Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Depo Zličín
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (Nahrazení textu „ČKD“ textem „ČKD“) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
'''Depo Zličín''' je jedno ze tří [[depo|dep]] [[Metro v Praze|pražského metra]] (zbývajícími jsou [[Depo Kačerov]] a [[Depo Hostivař]]). Slouží pro linku B a to již od roku [[1994]]. | '''Depo Zličín''' je jedno ze tří [[depo|dep]] [[Metro v Praze|pražského metra]] (zbývajícími jsou [[Depo Kačerov]] a [[Depo Hostivař]]). Slouží pro linku B a to již od roku [[1994]]. | ||
- | Depo je umístěno na západním okraji městského obvodu Prahy 5, z větší části (například hala depa) na území severní části [[Třebonice|Třebonic]], z menší části (kolejiště před halou) na území [[Zličín]]a. Lokalita depa o rozloze cca 18,3 ha je ohraničena na severní straně ulicí ''Na Radosti'', okružní komunikací H1 ze západu a [[Dálnice D5|dálnicí D5]] na jihu. Z [[východ]]ní strany je depo napojeno dvojkolejnou spojkou do konečné stanice trati B [[Zličín (stanice metra v Praze)|Zličín]]. Depo je uspořádáno jako koncové (hlavové) s napojením všech hal do kolejiště depa. Depo Zličín zajišťuje provoz na trati B, remizování a provozní ošetření maximálně 200 elektrických vozů (deponovací kapacita byla rozšířena ze 150 na 200 elektrických vozů v roce [[2001]]) a je vybaveno zkušební tratí s propojením na vlečku firmy Siemens AG ( | + | Depo je umístěno na západním okraji městského obvodu Prahy 5, z větší části (například hala depa) na území severní části [[Třebonice|Třebonic]], z menší části (kolejiště před halou) na území [[Zličín]]a. Lokalita depa o rozloze cca 18,3 ha je ohraničena na severní straně ulicí ''Na Radosti'', okružní komunikací H1 ze západu a [[Dálnice D5|dálnicí D5]] na jihu. Z [[východ]]ní strany je depo napojeno dvojkolejnou spojkou do konečné stanice trati B [[Zličín (stanice metra v Praze)|Zličín]]. Depo je uspořádáno jako koncové (hlavové) s napojením všech hal do kolejiště depa. Depo Zličín zajišťuje provoz na trati B, remizování a provozní ošetření maximálně 200 elektrických vozů (deponovací kapacita byla rozšířena ze 150 na 200 elektrických vozů v roce [[2001]]) a je vybaveno zkušební tratí s propojením na vlečku firmy Siemens AG (ČKD) v délce 1805 m. Plocha halového komplexu je 2,3 ha a v halách je celkem 23 kolejí. |
Pro deponování souprav je k dispozici 19 kolejí (koleje č. 19–38), | Pro deponování souprav je k dispozici 19 kolejí (koleje č. 19–38), |
Aktuální verze z 14. 5. 2022, 12:31
Depo Zličín je jedno ze tří dep pražského metra (zbývajícími jsou Depo Kačerov a Depo Hostivař). Slouží pro linku B a to již od roku 1994.
Depo je umístěno na západním okraji městského obvodu Prahy 5, z větší části (například hala depa) na území severní části Třebonic, z menší části (kolejiště před halou) na území Zličína. Lokalita depa o rozloze cca 18,3 ha je ohraničena na severní straně ulicí Na Radosti, okružní komunikací H1 ze západu a dálnicí D5 na jihu. Z východní strany je depo napojeno dvojkolejnou spojkou do konečné stanice trati B Zličín. Depo je uspořádáno jako koncové (hlavové) s napojením všech hal do kolejiště depa. Depo Zličín zajišťuje provoz na trati B, remizování a provozní ošetření maximálně 200 elektrických vozů (deponovací kapacita byla rozšířena ze 150 na 200 elektrických vozů v roce 2001) a je vybaveno zkušební tratí s propojením na vlečku firmy Siemens AG (ČKD) v délce 1805 m. Plocha halového komplexu je 2,3 ha a v halách je celkem 23 kolejí.
Pro deponování souprav je k dispozici 19 kolejí (koleje č. 19–38), jedna kolej je pro soupravy metra nepoužívaná (kolej č. 39, protože svou délkou dosahuje pouze cca jedné pětiny délky soupravy tj cca 20m, vyjímečně se používá k dočasnému odstavení lokotraktoru během denních manipulací, má rovněž užší vrata pro vjezd do haly, jeji existence je z důvodu železníční obsluhy transformátorů a těžkých zařízení v hale depa, které se přes 39.kolej mohou překládat přímo do místa instalace), dvě koleje slouží k mytí souprav (koleje č. 40 a 41) = 41 - "ofuk" - čištění proudem vzduchu a 40 - klasická myčka (obdoba té auto) , a jedna kolej je pro strojní zálohu (kolej č. 42). Záložní kolej je zajímavá tím, že v hale na této koleji je přívodní kolejnice, která je neustále pod trakčním napětím, proto slouží pro zálohy. V praxi to vypadá tak, že na koleji (pokud zde) stojí souprava a v momentě, když provozní závada jiné soupravy na trase vyžaduje její výměnu nebo nahrazení, vyjede právě tato připravená souprava v několika vteřinách bez pomoci více pracovníků, narozdíl od vystavení z obecné haly, kde je výjezd z důvodu absence přívodní kolejnice přímo v hale komplikovanější v řádů minut.
Prostory „nové“ haly, tj. koleje č. 19–28, dříve sloužily rekonstruovaným soupravám typu 8171-M, které nyní jezdí jak na trase A tak současně již téměř plně i na trase B.
V depu se také nachází objekt, kterému se říká „malé depo“ (koleje č. 8 a 9). V tomto objektu parkují nezávislé trakční prostředky (NTP), které jezdí v noci v tunelu (servisní,udržbářksé a pomocné práce) nebo slouží k posunu souprav (lokotraktor).
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |