Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Aero DH-50
Z Multimediaexpo.cz
(+ REAKTIVACE 220 sociálních sítí a dalších služeb dosahuje 90 procent stability v grafických skinech...Vektor a GuMaxDD (ostatní skiny zatím NE).) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 13: | Řádka 13: | ||
Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo opravdu absolutně základní.<br />Pilot měl k dispozici – rychloměr, [[výškoměr]], [[kompas]], [[hodiny]], otáčkoměr (motoru) a teploměr (motoru). | Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo opravdu absolutně základní.<br />Pilot měl k dispozici – rychloměr, [[výškoměr]], [[kompas]], [[hodiny]], otáčkoměr (motoru) a teploměr (motoru). | ||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.aviastar.org/air/england/havilland_dh-50.php Aviastar.org – De Havilland D.H.50 (anglicky)] | * [http://www.aviastar.org/air/england/havilland_dh-50.php Aviastar.org – De Havilland D.H.50 (anglicky)] | ||
* [http://www.kpp.iipardubice.cz/stranky/cti-zpravy.php?id=Osudy_pardubickeho_Aera_DH_50 Klub přátel Pardubicka – Osudy pardubického Aera DH-50] | * [http://www.kpp.iipardubice.cz/stranky/cti-zpravy.php?id=Osudy_pardubickeho_Aera_DH_50 Klub přátel Pardubicka – Osudy pardubického Aera DH-50] | ||
+ | |||
+ | {{220 sociálních sítí}} | ||
[[Kategorie:Letadla Aero]] | [[Kategorie:Letadla Aero]] | ||
[[Kategorie:Československá a česká dopravní letadla]] | [[Kategorie:Československá a česká dopravní letadla]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 8. 12. 2016, 14:46
Aero DH-50, licenční varianta britského stroje De Havilland D.H.50, byl československý celodřevěný dvoupříhradový dvojplošník pro dopravu 4 cestujících v uzavřené kabině, poháněný jedním vodou chlazeným pístovým motorem Walter W-IV a vybavený pevným podvozkem ostruhového typu.
Konstrukce
Trup příhradové dřevěné konstrukce bez obvyklých diagonálních drátěných výztuh, byl z větší části potažen překližkou. Pouze motor a část přídě byly pokryty plechovými panely. Průřez trupu byl pečlivě optimalizován, což přineslo výrazné snížení hmotnosti prázdného letounu.
Ačkoliv kabina pro cestující měla dost malé rozměry, působila vzdušně a nabízela dostatečný prostor pro nohy. Čtyři cestující měli sedadla po dvou vedle sebe, čelem ve směru letu, přední sedadla byla závěsného typu. Do kabiny se vstupovalo po odklopení střešního krytu vzhůru. Na každé straně kabiny byla čtyři okénka. Prostřední dvojice na levé straně byla otevíratelná a sloužila k efektivnímu větrání. Další dvě řady malých okének byly i na stropě kabiny. Cestující mohli během letu mluvit s pilotem přes trubkový zvukovod.
Pilotní prostor za křídlem byl kompletně otevřený. Pilota částečně chránil jen běžný větrný štítek.
Řízení letadla
Řízení letadla bylo lanové, s přímým vedením bez kladek. Směrové řízení bylo vedeno vně trupu, pod lany podélného řízení. Od páky v pilotní kabině bylo trupem vedeno lano pro vyvažování přestavováním stabilizátoru.
Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo opravdu absolutně základní.
Pilot měl k dispozici – rychloměr, výškoměr, kompas, hodiny, otáčkoměr (motoru) a teploměr (motoru).
Externí odkazy
- Aviastar.org – De Havilland D.H.50 (anglicky)
- Klub přátel Pardubicka – Osudy pardubického Aera DH-50
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|