V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Multimediaexpo

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (+ 93 396 firem...)
m (+ 96 800 firem...)
Řádka 60: Řádka 60:
|-
|-
| colspan="2" |
| colspan="2" |
-
<div style="text-align: center; background-color:#000000; color:#ffffff; padding:0.1em; margin:0;">'''Katalog firem nyní obsahuje &mdash; 93&nbsp;400&nbsp;komerčních firem'''</div>
+
<div style="text-align: center; background-color:#000000; color:#ffffff; padding:0.1em; margin:0;">'''Katalog firem nyní obsahuje &mdash; 96&nbsp;800&nbsp;komerčních firem'''</div>
|}
|}
<div style="text-align: center;"><small>[[#Top|NAHORU]]</small></div>
<div style="text-align: center;"><small>[[#Top|NAHORU]]</small></div>
</div>
</div>

Verze z 9. 12. 2013, 11:51

Vítejte ve Multimediaexpo.cz, v multimediální internetové encyklopedii, která je jednoznačně největší ryze českou encyklopedií !

Multimediaexpo.cz obsahuje výkonný Katalog firem a nabízí mnoho unikátních rysů — Google Maps, YouTube, DailyMotion, Vimeo a další.

Encyklopedie Multimediaexpo.cz nyní obsahuje 311 527 článků a 1 279 148 multimediálních nahraných souborů.

Přečtěte si oznámení a zkuste přispět do nejrychleji rostoucí české encyklopedie.

Encyklopedie

Obrázek dne

Zajímavosti

Článek dne

Poslední Brouk (číslo 21 529 464)

Volkswagen Typ 1, spíše známý pod názvem Brouk, je lidový vůz vyráběný německou automobilkou Volkswagen v letech 19382003. Název Brouk vznikl jako lidová přezdívka a až později se začal používat jako oficiální jméno modelu. V některých zemích se však nikdy jméno Beetle oficiálně nepoužívalo. V roce 1998 představil VW nástupce, New Beetle, který designově navazuje na původního Brouka. Jedná se o nejdéle vyráběný vůz s největším počtem vyrobených kusů beze změny designu. Jediný vůz, který by jej mohl připravit o prvenství, je jeho sourozenec, VW Typ 2 ve verzích minibus a kombi, který je stále vyráběn v Brazílii.

V roce 1931 začali Ferdinand Porsche a Zündapp vyvíjet „Auto für Jedermann“ (auto pro každého), poprvé bylo použito jméno „Volkswagen“. Porsche preferoval plochý vzduchem chlazený čtyřválcový motor, ale Zündapp použil vodou chlazený pětiválec. V roce 1932 vyjely tři prototypy. Všechny tyto vozy byly zničeny během války, poslední v roce 1945 během bombardování Stuttgartu. V roce 1933 Adolf Hitler schválil nákresy Porscheho návrhu, jednoduchého vozu schopného přepravit dva dospělé a tři děti rychlostí 100 km/h. Lidový vůz měl být dostupný občanům Třetí říše za 990 říšských marek, což byla tehdejší cena malého motocyklu. Tehdejší průměrný plat byl okolo 32 marek týdně. Výroba začala v roce 1939, ale válka začala dříve, než se začaly vyrábět vozy Volkswagen masově a výrobní linky byly zabrány pro výrobu vojenských vozidel. Výroba civilních VW začala až po válce.

Když projekt začal, předchozí název Porsche 60 Ferdinanda Porscheho byl nahrazen oficiálním názvem KdF-Wagen. Název odkazoval na název organizace Kraft durch Freude (síla díky radosti), odnože nacistické Německé pracovní fronty. Později byl projekt znám jako Typ 1, ale proslavil se jako Brouk po skončení druhé světové války. Prototypy vznikaly od roku 1931; první prototypy byly postaveny Zündappem (výrobce motocyklů) v Norimberku, a byly označeny jako Porsche Typ 12. Další série prototypů byla postavena roku 1933 společností NSU.

Do začátku války v roce 1939 se stihla vyrobit pouze hrstka vozů, po té byla výroba zastavena a nahrazena vojenskou produkcí. Protože vozidlo bylo navrženo co nejjednodušeji, mělo v armádě úspěchy. Třeba vzduchem chlazený motor se osvědčil v pouštních akcích německých jednotek Afrika Korps.

Redakce

Katalog firem nyní obsahuje — 96 800 komerčních firem