V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Aero A-300
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = [[bombardér]] | |typ = [[bombardér]] | ||
|výrobce = [[Aero Vodochody|Aero]] | |výrobce = [[Aero Vodochody|Aero]] | ||
- | |image = File:Aero A-300.jpg | + | |image = [[File:Aero A-300.jpg|250px]] |
|text = Aero A-300 | |text = Aero A-300 | ||
|konstruktér = [[Antonín Husník (letecký konstruktér)|Antonín Husník]] | |konstruktér = [[Antonín Husník (letecký konstruktér)|Antonín Husník]] | ||
Řádka 24: | Řádka 24: | ||
*Délka: 13,5 m | *Délka: 13,5 m | ||
*Výška: 3,8 m | *Výška: 3,8 m | ||
- | *Nosná plocha: 45,5 | + | *Nosná plocha: 45,5 m<sup>2</sup> |
- | *Hmotnost prázdného letadla: | + | *Hmotnost prázdného letadla: 4 337 kg |
- | *Vzletová hmotnost: | + | *Vzletová hmotnost: 6 040 kg |
*Max. rychlost: 456 km/h | *Max. rychlost: 456 km/h | ||
- | *Dostup: | + | *Dostup: 9 400 m |
- | *Dolet: | + | *Dolet: 2 200 km |
*Motor: 2x [[Bristol Mercury|Bristol Mercury IX]] | *Motor: 2x [[Bristol Mercury|Bristol Mercury IX]] | ||
*Výkon motoru: 2x 610 kW | *Výkon motoru: 2x 610 kW | ||
- | *Výzbroj: 3 kulomety ráže 7,92 mm, až | + | *Výzbroj: 3 kulomety ráže 7,92 mm, až 1 000 kg pum |
+ | == Externí odkazy == | ||
{{Článek z Wikipedie}} | {{Článek z Wikipedie}} |
Aktuální verze z 11. 5. 2015, 11:14
A-300 | ||
Aero A-300 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardér | |
Výrobce | Aero | |
Konstruktér | Antonín Husník | |
První let | květen 1938 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Československo | |
Německo |
Aero A-300 byl československý prototyp moderního bombardéru, který byl vyvíjen od roku 1936. Skutečný prototyp vzlétl až na jaře roku 1938, jelikož však měl problémy se zatahovacím podvozkem, nemohl být předán čs. ministerstvu národní obrany. Po okupaci ho ukořistili Němci, kteří převezli prototyp do Brém, kde jeho moderní sestavení a prvky zkoumali konstruktéři firmy Focke-Wulf.
Technické údaje
- Rozpětí: 19,2 m
- Délka: 13,5 m
- Výška: 3,8 m
- Nosná plocha: 45,5 m2
- Hmotnost prázdného letadla: 4 337 kg
- Vzletová hmotnost: 6 040 kg
- Max. rychlost: 456 km/h
- Dostup: 9 400 m
- Dolet: 2 200 km
- Motor: 2x Bristol Mercury IX
- Výkon motoru: 2x 610 kW
- Výzbroj: 3 kulomety ráže 7,92 mm, až 1 000 kg pum
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |