V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Šablona:Článek dne/2014/21

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Optimalizace)
m (Nahrazení textu „<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE“ textem „<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE“)
Řádka 6: Řádka 6:
Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový [[hatchback]]. V&nbsp;třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i&nbsp;jako [[kabriolet (automobil)|kabriolet]] (čtvrtá generace vycházela z&nbsp;třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i&nbsp;druhá generace mohla být individuálně získána v&nbsp;této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie [[kombi]] s&nbsp;obchodním označením Variant. K&nbsp;modelu Golf tradičně patří i&nbsp;sportovní verze GT a GTI s&nbsp;benzínovým motorem a GTD s&nbsp;[[Vznětový motor|dieselovým motorem]], časem se objevily i&nbsp;další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s&nbsp;[[pohon všech kol|pohonem všech kol]]. Od roku [[1972]] byly tyto vozy montovány taktéž v&nbsp;dnešní [[Bosna a Hercegovina|Bosně a Hercegovině]]. Model páté generace s&nbsp;karosérií kabriolet se prodává pod názvem [[Volkswagen Eos|Eos]], na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i&nbsp;[[MPV]] Golf Plus a [[Sport utility vehicle|SUV]] Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s&nbsp;plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací...
Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový [[hatchback]]. V&nbsp;třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i&nbsp;jako [[kabriolet (automobil)|kabriolet]] (čtvrtá generace vycházela z&nbsp;třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i&nbsp;druhá generace mohla být individuálně získána v&nbsp;této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie [[kombi]] s&nbsp;obchodním označením Variant. K&nbsp;modelu Golf tradičně patří i&nbsp;sportovní verze GT a GTI s&nbsp;benzínovým motorem a GTD s&nbsp;[[Vznětový motor|dieselovým motorem]], časem se objevily i&nbsp;další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s&nbsp;[[pohon všech kol|pohonem všech kol]]. Od roku [[1972]] byly tyto vozy montovány taktéž v&nbsp;dnešní [[Bosna a Hercegovina|Bosně a Hercegovině]]. Model páté generace s&nbsp;karosérií kabriolet se prodává pod názvem [[Volkswagen Eos|Eos]], na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i&nbsp;[[MPV]] Golf Plus a [[Sport utility vehicle|SUV]] Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s&nbsp;plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací...
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Verze z 22. 2. 2015, 14:55

Volkswagen Golf GTI v Sydney (2006)

Volkswagen Golf je nejdůležitějším modelem německé automobilky Volkswagen a patří k celosvětově nejprodávanějším automobilům vůbec. Jeho jméno je odvozeno z německého označení pro Golfský proud. Ve Spojených státech byla první a pátá řada prodávána pod názvem Rabbit. V Mexiku se první řada prodávala pod názvem Caribe a v Kanadě a v Jihoafrické republice pod názvem City Golf. Pod tímto názvem se v Kanadě, Brazílii a Argentině prodává i čtvrtá generace těchto automobilů. V současné době (2009) se vyrábí šestá generace.

Golf patří do kategorie aut nižší střední třídy a v Německu se podle něj tato třída také někdy nazývá „Golf-Klasse“. Navržen byl především jako rodinný automobil, ovšem díky sportovním verzím, kabrioletům, terénním a užitkovým provedením se stal oblíbeným i mezi mladými lidmi a mezi drobnými podnikateli. Díky své pověstné kvalitě je oblíben i u starších řidičů. V roce 2007 překročil počet vyrobených Golfů hranici 25 milionů.

Golf se vždy vyráběl jako třídveřový nebo pětidveřový hatchback. V třídveřovém provedení původně vznikala většina vozů. První a třetí generace byly vyráběny i jako kabriolet (čtvrtá generace vycházela z třetí, jen byla opticky sladěna se čtvrtou generací), ale i druhá generace mohla být individuálně získána v této karosářské variantě, jejíž produkci zajišťovaly malosériově tuningové firmy. Od třetí generace je součástí nabídky karosérie kombi s obchodním označením Variant. K modelu Golf tradičně patří i sportovní verze GT a GTI s benzínovým motorem a GTD s dieselovým motorem, časem se objevily i další sportovněji laděné modely jako VR6 nebo R32 s pohonem všech kol. Od roku 1972 byly tyto vozy montovány taktéž v dnešní Bosně a Hercegovině. Model páté generace s karosérií kabriolet se prodává pod názvem Eos, na rozdíl od dřívějších kabrioletů má místo plátěné pevnou skládací střechu. Od páté generace jsou odvozeny i MPV Golf Plus a SUV Volkswagen Cross Golf. Od šesté generace je opět odvozen kabriolet s plátěnou střechou. Automobilka Volkswagen plánuje vyrábět současnou šestou generaci do konce roku 2011, kdy má být nahrazena novou generací...