V pondělí 16. září 2024 začala naše další
nová soutěž o nejlepší webovou stránku !!
Proto neváhejte a začněte rychle soutěžit o lákavé ceny !!

Beneš-Mráz Be-550

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při)
(sociální sítě)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 18: Řádka 18:
* Dostup: 5 200 metrů  
* Dostup: 5 200 metrů  
* Dolet: 780 km  
* Dolet: 780 km  
-
 
-
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br />
 
-
{{#widget:AddThis
 
-
|page_name={{PAGENAME}}
 
-
|page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}}
 
-
|account_id=my-account-id
 
-
|logo_url=
 
-
|logo_background=FFFFFF
 
-
|logo_color=FFFFFF
 
-
|brand=My Wiki
 
-
|options=favorites, email, digg, delicious, more
 
-
|offset_top=0
 
-
|offset_left=0
 
-
}}
 
 +
{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Sportovní letadla]]
[[Kategorie:Sportovní letadla]]
[[Kategorie:Československá a česká cvičná letadla]]
[[Kategorie:Československá a česká cvičná letadla]]
[[Kategorie:Letadla Beneš-Mráz]]
[[Kategorie:Letadla Beneš-Mráz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 26. 8. 2016, 14:56

Beneš-Mráz Be-550 Bibi byl československý sportovní a cvičný dvoumístný dolnoplošník celodřevěné konstrukce s pevným podvozkem ostruhového typu.

Jeho vývoj a výroba probíhala v letech 19361939.

Trup letounu tvořila poloskořepinová konstrukce ze smrkových podélníků a čtrnácti přepážek. Jejich průřez byl v dolní partii obdélníkový a v horní lichoběžníkový, se zaoblenými rohy. Do prostorné a bohatě prosklené kabiny se vstupovalo dvířky na obou stranách trupu. Za pilotními sedačkami byl relativně velký zavazadlový prostor. Sedačky měly kožený potah a celá kabina textilní čalounění.

Řízení letadla

Přístrojové vybavení pilotní kabiny bylo na sportovní letoun relativně slušné.
Pilot měl k dispozici – rychloměr, výškoměr, kompas, hodiny, příčný i podélný sklonoměr, otáčkoměr (motoru), teploměr (motoru), tlakoměr oleje a hasicí přístroj.

Technické údaje

  • Rozpětí: 11,50 m
  • Délka: 7,15 m
  • Nosná plocha: 14,00 m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 320 kg
  • Vzletová hmotnost letounu: 560 kg
  • Maximální rychlost: 195 km/h
  • Cestovní rychlost: 170 km/h
  • Dostup: 5 200 metrů
  • Dolet: 780 km


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010