Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
OT-90
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 7: | Řádka 7: | ||
| výška= 2,1 m | | výška= 2,1 m | ||
| šířka= 2,9 m | | šířka= 2,9 m | ||
- | | hmotnost= 12,4 | + | | hmotnost= 12,4 tun |
| pancíř= do 20 mm | | pancíř= do 20 mm | ||
| hl. zbraň= 1x kulomet KPVT ráže 14,5 mm | | hl. zbraň= 1x kulomet KPVT ráže 14,5 mm | ||
- | | sek. zbraně= 1x kulomet SGMT nebo PKT ráže 7,62 mm | + | | sek. zbraně= 1x kulomet SGMT<br />nebo PKT ráže 7,62 mm |
| motor= UTD-20 | | motor= UTD-20 | ||
| síla motoru= 220 kW | | síla motoru= 220 kW | ||
Řádka 18: | Řádka 18: | ||
| dojezd= 750 km | | dojezd= 750 km | ||
}} | }} | ||
- | + | '''OT-90''' je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty [[BVP-1]]. Dle ''Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě'', přijaté účastnickými státy [[19. listopad]]u [[1990]] v [[Paříž]]i, a ''Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky'', se tehdejší [[Československo]] zavázalo snížit stavy obrněné techniky. Vzhledem k tomu, že [[BVP-1]] byly opatřeny kanónem ráže 73 mm a patřily ke kategorii bojových vozidel s těžkou výzbrojí, jejichž počet byl dle smlouvy omezený, bylo přistoupeno k přestavbám vozu podle těchto nových dohod. Z [[BVP-1]] byla sejmuta bojová věž vybavená 73 mm [[kanón]]em vz. 71, spřaženým 7,62 mm [[kulomet]]em PKT a odpalovacím zařízením pro PTŘS 9K11 MALJUTKA. Ta byla nahrazena věží z [[SKOT|OT-64]], která byla vyzbrojená velkorážním kulometem KPVT ráže 14,5 mm a spřaženým kulometem SGMT vz. 43/66 ráže 7,62 mm. Touto úpravou se kvůli posunutí těžiště zhoršily jízdní a plavební vlastnosti vozidla, ve věži byl omezený prostor a neotáčela se s ní podlaha střelce. Vnitřní interkom střelci ztěžoval činnost a nebyl vyřešen odvod plodin střelby, prostor nabíječe byl malý, byl omezen počet munice. Věž byla oproti vozu méně odolná a byla mechanicky otáčena, což zpomalovalo efektivitu střelby. Tato přestavba byla oficiálně nazvána jako ''OT–90'', neoficiálně se tomuto obrněnému transportéru přezdívalo ''„Havlův tygr“.'' | |
- | '''OT-90''' je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty [[BVP-1]]. Dle ''Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě'', přijaté účastnickými státy 19. | + | |
V roce [[1992]] vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze '''OT-90 M1''', na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku [[1993]] došlo k další modernizaci, stroj dostal označení '''OT-90 M2'''. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření. | V roce [[1992]] vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze '''OT-90 M1''', na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku [[1993]] došlo k další modernizaci, stroj dostal označení '''OT-90 M2'''. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření. |
Aktuální verze z 6. 12. 2013, 09:08
OT-90 je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty BVP-1. Dle Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě, přijaté účastnickými státy 19. listopadu 1990 v Paříži, a Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky, se tehdejší Československo zavázalo snížit stavy obrněné techniky. Vzhledem k tomu, že BVP-1 byly opatřeny kanónem ráže 73 mm a patřily ke kategorii bojových vozidel s těžkou výzbrojí, jejichž počet byl dle smlouvy omezený, bylo přistoupeno k přestavbám vozu podle těchto nových dohod. Z BVP-1 byla sejmuta bojová věž vybavená 73 mm kanónem vz. 71, spřaženým 7,62 mm kulometem PKT a odpalovacím zařízením pro PTŘS 9K11 MALJUTKA. Ta byla nahrazena věží z OT-64, která byla vyzbrojená velkorážním kulometem KPVT ráže 14,5 mm a spřaženým kulometem SGMT vz. 43/66 ráže 7,62 mm. Touto úpravou se kvůli posunutí těžiště zhoršily jízdní a plavební vlastnosti vozidla, ve věži byl omezený prostor a neotáčela se s ní podlaha střelce. Vnitřní interkom střelci ztěžoval činnost a nebyl vyřešen odvod plodin střelby, prostor nabíječe byl malý, byl omezen počet munice. Věž byla oproti vozu méně odolná a byla mechanicky otáčena, což zpomalovalo efektivitu střelby. Tato přestavba byla oficiálně nazvána jako OT–90, neoficiálně se tomuto obrněnému transportéru přezdívalo „Havlův tygr“.
V roce 1992 vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze OT-90 M1, na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku 1993 došlo k další modernizaci, stroj dostal označení OT-90 M2. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření.
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |