Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Beneš-Mráz Be-51 Beta Minor
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 4. 12. 2013, 09:54
Beneš-Mráz Be-51 Beta Minor | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | sportovní | |
Výrobce | Beneš-Mráz | |
Konstruktér | Pavel Beneš | |
První let | 1936 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | Be-51A, Be-51b, Be-51c | |
Uživatel | Československo | |
Slovenská republika (1939) |
Beneš-Mráz Be-51 Beta Minor je československé sportovní letadlo z 30. let choceńské továrny Beneš-Mráz na sportovní letadla. Konstruktérem byl Pavel Beneš. Prototyp byl zalétán v roce 1936, série A, B a C následovala. Be-51 měl krytou pilotní kabinu pro 2 letce, kteří seděli za sebou. Byl to turistický dolnoplošník. Postupně vznikli Be-51A, Be-51b a Be-51c.
Verze Be-51A měla kalhotový podvozek,ale u verze Be-51b modernizoval konstruktér Beneš podvozkem klasické podvozkové nohy s částečnou kapotáží,která byla u verze C jěště vylepšena.Be-51 byl leton s dřevěnou kostrou křídla,pevných ocasních ploch a trup byl potažen překližkou.Kovová kostra pohyblivých ploch plátnem.Krycí plechy byly duralové.Řadový intenzivní motor Walter Minor 4-I poháńel pevnou dřevěnou vrtuli.Podvozek byl pevmý,odpérovaný.Hlavní podvozek kaptován kalhotovým krytem,nebo s částečnou kapotáží.V zádi trupu byla ostruha doplněná malým kolem.
Bety Be-51 se v roce 1937 zúčastnily závodu Nad oázami v Egyptě. Umístnily se sice uprostřed pole, ale jejich obdiv zasluhuje přelet do Egypta bez mezipřistání a stejný návrat do Československa. Bety byly také úspěšné v roce 1938 v leteckém turistickém závodu států Malé dohody, kde ve své kategorii obsadily 4., 5., 7., 8. a 12. místo. Za II. světové války byly používány na Slovensku v rámci SLES.
Technické údaje
- rozpětí: 11,42 m
- délka: 7,85 m
- hmotnost prázdného letounu: 480 kg
- motor: Walter Minor 4-I o výkonu 62 kW
- max. rychlost: 205 km/h
- dostup: 5000 m
- dolet: 800 km
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |