V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Fokker V.8

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Fotografie)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Fokker_V.8.jpg|thumb|right|250px|Pětiplošník Fokker V.8]]
+
[[Soubor:-Fokker V.8 1917.jpg|thumb|250px|Pětiplošník Fokker V.8]]
'''Fokker V.8''' byl unikátní a neúspěšný pokus [[Nizozemsko|nizozemského]] výrobce letadel [[Anthony Fokker]]a, který během [[První světová válka|první světové války]] vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro [[Německo|německou]] armádu, vyrobit pětiplošné letadlo. Pokusy s ním probíhaly během léta roku [[1917]]. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního [[trojplošník]]u [[Fokker Dr.I]], která vznikla z předchozí vývojové verze [[Fokker V.6|V.6]].  
'''Fokker V.8''' byl unikátní a neúspěšný pokus [[Nizozemsko|nizozemského]] výrobce letadel [[Anthony Fokker]]a, který během [[První světová válka|první světové války]] vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro [[Německo|německou]] armádu, vyrobit pětiplošné letadlo. Pokusy s ním probíhaly během léta roku [[1917]]. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního [[trojplošník]]u [[Fokker Dr.I]], která vznikla z předchozí vývojové verze [[Fokker V.6|V.6]].  

Aktuální verze z 18. 3. 2018, 10:57

Pětiplošník Fokker V.8

Fokker V.8 byl unikátní a neúspěšný pokus nizozemského výrobce letadel Anthony Fokkera, který během první světové války vyvíjel a vyráběl vojenská letadla pro německou armádu, vyrobit pětiplošné letadlo. Pokusy s ním probíhaly během léta roku 1917. Jednalo se o další vývojovou verzi populárního trojplošníku Fokker Dr.I, která vznikla z předchozí vývojové verze V.6.

Fokkerem navržená konstrukce kombinovala uspořádání trojplošníku v přední části prodlouženého trupu, dvouplošníku přibližně uprostřed a konvenčního ocasu na konci trupu. Stavbu prototypu prosadil i přesto, že ostatní konstruktéři jeho závodu byli proti. Letoun, vybavený motorem Mercedes D.II (120 k) se nikdy nevznesl.