V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Reggiane Re.2000

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = [[stíhací letoun]]
  |typ = [[stíhací letoun]]
  |výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
  |výrobce = Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
-
  |image = Image:Caproni Reggiane RE.2000 2.jpg
+
  |image = [[Soubor:Caproni Reggiane RE.2000 2.jpg|250px]]
  |text = Reggiane Re.2000 švédského letectva
  |text = Reggiane Re.2000 švédského letectva
  |konstruktér =  
  |konstruktér =  
Řádka 36: Řádka 36:
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commons|Reggiane Re.2000}}{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Italské vojenské letouny druhé světové války}}
+
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Italská stíhací letadla]]

Aktuální verze z 27. 8. 2013, 09:15

Reggiane Re.2000
Caproni Reggiane RE.2000 2.jpg
Reggiane Re.2000 švédského letectva
Základní charakteristika
Určení stíhací letoun
Výrobce Officine Mecchaniche Italiane - Reggiane
Konstruktér
První let 24. května 1939
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 350
Varianty
Uživatel Itálie
Maďarsko, Švédsko

Reggiane Re.2000 byl italský stíhací letoun, který patřil ke zdařilým typům italských letadel, avšak velkého rozšíření na domácí půdě se nedočkal. Letoun Re-2000 byl inspirován americkým typem Seversky P-35.

V průběhu roku 1938 vyhlásilo italské ministerstvo letectví program, který požadoval modernizaci vybavení italského vojenského letectva novými typy letadel. První prototyp Re.2000 vzlétl v dubnu 1939. Ačkoliv továrna rychle reagovala na výtky ohledně palivových nádrží a přepracovala palivovou soustavu, typ objednán nebyl. Za to však ministerstvo letectví uvolnilo stroj k exportu. Jako první měli zájem Britové pro svoji RAF, ovšem z důvodu německého tlaku nakonec z obchodu sešlo. Uskutečnil se ale export do Švédska (60 kusů) a Maďarska (70 kusů i s licencí). V roce 1942 potřebovala Itálie stíhačky s dlouhým doletem, a tak si nakonec Re.2000 objednala. Celkem bylo vyrobeno 350 kusů.

Technická data

  • Osádka: 1
  • Rozpětí: 11,00 m
  • Délka: 7,99 m
  • Výška: 3,20 m
  • Nosná plocha: 20,40 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 2 080 kg
  • Vzletová hmotnost: 2 540 kg
  • Maximální rychlost: 530 km/h
  • Cestovní rychlost: 430 km/h
  • Dostup: 11 200 km
  • Dolet: 840 km
  • Motor: Piaggio P.XIbis RC40
  • Výkon motoru: 754 kW
  • Výzbroj: 2 kulomety Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, 200 kg bomb

Prameny

  • Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939 - 1945

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Reggiane Re.2000
Italské vojenské letouny druhé světové války
Stíhací letouny

Fiat CR.32 • Fiat CR.42 • Fiat G.50 • Fiat G.55 • MC.200 • MC.202 • MC.205 • Re.2000 • Re.2001 • Re.2002 • Re.2005CVF.5 • Ro. 57

Bombardovací letouny

SM. 79 • SM. 81 • SM. 82 • SM. 84 • Breda Ba.65 • Breda Ba.88 • CANT Z.1007 • Fiat BR.20 • Fiat CMASA RS. 14Piaggio P.108