Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Šablona:Článek dne/2015/35
Z Multimediaexpo.cz
(+ Doplnění) |
m (Stránka Multimediaexpo.cz:Článek dne/2015/35 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2015/35) |
||
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
'''[[Timo Glock]]''' (* [[18. březen|18. března]] [[1982]]) je německý pilot [[Formule 1]] a mistr [[GP2 Series|GP2]] z roku [[2007]]. | '''[[Timo Glock]]''' (* [[18. březen|18. března]] [[1982]]) je německý pilot [[Formule 1]] a mistr [[GP2 Series|GP2]] z roku [[2007]]. | ||
- | Timo začal závodit v roce [[1998]] s [[motokára]]mi, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku [[2000]] závodí v [[monopost]]ech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství [[Formule 3]] skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce [[2003]], závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo. | + | Timo začal závodit v roce [[1998]] s [[motokára]]mi, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku [[2000]] závodí v [[monopost]]ech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství [[Formule 3|Formule 3]] skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce [[2003]], závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo. |
- | V roce [[2005]] se Timo přesunul za oceán, do [[Spojené státy americké|Spojených států]]. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho | + | V roce [[2005]] se Timo přesunul za oceán, do [[Spojené státy americké|Spojených států]]. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho v sérii Champ Car. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na [[Circuit Gilles Villeneuve|okruhu Gillese Villeneuva]], kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku. |
V roce [[2006]] se vrátil zpátky do Evropy, do série [[GP2 Series|GP2]]. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro [[BMW Sauber]], se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok [[Formule 1 v roce 2007|2007]]. | V roce [[2006]] se vrátil zpátky do Evropy, do série [[GP2 Series|GP2]]. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro [[BMW Sauber]], se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok [[Formule 1 v roce 2007|2007]]. | ||
Řádka 12: | Řádka 12: | ||
Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s [[Toyota F1|Toyotou]], přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami. [[16. listopad]]u rada rozhodla, že v roce 2008 může za Toyotu závodit. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího [[Ralf Schumacher|Ralfa Schumachera]]. | Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s [[Toyota F1|Toyotou]], přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami. [[16. listopad]]u rada rozhodla, že v roce 2008 může za Toyotu závodit. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího [[Ralf Schumacher|Ralfa Schumachera]]. | ||
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 10. 1. 2018, 21:41
Timo Glock (* 18. března 1982) je německý pilot Formule 1 a mistr GP2 z roku 2007.
Timo začal závodit v roce 1998 s motokárami, s nimiž dosáhl několika úspěchů. Od roku 2000 závodí v monopostech. Nejprve v německých šampionátech formulí BMW, které vyhrál jak v roce 2000, tak i o rok později. Ve své první sezoně v německém mistrovství Formule 3 skončil celkově na třetím místě a stal se nejlepším nováčkem roku. O rok později, v roce 2003, závodil v Eurosérii formule 3, kde vyhrál 3 závody. V celkovém pořadí obsadil 5. místo.
V roce 2005 se Timo přesunul za oceán, do Spojených států. Zde závodil za tým Paula Gentilozziho v sérii Champ Car. Jeho nejlepším umístěním bylo 2. místo ze závodu v Montrealu, na okruhu Gillese Villeneuva, kde před rokem debutoval s vozem formule 1. V celkovém hodnocení mistrovství skončil na 8. místě a získal cenu pro nejlepšího nováčka roku.
V roce 2006 se vrátil zpátky do Evropy, do série GP2. Sezonu začínal v průměrném týmu BCN Competición a moc se mu nedařilo. Ovšem v půlce sezony přestoupil do špičkového týmu iSport International, s jehož vozem hned potvrdil svoji rychlost. Dvěma vítězstvími a dalšími výbornými umístěními si nakonec zajistil 4. místo v celkové klasifikaci mistrovství. V tomtéž roce také poprvé testoval pro BMW Sauber, se kterým později podepsal smlouvu druhého testovacího jezdce pro rok 2007.
Glock prodloužil s týmem iSport smlouvu i na sezonu 2007. Vyhrál 5 závodů a v dalších 5 stál na stupni vítězů, a tak i přes několik nedokončených závodů se na konci sezony mohl radovat ze zisku titulu mistra GP2. Po těžké nehodě Roberta Kubici při Grand Prix Kanady 2007, měl Glock v závodě v Indianapolis tohoto polského závodníka nahradit. Ovšem tým se nakonec rozhodl, že dá šanci mladému Sebastianu Vettelovi. Ten si v závodě vůbec nevedl špatně a získal 1 bod, což mu dopomohlo k získání závodního místa u Toro Rossa. Glock byl poté povýšen do role testovacího a náhradního jezdce BMW.
Po vítězství v GP2 v roce 2007 byl spojován s mnoha týmy formule 1. Nakonec podepsal smlouvu s Toyotou, přestože měl stále platnou smlouvu na testování s BMW Sauber. Tento spor musela rozhodnout až rada, která se zabývá smlouvami. 16. listopadu rada rozhodla, že v roce 2008 může za Toyotu závodit. S Toyotou podepsal 3 letý kontrakt a nahradil tak odcházejícího Ralfa Schumachera.