V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

OT-90

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 7: Řádka 7:
|        výška= 2,1 m  
|        výška= 2,1 m  
|        šířka= 2,9 m
|        šířka= 2,9 m
-
|    hmotnost= 12,4 t
+
|    hmotnost= 12,4 tun
|      pancíř= do 20 mm
|      pancíř= do 20 mm
|    hl. zbraň= 1x kulomet KPVT ráže 14,5 mm
|    hl. zbraň= 1x kulomet KPVT ráže 14,5 mm
-
|  sek. zbraně= 1x kulomet SGMT nebo PKT ráže 7,62 mm  
+
|  sek. zbraně= 1x kulomet SGMT<br />nebo PKT ráže 7,62 mm  
|        motor= UTD-20
|        motor= UTD-20
|  síla motoru= 220 kW
|  síla motoru= 220 kW
Řádka 18: Řádka 18:
|      dojezd= 750 km
|      dojezd= 750 km
}}
}}
-
 
+
'''OT-90''' je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty [[BVP-1]]. Dle ''Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě'', přijaté účastnickými státy [[19. listopad]]u [[1990]] v [[Paříž]]i, a ''Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky'', se tehdejší [[Československo]] zavázalo snížit stavy obrněné techniky. Vzhledem k tomu, že [[BVP-1]] byly opatřeny kanónem ráže 73 mm a patřily ke kategorii bojových vozidel s těžkou výzbrojí, jejichž počet byl dle smlouvy omezený, bylo přistoupeno k přestavbám vozu podle těchto nových dohod. Z [[BVP-1]] byla sejmuta bojová věž vybavená 73 mm [[kanón]]em vz. 71, spřaženým 7,62 mm [[kulomet]]em PKT a odpalovacím zařízením pro PTŘS 9K11 MALJUTKA. Ta byla nahrazena věží z [[SKOT|OT-64]], která byla vyzbrojená velkorážním kulometem KPVT ráže 14,5 mm a spřaženým kulometem SGMT vz. 43/66 ráže 7,62 mm. Touto úpravou se kvůli posunutí těžiště zhoršily jízdní a plavební vlastnosti vozidla, ve věži byl omezený prostor a neotáčela se s ní podlaha střelce. Vnitřní interkom střelci ztěžoval činnost a nebyl vyřešen odvod plodin střelby, prostor nabíječe byl malý, byl omezen počet munice. Věž byla oproti vozu méně odolná a byla mechanicky otáčena, což zpomalovalo efektivitu střelby. Tato přestavba byla oficiálně nazvána jako ''OT–90'', neoficiálně se tomuto obrněnému transportéru přezdívalo ''„Havlův tygr“.''  
-
'''OT-90''' je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty [[BVP-1]]. Dle ''Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě'', přijaté účastnickými státy 19. 11. [[1990]] v [[Paříž]]i, a ''Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky'', se tehdejší [[Československo]] zavázalo snížit stavy obrněné techniky. Vzhledem k tomu, že [[BVP-1]] byly opatřeny kanónem ráže 73 mm a patřily ke kategorii bojových vozidel s těžkou výzbrojí, jejichž počet byl dle smlouvy omezený, bylo přistoupeno k přestavbám vozu podle těchto nových dohod. Z [[BVP-1]] byla sejmuta bojová věž vybavená 73 mm [[kanón]]em vz. 71, spřaženým 7,62 mm [[kulomet]]em PKT a odpalovacím zařízením pro PTŘS 9K11 MALJUTKA. Ta byla nahrazena věží z [[SKOT|OT-64]], která byla vyzbrojená velkorážním kulometem KPVT ráže 14,5 mm a spřaženým kulometem SGMT vz. 43/66 ráže 7,62 mm. Touto úpravou se kvůli posunutí těžiště zhoršily jízdní a plavební vlastnosti vozidla, ve věži byl omezený prostor a neotáčela se s ní podlaha střelce. Vnitřní interkom střelci ztěžoval činnost a nebyl vyřešen odvod plodin střelby, prostor nabíječe byl malý, byl omezen počet munice. Věž byla oproti vozu méně odolná a byla mechanicky otáčena, což zpomalovalo efektivitu střelby. Tato přestavba byla oficiálně nazvána jako ''OT–90'', neoficiálně se tomuto obrněnému transportéru přezdívalo ''„Havlův tygr“.''  
+
V roce [[1992]] vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze '''OT-90 M1''', na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku [[1993]] došlo k další modernizaci, stroj dostal označení '''OT-90 M2'''. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření.  
V roce [[1992]] vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze '''OT-90 M1''', na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku [[1993]] došlo k další modernizaci, stroj dostal označení '''OT-90 M2'''. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření.  

Aktuální verze z 6. 12. 2013, 09:08

OT-90
The 10th International Rally of Historical Army Vehicles in Darlowo (14).JPG
Základní charakteristika
Posádka 3 + 8
Délka 6,7 m
Výška 2,1 m
Šířka 2,9 m
Hmotnost 12,4 tun
Pancéřování a výzbroj
Pancéřování do 20 mm
Hlavní zbraň 1x kulomet KPVT ráže 14,5 mm
Sekundární zbraň 1x kulomet SGMT
nebo PKT ráže 7,62 mm
Pohon a pohyb
Pohon UTD-20
220 kW
Odpružení
Poměr výkonu 17,7 kW/t
Dojezd 750 km

OT-90 je československý, resp. český obrněný transportér, který vznikl úpravou bojového vozidla pěchoty BVP-1. Dle Smlouvy o konvenčních ozbrojených silách v Evropě, přijaté účastnickými státy 19. listopadu 1990 v Paříži, a Dohody o maximálních úrovních konvenčních zbraní a techniky, se tehdejší Československo zavázalo snížit stavy obrněné techniky. Vzhledem k tomu, že BVP-1 byly opatřeny kanónem ráže 73 mm a patřily ke kategorii bojových vozidel s těžkou výzbrojí, jejichž počet byl dle smlouvy omezený, bylo přistoupeno k přestavbám vozu podle těchto nových dohod. Z BVP-1 byla sejmuta bojová věž vybavená 73 mm kanónem vz. 71, spřaženým 7,62 mm kulometem PKT a odpalovacím zařízením pro PTŘS 9K11 MALJUTKA. Ta byla nahrazena věží z OT-64, která byla vyzbrojená velkorážním kulometem KPVT ráže 14,5 mm a spřaženým kulometem SGMT vz. 43/66 ráže 7,62 mm. Touto úpravou se kvůli posunutí těžiště zhoršily jízdní a plavební vlastnosti vozidla, ve věži byl omezený prostor a neotáčela se s ní podlaha střelce. Vnitřní interkom střelci ztěžoval činnost a nebyl vyřešen odvod plodin střelby, prostor nabíječe byl malý, byl omezen počet munice. Věž byla oproti vozu méně odolná a byla mechanicky otáčena, což zpomalovalo efektivitu střelby. Tato přestavba byla oficiálně nazvána jako OT–90, neoficiálně se tomuto obrněnému transportéru přezdívalo „Havlův tygr“.

V roce 1992 vznikl ve firmě VOP Šternberk prototyp modernizované verze OT-90 M1, na kterém došlo k odstranění závažných nedostatků. Roku 1993 došlo k další modernizaci, stroj dostal označení OT-90 M2. Věž byla dodatečně opancéřována, byly provedeny další modernizace a úpravy, které z vozidla udělaly moderní stroj odpovídající svému zaměření.