V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Dálnice D11

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Vylepšení)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 4. 5. 2014, 09:49

Dálnice D11 bude spojovat Prahu přes Hradec Králové s Jaroměří. Dále bude pokračovat jako rychlostní silnice R11 až na hranice s Polskem, kde se napojí na rychlostní silnici S3.

Obsah

Výstavba

15. až 18. kilometr dálnice před Břístvím (v pozadí Břístevská hůra)

Podle plánů z roku 1939 měla být tato dálnice součástí tahu Plzeň - Praha - Hradec Králové. Byla zahrnuta i do obnoveného plánu výstavby z roku 1963. Výstavba však byla zahájena až roku 1978 úsekem Praha - Jirny dlouhým 8,3 km. Tento úsek je výrazně širší než další části, protože se počítalo s rezervou pro případné rozšiřování. Do roku 1985 se dálnice protáhla k výjezdu Sadská na 26,7 km. V roce 1990 přibyl úsek k výjezdu Poděbrady-východ s mostem přes Labe. Dálnice měřila 42 km a tak tomu zůstalo mnoho let. Výstavba úseku do Hradce Králové je v současnosti ukončena; na poslední úsek Sedlice - Hradec Králové není vydáno stavební povolení. 16,5 km dlouhý úsek Dobšice - Chýšť, který slouží jako obchvat Chlumce nad Cidlinou, byl zprovozněn v polovičním profilu 20. prosince 2005, avšak bez dobře značené návaznosti na stávající komunikace. Celá dálnice až před Hradec Králové byla zprovozněna 20. prosince 2006. Dálnice je provizorně ukončena u vsi Praskačka, kde je napojena na stávající silnici II/333. V budoucnosti bude navazovat na rychlostní silnici R35 směrem na Olomouc, přičemž úsek Sedlice (D11) - Opatovice nad Labem (I/37) se začal stavět v roce 2007.

Přehled úseků

číslo úsek délka kategorie zahájení
výstavby
uvedení
do provozu
křižovatky
1101 Praha - Jirny 8,32 km D34/120 09/1978 12. 10. 1984 Jirny
1102/I Jirny - Bříství 10,18 km D26,5/120 03/1980 12. 10. 1984 Bříství
1102/II Bříství - Třebestovice 8,2 km D26,5/120 03/1980 19. 10. 1985 Sadská
1103 Třebestovice – Libice nad Cidlinou 15,3 km D26,5/120 04/1985 2. 11. 1990 Poděbrady-západ
Poděbrady-jih
Poděbrady-východ
1104/I Libice nad Cidlinou – Dobšice 21,538 km D27,5/120 01/2004 20. 12. 2006 Žehuň
1104/II Dobšice – Chýšť 5,975 km D27,5/120 08/2004 20. 12. 2006 Chlumec nad Cidlinou-západ
Chlumec nad Cidlinou-východ
1105/I Chýšť – Osičky 10,9 km D27,5/120 06/2004 20. 12. 2006 Dobřenice
1105/II Osičky – Hradec Králové 11,8 km D27,5/120 01/2005 20. 12. 2006 Sedlice
Kukleny
1106/I Hradec Králové - Předměřice nad Labem 7,61 km D27,5/120 05/2011 11/2013 Plotiště nad Labem
1106/II Předměřice nad Labem - Smiřice 7,59 km D27,5/120 05/2011 11/2013 Smiřice
1107 Smiřice - Jaroměř 7,4 km D27,5/120 2011 2013 Jaroměř-jih
Jaroměř-sever
1108/I Jaroměř - Bojiště 20,5 km (jako 1108) R27,5/120 po 2011 ?  ?  ?
1108/II Bojiště - Trutnov 20,5 km (jako 1108) R27,5/120 po 2011 ?  ?  ?
1109 Trutnov - státní hranice 21,1 km R26,5/120 po 2011 ?  ?  ?

Poznámky

  • Úseky 1108 a 1109 jsou plánovány jako R11.
  • Úsek 1105/II je hotov jen z části. Původně byl provizorně ukončen u Libišan, na místě budoucího křížení s R35 u Sedlic. Nyní je provizorně ukončen u Praskačky.[1]


Reference

  1. http://ekonomika.idnes.cz/z-libisan-zmizely-stovky-aut-dalnice-d11-se-u-hradce-kralove-protahla-117-/eko-doprava.asp?c=A081215_154659_eko-doprava_fih

Externí odkazy