V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Dewoitine D.520

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Nejznámější sociální sítě (připojte se) !!)
(+ Vylepšení)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 32: Řádka 32:
* 4 [[kulomet]]y ráže 7,5 mm v křídlech
* 4 [[kulomet]]y ráže 7,5 mm v křídlech
* 1 [[Letecký kanón|kanón]] ráže 20 mm střílející dutou hřídelí vrtule
* 1 [[Letecký kanón|kanón]] ráže 20 mm střílející dutou hřídelí vrtule
-
 
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
 
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
 
 +
{{Flickr|Dewoitine+D.520}}{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Letadla Dewoitine|D.520]]
[[Kategorie:Letadla Dewoitine|D.520]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 7. 11. 2016, 22:59

Dewoitine D.520

Dewoitine D.520 bylo francouzské stíhací letadlo, které začalo vstupovat do služby jen těsně před vypuknutím druhé světové války.

Na projektu Dewoitine.520 se začalo pracovat v listopadu 1936 v soukromé konstrukční firmě vedené Emilem Dewoitinem. První prototyp D.520 poprvé vzlétl 2. října 1938 a byl poháněn novým kapalinou chlazeným motorem Hispano-Suiza 12Y-21 o výkonu 890 koňských sil (660 kW). Bohužel se však během letových zkoušek podařilo dosáhnout rychlosti jen 480 km/h, což bylo mnohem méně než očekávaných 520 km/h.

Originální prototyp a dva další draky letadla byly v roce 1939 vybaveny novým posuvným krytem a většími ocasními plochami. Tyto prototypy byly vyzbrojeny 20 mm kanónem pálícím skrz dutou hřídel vrtule (tato vlastnost se později objevila v mnoha německých i ruských projektech) a dvěma 7,5 mm kulomety v malých tobolkách pod křídly. Letové zkoušky šly poměrně dobře, takže firma získala v březnu 1939 kontrakt na 200 sériových strojů poháněných novějším motorem Hispano-Suiza 12Y-31.

První sériový letoun D.520 vzlétl 2. listopadu 1939. Měl delší trup, pancéřované pilotní sedadlo a v křídle nesl čtyři kulomety ráže 7,5 mm se 675 náboji na zbraň. Kanón měl 60 nábojů. Bojová rychlost se ustálila na 535 km/h.

Dodávky pokračovaly pomalu, protože se projevoval nedostatek různých agregátů vnitřního vybavení včetně i vrtulí. V době nacistického útoku na Francii proto bylo v bojové pohotovosti jen 79 strojů. Celkové skóre bojů bylo, v této fázi války, 109 prokázaných a 39 pravděpodobně zničených německých letadel při ztrátě 75 vlastních, z toho 54 působením nepřítele.

Obsah

Specifikace (Dewoitine D.520)

Technické údaje

  • Osádka: 1 (pilot)
  • Rozpětí: 10,25 m
  • Délka: 8,75 m
  • Výška: 2,6 m
  • Nosná plocha: 16 m2
  • Hmotnost prázdného stroje: 2 090 kg
  • Vzletová hmotnost: 2 670 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 2 780 kg
  • Pohonná jednotka: 1× kapalinou chlazený, řadový motor Hispano-Suiza 12Y-45
  • Výkon pohonné jednotky: 690 kW

Výkony

  • Maximální rychlost: 537 km/h ve výšce 7 000 metrů (425 km/h u země)
  • Dolet s max. nákladem: 1 250 km
  • Dostup: 11 000 m

Výzbroj

  • 4 kulomety ráže 7,5 mm v křídlech
  • 1 kanón ráže 20 mm střílející dutou hřídelí vrtule


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Dewoitine D.520
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010