Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Solovjov D-30
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při) |
||
Řádka 8: | Řádka 8: | ||
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''. | Současný motor D-30F6 je složen z komplexního [[kompresor]]u, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu [[MiG-31]] uložen vždy ve dvojici vedle sebe. [[Vzduch]] je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého [[kompresor]]u je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení ''D-30F8''. | ||
- | == | + | == 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) == |
- | {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} | + | {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> |
- | <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton> | + | {{#widget:AddThis |
+ | |page_name={{PAGENAME}} | ||
+ | |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} | ||
+ | |account_id=my-account-id | ||
+ | |logo_url= | ||
+ | |logo_background=FFFFFF | ||
+ | |logo_color=FFFFFF | ||
+ | |brand=My Wiki | ||
+ | |options=favorites, email, digg, delicious, more | ||
+ | |offset_top=0 | ||
+ | |offset_left=0 | ||
+ | }} | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == |
Verze z 16. 3. 2014, 21:45
Solovjov D-30 je dvouproudový, dvourotorový motor s dvoustupňovými turbínami, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadlo – MiG-31. Byl vytvořen ruskou společností Aviadvigatěl v několika různých variantách.
Původní motory typové řady D-30 byly zabudovány již do civilních dopravních letounů Tu-134 na počátku 60. let 20. století. Po částečné modernizaci byly použity také v dopravního letounu Iljušin Il-62 a vojenském transportním letounu Iljušin Il-76.
Výrazně silnější modifikace D-30F se poprvé objevila v roce 1972 v sovětském stíhacím letadlu – MiG-25. Na rozdíl od civilní verze D-30 je mj. vybaven přídavným spalováním.
Současný motor D-30F6 je složen z komplexního kompresoru, jehož nízkotlaká část má pět stupňů a vysokotlaká část deset stupňů. Následuje velká spalovací komora a dvě dvoustupňové turbíny. Motor je v letounu MiG-31 uložen vždy ve dvojici vedle sebe. Vzduch je do této dvojice pohonných jednotek přiváděn velkými dlouhými kanály krabicového průřezu. Přední vstupní část kanálu a první stupeň nízkotlakého kompresoru je vybaven účinným odmrazovacím systémem. Na spodní straně každého z kanálů jsou hydraulicky regulovatelné klapky pro korigování nasávaného vzduchu podle aktuálního režimu letu. Na horní straně potom protipumpážní dvířka a další průduchy. Prostory pohonných jednotek jsou ze žáruvzdorné oceli se speciálními keramickými prvky. Motory jsou vybaveny automatickým systémem pro detekci požáru a jeho okamžitou likvidaci. U aktuální verze letounu MiG-31M jsou obě pohonné jednotky modernizovány a nesou označení D-30F8.
290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se)
Externí odkazy
|