojde k nárůstu krevních much. V hnízdech lze nalézt kořist, kterou lze po jejich zničení získat. Bloodflies podobně vybízejí hráče, aby před nimi během mise schovával těla. Každá úroveň ve hře má mít jedinečné téma, ať už z hlediska fikce, nebo herních mechanismů.

V jedné úrovni je hráč konfrontován se dvěma frakcemi, z nichž každá má svůj vlastní cíl atentátu, a může využít opakující se prachové bouře v úrovni jako krytí. V jiné se objevuje zkreslení času, když hráč prochází opuštěným sídlem v troskách. Hráč dostane zařízení, které mu umožní nahlédnout tři roky do minulosti, kde je sídlo stále obydlené a potulují se v něm stráže, a může se mezi těmito dvěma časovými body posouvat tam a zpět.

Obsah

Schopnosti a kouzla

Stejně jako v první hře má hráč přístup k nadpřirozeným schopnostem. Tyto schopnosti jsou volitelné a lze je odmítnout. Nezávisle na tom, zda jsou tyto nadpřirozené schopnosti odmítnuty, či nikoliv, získá hráč předmět srdce, který pomáhá při objevování kostěných kouzel a run. Ty poskytují pasivní perky, respektive dovednostní body; pokud nejsou schopnosti přijaty, runy se přemění na další mince. Srdce odhalí, zda jsou ti, na které hráč narazí, sympatičtí, vinní nebo vražední. Na rozdíl od první hry byl systém vylepšování změněn na strom dovedností s více cestami a více možnými vylepšeními. Síla může mít smrtící nebo nesmrtící vylepšení.

Každá postava má unikátní schopnosti. Schopnost "Temné vidění", která snáze identifikuje okolí hráče, včetně toho, kam nepřítel směřuje svůj pohled, je k dispozici oběma. Další strom dovedností, aplikovaný na obě hratelné postavy, odemyká další pasivní schopnosti, které nespotřebovávají manu, jako je schopnost rychleji běhat a skákat výš nebo schopnost vyrábět vlastní kostěné amulety.

Corvo si zachovává mnoho schopností dostupných v původní hře Dishonored.

  • Mrknutí ho teleportuje na vybrané místo, ale navíc jej lze vylepšit tak, že dokáže zmrazit čas nebo způsobit poškození při nárazu s hybností získanou teleportací.
  • Corvo může pomocí Devouring Swarm přivolat krysy, aby odklidil mrtvá těla dříve, než do nich krevní mouchy nakladou vajíčka. Zatímco jeho původní použití umožňovalo Corvovi posednout zvířata a lidi,
  • Posedlost je vylepšena tak, aby mohla ovládnout mrtvá těla i více hostitelů za sebou.
  • Ohýbání času lze použít ke zpomalení času, obejít nebezpečné kontrolní body nebo se nepozorovaně dostat k nepřátelům.
  • Schopnost Windblast umožňuje Corvovi vyvolat závan větru, který dokáže odrážet střely a shazovat nepřátele z říms.

Emily má nové schopnosti v sérii, včetně schopnosti Far Reach, která jí umožňuje přitahovat k sobě předměty a nepřátele a cestovat bez fyzického pohybu tím, že se něčeho přichytí.

  • Pomocí schopnosti Mesmerize dokáže odlákat pozornost nepřátel a uvést je do stavu sedace.
  • Domino umožňuje Emily spojit několik nepřátel dohromady tak, aby je potkal stejný truchlivý osud.
  • Pomocí Stínové chůze se promění ve stínový oblak, který se rychle pohybuje a libovolně mění hmatatelnost.
  • Doppelganger vykouzlí věrný klon Emily, aby zmátl její protivníky, a může fungovat společně s Domino.

Zápletka

Vražda Alexandrie Hypatie
Breanna Ashworth přežila, ale právě přišla o všechny vyjímečné schopnosti

Patnáct let poté, co Corvo Attano dosadil Emily Kaldwinovou na trůn po vraždě její matky, Dunwall za její vlády vzkvétá. Sériový vrah známý jako "Korunní vrah" vraždí Emilyiny nepřátele, což mnohé vede k přesvědčení, že za to může Emily a Corvo. Během obřadu na památku vraždy Jessamine Kaldwinové přijíždí vévoda Luca Abele ze Serkonosu s čarodějkou Delilah Copperspoonovou. Delilah tvrdí, že je Jessamininou nevlastní sestrou a skutečnou dědičkou trůnu. Vévodovi muži zaútočí a zabijí Emilyiny muže. Hráč si poté vybere, zda bude pokračovat za Emily nebo Corva, a postava, kterou si nevybere, je Delilah magicky proměněna v kámen.

Hráč uniká do dunwallských doků, kde na něj čeká Meagan Fosterová. Meagan byla vyslána Antonem Sokolovem, aby Emily a Corva varovala před vévodovým pučem. Odplouvají do Karnaky, kde Delilah začala svůj vzestup k moci.

Během plavby hráče navštíví Outsider, který mu nabídne nadpřirozené schopnosti a dá mu pokyn, aby Delilah zastavil.

Po příjezdu do Karnaky má hráč za úkol zachránit Sokolova, kterého unesl Korunní vrah. Infiltrují se do Addermire Institute, kde se údajně skrývá Korunní vrah, hráč zjistí, že Korunní vrah je alter ego hlavní alchymistky Karnaky, Alexandrie Hypatie. Hypatia omylem vytvořila postavu Korunního vraha, když na sobě testovala experimentální sérum, a vévoda toho pak využil, aby to hodil na Emily. Hráč Hypatii buď zabije, nebo vyléčí její stav.

Při vyšetřování Addermire se zjistí, že Sokolova věznil Kirin Jindosh, vévodův velký a cynický vynálezce. Hráč vstoupí do Jindošova hodinového sídla, zabije ho nebo mu provede elektrickou lobotomii a Sokolova osvobodí. Sokolov hráče navede, aby zlikvidoval Breannu Ashworthovou, kurátorku Královské konzervatoře a čarodějku pracující pro Delilah. Hráč vstoupí do Královské konzervatoře a brzy zjistí, že Ashworthová přivedla Delilah zpět z Prázdnoty poté, co ji porazil Daud, vrah, který zabil Emilyinu matku. Ashworthová je buď zabita, nebo je zbavena svých schopností.

Protože Delilah je příliš mocná na to, aby ji bylo možné porazit konvenčním způsobem, Sokolov navrhne hráči, aby prozkoumal dům důlního magnáta Aramise Stiltona. Po vstupu do Stiltonova sídla hráč zjistí, že se zbláznil poté, co byl svědkem Delilahina zmrtvýchvstání. S pomocí Outsidera hráč cestuje zpět v čase a pozoruje, jak Korunní vrah, Jindosh, Ashworth a vévoda vytáhnou Delilah z Prázdnoty. Poté Delilah vsákne část své duše do sochy, čímž se stane nesmrtelnou.

Hráč vtrhne do vévodova paláce, aby ho zlikvidoval a získal Delilinu duši zpět. Poté, co vévodu buď zabije, nebo ve spolupráci s jeho dvojníkem sesadí, hráč najde sochu a získá Delilinu duši. Hráč se poté vrátí do Dunwallu, kde dojde k závěrečné konfrontaci s Delilah. Poté, co se Delilah znovu setká se svou duší, se hráč může rozhodnout, zda Delilah zabije, nebo ji lstí uvězní v jejím vlastním obraze.

Ukončení hry

Existuje několik konců podle toho, zda hráč způsobil velký chaos nevybíravým vražděním, nebo dosáhl malého chaosu tím, že se plížil ve stínech a vyhýbal se vraždění...

Tyto konce jsou také závislé na tom, koho přesně hráč zabil nebo ušetřil a na stranu kterých frakcí se případně postavil.

V zakončení s malým chaosem hráč osvobodí Emily / Corva z jejich vězení. Rada zástupců, případně Corvo, který se může stát novým vévodou, převezme vládu v Karnace a přivede město zpět k prosperitě. Emily se stane spravedlivou a čestnou vládkyní a znovu sjednotí Říši. Sokolov, hrdý na to, že jeho dílo bylo využito k dobrému, se vrací do své vlasti, aby zde v pohodlí strávil své poslední dny.

V zakončení s vysokým chaosem je hráč postaven před volbu osvobodit Emily / Corva ze zkamenění, nebo je tak nechat. Pokud Emily nenechá zkamenět, stane se z ní pomstychtivá císařovna a brutálně vyčistí Deliliny příznivce. Pokud Corvo nechá Emily zkamenět, získá trůn pro sebe a stane se brutálním tyranem známým jako císař Corvo Black. Město buď ovládne nový tyran, nebo se zhroutí do anarchie. A pokud přežije Sokolov, stane se zlomeným mužem a je vyhnán do své vlasti.

Když Meagan Foster přežije, potom je v obou koncích odhalena jako Billie Lurk a odchází hledat Dauda, což vede do samostatné následné hry – Dishonored: Death of the Outsider.

Komerční úspěch po vydání

Dishonored 2 byl v prvním týdnu po vydání čtvrtou nejprodávanější hrou, ale v porovnání s původní hrou klesly prodeje v týdnu uvedení na trh o 38 procent, ačkoli byly zaznamenány pouze prodeje fyzických kopií. Ve stejném týdnu se na Steamu prodalo nejvíce předobjednávek a hra se umístila na šestém místě v celkových prodejích. Ve druhém týdnu po vydání byla sedmou nejprodávanější maloobchodní videohrou ve Velké Británii, podle žebříčku Chart-Track, což je o 52 procent méně než v prvním týdnu, podobně jako u jejího předchůdce.

Po snížení ceny a vydání kritických oprav [1][2] se Dishonored 2 na konci května 2017 znovu dostala do britské hitparády a umístila se na osmém místě s nárůstem prodejů o 1 267 procent.

Velká Galerie

YouTube

DISHONORED 2 (Corvo) – 2. Edge of the World
DISHONORED 2 (Corvo) – 3. The Good Doctor


DISHONORED 2 (Corvo) – 4. The Clockwork Mansion
DISHONORED 2 All Cutscenes Full Movie – Emily


Reference

  1. 1,0 1,1 DISHONORED 2 UPDATE – New Game Plus mode (December 19, 2016)
  2. 2,0 2,1 DISHONORED 2 UPDATE – Custom difficulty and mission select (January 23, 2017)

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Dishonored 2
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010