Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Solovjov D-30
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
(+ Vylepšení) |
||
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Soubor:Solowjow D-30 III.jpg|thumb|240px|Solovjov D-30 Series III]] | [[Soubor:Solowjow D-30 III.jpg|thumb|240px|Solovjov D-30 Series III]] | ||
- | '''Solovjov D-30''' je [[dvouproudový motor|dvouproudový]], dvourotorový motor s dvoustupňovými [[turbína]]mi, který pohání moderní ruské [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] – [[MiG-31]]. Byl vytvořen ruskou společností | + | '''Solovjov D-30''' je [[dvouproudový motor|dvouproudový]], dvourotorový motor s dvoustupňovými [[turbína]]mi, který pohání moderní ruské [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] – [[MiG-31]]. Byl vytvořen ruskou společností Aviadvigatěl v několika různých variantách. |
Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů [[Tupolev Tu-134|Tu-134]] na počátku 60. let [[20. století]]. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu [[Iljušin Il-62]] a vojenském transportním letounu [[Iljušin Il-76]]. | Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů [[Tupolev Tu-134|Tu-134]] na počátku 60. let [[20. století]]. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu [[Iljušin Il-62]] a vojenském transportním letounu [[Iljušin Il-76]]. | ||
Řádka 7: | Řádka 7: | ||
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''. | Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''. | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | * [http://www. | + | * [http://www.leteckemotory.cz/motory/d-30f6/ LeteckeMotory.cz – D-30F6] |
- | {{Commonscat|Soloviev D-30}} | + | {{Commonscat|Soloviev D-30}}{{220 sociálních sítí}} |
[[Kategorie:Letecké motory]] | [[Kategorie:Letecké motory]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 22. 8. 2016, 21:57
Solovjov D-30 je dvouproudový, dvourotorový motor s dvoustupňovými turbínami, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadlo – MiG-31. Byl vytvořen ruskou společností Aviadvigatěl v několika různých variantách.
Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů Tu-134 na počátku 60. let 20. století. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu Iljušin Il-62 a vojenském transportním letounu Iljušin Il-76.
Výrazně silnější modifikace D-30F se poprvé objevila v roce 1972 v sovětském stíhacím letadlu – MiG-25. Na rozdíl od civilní verze D-30 je mj. vybaven přídavným spalováním.
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního kompresoru, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu MiG-31 uložen vždy ve dvojici vedle sebe. Vzduch je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého kompresoru je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení D-30F8.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|