Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
DIVE
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový článek) |
(+ Vylepšení) |
||
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
== Podívejte se na == | == Podívejte se na == | ||
* [[OS/2, svět zajímavých her]] | * [[OS/2, svět zajímavých her]] | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | * [http://www. | + | * [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_1 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 1 (1999, anglicky)] |
+ | * [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_2 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 2 (1999, anglicky)] | ||
+ | * [http://www.edm2.com/index.php/Multiplatform_Game_Programming_in_OS/2_-_Part_3 Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 3 (1999, anglicky)] | ||
+ | * [http://www.edm2.com/index.php/DIVEing_into_OS/2_Games! DIVEing into OS/2 Games ! (anglicky)] | ||
+ | |||
+ | {{220 sociálních sítí}} | ||
[[Kategorie:Multimediální technologie]] | [[Kategorie:Multimediální technologie]] | ||
[[Kategorie:OS/2]] | [[Kategorie:OS/2]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 25. 8. 2016, 22:56
DIVE (Direct Interface Video Extensions) je multimediální technologie umožňující programátorům snížit množství systémových režijních operací v systému OS/2 tím, že obchází jeho grafické rozhraní (GPI) a zapisuje přímo do bitové mapy. Kompletní bitové obrázky přenáší pomocí optimalizovaných funkcí do obrazové vyrovnávací paměti. DIVE má vlastnosti, které odpovídají technologii WinG firmy Microsoft. Navíc se v některých parametrech silně přibližuje technologii DirectX, která se stala součástí operačních systémů Windows 95/NT. V aplikacích DIVE poskytuje následující výhody:
Obsah |
Rychlost
Chcete-li vytvořit náročnější akční hru, bez technologie DIVE nemáte šanci na úspěch. V grafickém prostředí OS/2 prostě neexistuje jiná efektivní metoda, schopná vaši grafiku či animaci rychle dopravit na pracovní plochu. Standardní aplikační rozhraní (GPI) je totiž relativně pomalé, a proto nevhodné pro moderní multimediální hry uživající bitmapové animace a sprajty. DIVE také vývojáři umožní složit na pozadí jednotlivé bitmapy a výsledný kompletní obrázek vrhnout na obrazovku.
Integrace
S DIVE můžete rychlé hry nejen vytvářet, ale také je bezešvým způsobem integrovat do grafického prostředí WPS. Zatímco spuštěná hra běží v aplikačním okně, uživatel se může přepínat mezi mnoha dalšími aplikacemi pouhým stisknutím tlačítka myši.
Podpora barev
V rámci vývoje nové hry se programátor může zaměřit pouze na jeden barevný formát a DIVE automaticky zajistí převody do všech ostatních formátů (10 vstupních a 5 výstupních). DIVE podporuje osmi až 32bitovou hloubku barev v aplikačním okně nebo v režimu celé obrazovky.
EnDIVE
EnDIVE (Enhanced Direct Interface Video Extensions) je technologie významně rozšiřující původní DIVE o mnoho nových funkcí s prefixem DEVESC_, které nabízejí detailní informace o barevných formátech podporovaných hardwarem, efektivní řízení obrazové paměti a zpracování dynamických video sekvencí v režimu celé obrazovky. V principu jde druhou verzi technologie DIVE.
Podívejte se na
Externí odkazy
- Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 1 (1999, anglicky)
- Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 2 (1999, anglicky)
- Multiplatform Game Programming in OS/2 - Part 3 (1999, anglicky)
- DIVEing into OS/2 Games ! (anglicky)
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|