Čekání na nový webový server Multimediaexpo.cz skončilo !
Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Motorem našeho webového serveru bude pekelně rychlý
procesor AMD Ryzen Threadripper 7960X (ZEN 4).
Lavočkin La-200
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při) |
(+ Vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | ''' | + | '''Lavočkin La-200''' bylo sovětské [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] pro každé počasí. Byl to celokovový letoun s rozměrným trupem a šípovým křídlem, který byl vybaven vůbec prvním sovětským leteckým [[radiolokátor]]em ''RP-1 Izumrud''. Poprvé vzlétl [[9. září]] [[1949]]. |
V polovině roku [[1951]] ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším [[radiolokátor]]em ''RP-2 Izumrud'' a výkonnějšími motory. Nový [[radiolokátor]] vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km. | V polovině roku [[1951]] ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším [[radiolokátor]]em ''RP-2 Izumrud'' a výkonnějšími motory. Nový [[radiolokátor]] vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km. | ||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
=== Výzbroj === | === Výzbroj === | ||
* 3x 37 mm [[Letecký kanón|kanón]] [[NS-37]] | * 3x 37 mm [[Letecký kanón|kanón]] [[NS-37]] | ||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
- | |||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
* [http://www.aviastar.org/air/russia/la-200.php Aviastar.org - Lavochkin La-200 (anglicky)] | * [http://www.aviastar.org/air/russia/la-200.php Aviastar.org - Lavochkin La-200 (anglicky)] | ||
- | + | ||
+ | |||
+ | {{220 sociálních sítí}} | ||
[[Kategorie:Letadla Lavočkin]] | [[Kategorie:Letadla Lavočkin]] | ||
[[Kategorie:Sovětská a ruská stíhací letadla]] | [[Kategorie:Sovětská a ruská stíhací letadla]] | ||
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 31. 8. 2016, 09:17
Lavočkin La-200 bylo sovětské stíhací letadlo pro každé počasí. Byl to celokovový letoun s rozměrným trupem a šípovým křídlem, který byl vybaven vůbec prvním sovětským leteckým radiolokátorem RP-1 Izumrud. Poprvé vzlétl 9. září 1949.
V polovině roku 1951 ho však osudově zasáhla změna strategické koncepce sovětského letectva, jenž ho zařadila do nové role dálkového stíhače. Kvůli tomu musela být vyvinuta nová verze La-200B s výkonnějším radiolokátorem RP-2 Izumrud a výkonnějšími motory. Nový radiolokátor vyžadoval výrazně mohutnější kryt antény, což nakonec dostalo letoun na samé hranice jeho možností. Navíc La-200B nedokázal vyhovět požadavku na předepsaný dolet dálkového stíhače - 3500 km. Proto byl postaven pouze jediný prototyp.
Obsah |
Specifikace (La-200B)
Technické údaje
- Posádka: 2
- Délka: 17,33 m
- Rozpětí: 12,95 m
- Výška:
- Plocha křídel: 40 m2
- Hmotnost (prázdný): 8 810 kg
- Hmotnost (naložen): 11 560 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 16 244 kg
- Pohonná jednotka: 2 × proudový motor Klimov VK-1A, každý o tahu 30,7 kN
Výkony
- Maximální rychlost: 1 030 km/h ve výšce 5 000 m
- Akční rádius: 960 km
- Přeletový dolet: 2 800 km
- Dostup: 14 200 m
- Stoupavost: 23,81 m/s
- Zátěž křídel: 289 kg/m2
- Tah/Hmotnost:
Výzbroj
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|