Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Luftstreitkräfte
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (Nahrazení textu „napoleonských“ textem „napoleonských“) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
[[Soubor:Cross-Pattee-Heraldry.png|thumb|Tlapatý kříž ''Tatzenkreuz'', výsostné znaky Luftstreitkräfte do roku 1918]][[Soubor:Greek_cross.png|thumb|Trámový kříž ''Balkenkreuz'', výsostné znaky Luftstreitkräfte od roku 1918]] | [[Soubor:Cross-Pattee-Heraldry.png|thumb|Tlapatý kříž ''Tatzenkreuz'', výsostné znaky Luftstreitkräfte do roku 1918]][[Soubor:Greek_cross.png|thumb|Trámový kříž ''Balkenkreuz'', výsostné znaky Luftstreitkräfte od roku 1918]] | ||
'''Luftstreitkräfte''' bylo označení vzdušných sil [[Německo|německé]] [[Deutsches Heer|armády]] ([[Němčina|německy]]: Die Fliegertruppen des deutschen Kaiserreiches) v letech [[1910]]–[[1920]]. | '''Luftstreitkräfte''' bylo označení vzdušných sil [[Německo|německé]] [[Deutsches Heer|armády]] ([[Němčina|německy]]: Die Fliegertruppen des deutschen Kaiserreiches) v letech [[1910]]–[[1920]]. | ||
- | Tato armádní složka vznikla ještě před [[První světová válka|první světovou válkou]] dříve, něž byly sestrojeny první skutečné [[Vojenské letadlo|vojenské letouny]] jak je známe ze vzdušných bojů ''Velké války''. První úkoly směřovaly k průzkumné činnosti a v zaměřování [[Dělostřelectvo|dělostřelectva]] pomocí [[balon]]ů a [[Vzducholoď|vzducholodí]]. Balony se s velkým úspěchem používaly již během [[Prusko-francouzská válka|prusko-francouzské]] války v letech 1870–1871 a v některých případech dokonce i mnohem dříve již od válek | + | Tato armádní složka vznikla ještě před [[První světová válka|první světovou válkou]] dříve, něž byly sestrojeny první skutečné [[Vojenské letadlo|vojenské letouny]] jak je známe ze vzdušných bojů ''Velké války''. První úkoly směřovaly k průzkumné činnosti a v zaměřování [[Dělostřelectvo|dělostřelectva]] pomocí [[balon]]ů a [[Vzducholoď|vzducholodí]]. Balony se s velkým úspěchem používaly již během [[Prusko-francouzská válka|prusko-francouzské]] války v letech 1870–1871 a v některých případech dokonce i mnohem dříve již od válek napoleonských. Luftstreitkräfte nebyla první armádní složka tohoto určení na světě, nicméně [[Francie|francouzská]] [[Armée de l'Air]] byla založena taktéž ve stejném roce a [[Spojené království|britské]] letectvo [[Royal Flying Corps]] teprve v květnu [[1912]]. |
Během první světové války používalo německé letectvo široké spektrum typů letadel, počínaje [[Stíhací letoun|stíhačkami]] výrobců [[Albatros Flugzeugwerke|Albatros]] a [[Fokker]], [[Průzkumný letoun|průzkumné]] letouny [[Aviatik]] a [[Deutsche Flugzeugwerke|DFW]] i [[bombardér]]y [[Gothaer Waggonfabrik|Gotha]] či [[Staaken|Zeppelin-Staaken]]. K bombardování vojenských i civilních cílů ve Francii, [[Belgie|Belgii]] i ve Velké Británii sloužily také obří [[Seznam zepelínů|zepelíny]]. Objednávky letadel pro Luftstreitkräfte a specifikace požadavků na jejich vlastnosti určoval úřad [[Idflieg]], který také již v roce [[1913]] vydal předpis pro [[Značení německých vojenských letadel první světové války|značení vojenských letadel]]. | Během první světové války používalo německé letectvo široké spektrum typů letadel, počínaje [[Stíhací letoun|stíhačkami]] výrobců [[Albatros Flugzeugwerke|Albatros]] a [[Fokker]], [[Průzkumný letoun|průzkumné]] letouny [[Aviatik]] a [[Deutsche Flugzeugwerke|DFW]] i [[bombardér]]y [[Gothaer Waggonfabrik|Gotha]] či [[Staaken|Zeppelin-Staaken]]. K bombardování vojenských i civilních cílů ve Francii, [[Belgie|Belgii]] i ve Velké Británii sloužily také obří [[Seznam zepelínů|zepelíny]]. Objednávky letadel pro Luftstreitkräfte a specifikace požadavků na jejich vlastnosti určoval úřad [[Idflieg]], který také již v roce [[1913]] vydal předpis pro [[Značení německých vojenských letadel první světové války|značení vojenských letadel]]. | ||
Nejvíce pozornosti na sebe upoutali úspěšní stíhací piloti jako byly [[Letecké eso|letecká esa]] [[Manfred von Richthofen]] (''Rudý baron''), [[Ernst Udet]], [[Hermann Göring]], [[Oswald Boelcke]] (považovaný za mistra [[Psí souboj|psích soubojů]]), [[Max Immelmann]] (první pilot, který obdržel vyznamenání [[Pour le Mérite]], nejvyšší německé vyznamenání za statečnost) a [[Werner Voss]]. | Nejvíce pozornosti na sebe upoutali úspěšní stíhací piloti jako byly [[Letecké eso|letecká esa]] [[Manfred von Richthofen]] (''Rudý baron''), [[Ernst Udet]], [[Hermann Göring]], [[Oswald Boelcke]] (považovaný za mistra [[Psí souboj|psích soubojů]]), [[Max Immelmann]] (první pilot, který obdržel vyznamenání [[Pour le Mérite]], nejvyšší německé vyznamenání za statečnost) a [[Werner Voss]]. |
Verze z 12. 2. 2017, 01:35
Luftstreitkräfte bylo označení vzdušných sil německé armády (německy: Die Fliegertruppen des deutschen Kaiserreiches) v letech 1910–1920. Tato armádní složka vznikla ještě před první světovou válkou dříve, něž byly sestrojeny první skutečné vojenské letouny jak je známe ze vzdušných bojů Velké války. První úkoly směřovaly k průzkumné činnosti a v zaměřování dělostřelectva pomocí balonů a vzducholodí. Balony se s velkým úspěchem používaly již během prusko-francouzské války v letech 1870–1871 a v některých případech dokonce i mnohem dříve již od válek napoleonských. Luftstreitkräfte nebyla první armádní složka tohoto určení na světě, nicméně francouzská Armée de l'Air byla založena taktéž ve stejném roce a britské letectvo Royal Flying Corps teprve v květnu 1912. Během první světové války používalo německé letectvo široké spektrum typů letadel, počínaje stíhačkami výrobců Albatros a Fokker, průzkumné letouny Aviatik a DFW i bombardéry Gotha či Zeppelin-Staaken. K bombardování vojenských i civilních cílů ve Francii, Belgii i ve Velké Británii sloužily také obří zepelíny. Objednávky letadel pro Luftstreitkräfte a specifikace požadavků na jejich vlastnosti určoval úřad Idflieg, který také již v roce 1913 vydal předpis pro značení vojenských letadel. Nejvíce pozornosti na sebe upoutali úspěšní stíhací piloti jako byly letecká esa Manfred von Richthofen (Rudý baron), Ernst Udet, Hermann Göring, Oswald Boelcke (považovaný za mistra psích soubojů), Max Immelmann (první pilot, který obdržel vyznamenání Pour le Mérite, nejvyšší německé vyznamenání za statečnost) a Werner Voss. Všechna německá vojenská letadla nesla až do počátku roku 1918 výsostné znaky v podobě železného kříže Tatzenkreuz, jehož podoba pochází z templářské tradice. Poté byly nahrazeny černým rovnoramenným řeckým křížem na bílém podkladě zvaným Balkenkreuz. Na konci první světové války bylo u jednotek Luftstreitkräfte evidováno 2709 letounů, 56 vzducholodí, 186 balonů a 4500 pilotů a vzdušného personálu. Po ukončení války porážkou Německa, byly 8. května 1920 jednotky rozpuštěny v rámci plnění Versailleské smlouvy, která požadovala úplné zničení veškeré výzbroje německého letectva.
Související články
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |