V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Avia BH-6

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 19. 12. 2013, 17:33

Avia BH-6
File:Avia BH-6 1-72.jpg
Avia BH-6
Základní charakteristika
Určení stíhací letadlo
Výrobce Avia
Konstruktér
První let 11. května 1923
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Československo

Avia BH-6 byl prototyp československého stíhacího dvouplošníku z první poloviny 20. let 20. století.

Na konci roku 1922 MNO zadalo leteckým továrnám vývoj nového stíhacího letounu s motorem HS 8Fb, který byl právě v Československu zaváděn do licenční výroby. S motorem se počítalo jako s standardní pohonnou jednotkou letectva pro nejbližší roky. Po neúspěchu stíhacího dolnoplošníku Avia BH-3 konstruktéři Pavel Beneš a Miroslav Hajn vypracovali pro tuto zakázku dva stroje - jednoplošník a dvouplošník.

Tak vznikly stroje Avia BH-7A (hornoplošník) a klasický dvouplošník BH-6. BH-6 se prvně objevil na startu 11. května 1923. Při jednom ze zkušebních letů začal stroj za letu začal hořet. Pilot Skubal za cenu těžkých popálenin stroj dovedl až k přistání na letišti. Bohužel jeho oběť byla marná, Avie BH-6 po přistání zcela shořela. Vzhledem ke krátkému životu stroje se nezachovalo příliš fotografií. Konstruktéři Avie se nedali tímto neúspěchem odradit a již 9. září 1923 byl zalétán přepracovaný stroj Avia BH-8.

Avia BH-6 byl jednomístný, jednomotorový, vzpěrový dvouplošník. Dřevěná kostra trupu potažena překližkou, dřevěná kostra křídla potažena plátnem. Horní křídlo mělo menší rozpětí než spodní, křidélka byla jen na spodních křídlech. Horní křídlo bylo neseno nad trupem pyramidou obsahující také chladič oleje. Chladiče vody byly stejně jako u Avie BH-7A lamelové na vzpěrách podvozku. Řadový motor, dvoulistá, dřevěná vrtule. Podvozek pevný, záďový s ostruhou. Počítalo se s výzbrojí dvou kulometů Vickers, ale k montáži výzbroje již nedošlo.

Technické údaje

  • Rozpětí: 9,98 m
  • Délka: 6,47 m
  • Nosná plocha: 22,6 m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 878 kg
  • Motor: Škoda HS 8Fb
    • Výkon motoru: 221 kW
  • Maximální rychlost: 220 km/h
  • Dolet: 410 km
  • Dostup: 7000 m

Externí odkazy